MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
sandstream skrev:
2627086 Rizla Suzuki MotoGP relishing final test

Rizla Suzuki MotoGP travels back to Europe for its final test of 2006, determined to continue with the promising start shown by the new Suzuki GSV-R800 at recent tests.
Kan det verkligen vara så väl att Suzuki menar allvar och är beredda att göra vad som krävs för att vara med i toppstriden? Det skulle vara riktigt kul!
 
Bingo skrev:
2627128 Kan det verkligen vara så väl att Suzuki menar allvar och är beredda att göra vad som krävs för att vara med i toppstriden? Det skulle vara riktigt kul!
De gör nog så gott de kan med sin begränsade ekonomi men det vore verkligen kul om de kunde ge Honda, Yamaha och Ducati en riktig match 2007.
Framförallt vore det lite kul om Hondan inte visade sig vara snabbast när säsongen börjar.
 
sandstream skrev:
2627144 De gör nog så gott de kan med sin begränsade ekonomi men det vore verkligen kul om de kunde ge Honda, Yamaha och Ducati en riktig match 2007.
Framförallt vore det lite kul om Hondan inte visade sig vara snabbast när säsongen börjar.
Begränsad ekonomi? Suzuki är juinte kusinen från landet som tex Ilmor. Det har mer handlat om inkompetens än pengar hos Suzuki.
 
Gustav O skrev:
2627287 Begränsad ekonomi? Suzuki är juinte kusinen från landet som tex Ilmor. Det har mer handlat om inkompetens än pengar hos Suzuki.
Jag tänker på deras budget i förhållande till Honda och Yamaha tex. Suzuki tillsammans med Kawasaki är ju lillebröder om man ser till försäljningen så de borde ha mindre pengar att röra sig med.

Skulle vara intressant att någon gång få se hur stor budget de olika tillverkarna har för sina team. I F1 är det ju siffror som presenteras titt som tätt.
 
sandstream skrev:
2627356 Jag tänker på deras budget i förhållande till Honda och Yamaha tex. Suzuki tillsammans med Kawasaki är ju lillebröder om man ser till försäljningen så de borde ha mindre pengar att röra sig med.

Skulle vara intressant att någon gång få se hur stor budget de olika tillverkarna har för sina team. I F1 är det ju siffror som presenteras titt som tätt.
Det ä rmöjligt att de har mindre budget än Honda och Yamaha men det är knappast finansiella resurser som är anledningen till deras kräftgång. Att Yamaha har spottat upp sig beror juinte enbart på att mna satsat pengar på Rossi utan att man gjort om hela sin raceavdlening, nytt och mer kompetent folk på viktiga platser, snabbare organisation etc etc.
Man kan ju se på vad KR-teamet presterat med betydligt mer begränsade resurser, iofs när de fick motorer från Honda men det ska ju mer till än en bra motor.
 
Gustav O skrev:
2627363 Det ä rmöjligt att de har mindre budget än Honda och Yamaha men det är knappast finansiella resurser som är anledningen till deras kräftgång. Att Yamaha har spottat upp sig beror juinte enbart på att mna satsat pengar på Rossi utan att man gjort om hela sin raceavdlening, nytt och mer kompetent folk på viktiga platser, snabbare organisation etc etc.
Visst, pengar är inte allt men jäkligt mycket.
 
Listan på förare till nästa test Jerez 28-30 nov.


Repsol Honda HRC: Pedrosa och Okada - Honda RC212V
Gresini Honda: Elias och Melandri - Honda RC212V
JiR Honda: Nakano - Honda RC212V
LCR Honda: Checa - Honda RC212V
Yamaha Racing: Edwards och Rossi - Yamaha M1 800cc
Yamaha Tech 3: Tamada - Yamaha M1 990cc
Ducati Marlboro: Capirossi och Stoner - Ducati D16 GP7
Ducati Test Team: Guareschi - Ducati D16 GP7
Ducati d'Antin: Barros (Ducati 800cc) och Hofmann (Ducati 990cc)
Rizla Suzuki: Hopkins, Vermeulen och Aoki - Suzuki GSV-R 800cc
Ilmor: McCoy, McWilliams och Pitt - Ilmor X3 800cc
 
sandstream skrev:
RC211V-motorn lär ha kostat en hel del att ta fram.

You don´t say.....
Klart det kostat pengar att ta fram den men även med det i beräkningen, hur man nu gör det, så är ju deras resurser betydligt mindre än Suzukis. Eller tycker du inte det?
 
Gustav O skrev:
2628063 You don´t say.....
Klart det kostat pengar att ta fram den men även med det i beräkningen, hur man nu gör det, så är ju deras resurser betydligt mindre än Suzukis. Eller tycker du inte det?
Visst har KR mindre pengar än Suzuki men de har ju inte tagit fram en motor själva som Suzuki gjort och då är det klart att det blir billigare.
Tror både Kawasaki och Suzuki gjort bättre resultat i år om de också hyrt varsin Honda-motor :hihi
 
sandstream skrev:
2628103 Visst har KR mindre pengar än Suzuki men de har ju inte tagit fram en motor själva som Suzuki gjort och då är det klart att det blir billigare.
Tror både Kawasaki och Suzuki gjort bättre resultat i år om de också hyrt varsin Honda-motor :hihi
Även om Kawasaki och Suzuki hyrt Hondamotorer så hade de lagt ut mer pengar för resultat som inte behöver vara bättre än vad KR teamet presterade. Nu är vi ute och spekulerar igen. :)
 
Gustav O skrev:
2625164 Så var det ju. Inga bilder på Aprilian mer från sidan?

Fick leta upp en "gammal" bild, från förra årets IRTA test,för att hitta en bra på en aprilia från sidan. Tar med Ayomamas KTM med nu när jag ändå är igång. Den är tagen nu på det senaste testet.
 

Bifogat

  • 48.JPG
    48.JPG
    136.2 KB · Visningar: 118
  • 4KTM4.JPG
    4KTM4.JPG
    124.7 KB · Visningar: 94
Bilder på Locatelli när han kör Gileran.
 

Bifogat

  • loca2.jpg
    loca2.jpg
    108.5 KB · Visningar: 59
  • loca.jpg
    loca.jpg
    109.9 KB · Visningar: 53
Vad är tanken med att ha kolfiberskydd över hela avgasystemet på prillan?

Avkylningens effekt på ljudhastigheten i avgaserna borde ju inte direkt vara besvärande på stingerpipan kan man ju tycka.:va
 
Boris JR skrev:
2629740 Vad är tanken med att ha kolfiberskydd över hela avgasystemet på prillan?

Avkylningens effekt på ljudhastigheten i avgaserna borde ju inte direkt vara besvärande på stingerpipan kan man ju tycka.:va

Aerodynamik? Kraschskydd? Materialbögeri?
 
Nakano om sin kommande 800cc-debut senare idag.

Shinya Nakano
"I’m at the beginning of an important challenge where everything is new: bike, tyres and Team. It is a challenge I accepted because I looked for it with the firm belief in the technical package I was offered."

"In this test session, I’ll need to find the right position on the bike and the right feeling to obtain the necessary automatisms permitting good performances from the beginning. Jerez is one of the circuits I prefer; in the 2006 season I obtained the first row in qualifying and finished the GP in seventh position. It is a technical and demanding track; here, it is necessary to have a well balanced bike. I hope the weather conditions will allow us to work profitably."
 

Bifogat

  • 56.JPG
    56.JPG
    47.6 KB · Visningar: 131
Dom här 250-teamen är också på plats på veckans träning på Jerez.

Wurth BQR
Rusell Gómez

Humnagest 250
A. Dovizioso

Repsol 250
S. Aoyama
J. Simón
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top