MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Bingo skrev:
2611532 Det hjälper inte att man är medveten om det och försöker tänka på att inte krama så hårt.
Det knepiga är att det inträffar på somliga banor/race men inte andra. På Falkenberg fick jag så ont i vänster underarm att det mot slutet av racet blev riktigt svårt att styra in i högfartshögern. Smärtsamt och lite otäckt. Och det känns verkligen som att skinnstället sitter för trångt där - men bara vid ansträngning och det SKA ju vara lite trångt för att skydden ska sitta rätt.
 
Last edited:
Bingo skrev:
2611532 Det hjälper inte att man är medveten om det och försöker tänka på att inte krama så hårt. Jag drar av hela tiden av handtaget på vänstersidan och har strypmärken på båda styrhalvorna.
Enligt en gammal tråd på forumet så kan stumheten i underarmarna bero på att stället sitter för tajt där och att det kan hjälpa att ta ut det lite. Stämmer bra med innehållet i en av länkarna.
Jag läser Andy Ibbots bok om körteknik där detta tas upp och enligt honom är orsaken som sagt att man jobbar för mycket med armarna istället för med benen. En del MotoGP-förare har problem med underarmspump och andra har det inte alls. Vanligast är tydligen att man tar upp för stor vikt med armarna vid inbromsningar.
De nämner även att Motorcross-förarna behöver ca 1 år på sig för att slippa problemet genom träning.

Säger inte att han har rätt eller fel, konstaterar bara vad han skriver.
 
"Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
 

Bifogat

  • sepang.JPG
    sepang.JPG
    56.9 KB · Visningar: 118
  • sepang-2.JPG
    sepang-2.JPG
    64.1 KB · Visningar: 108
  • sepang-3.JPG
    sepang-3.JPG
    89.4 KB · Visningar: 163
  • sepang-4.JPG
    sepang-4.JPG
    64.1 KB · Visningar: 136
Å vi som tyckte regnet i Mo I Rana var för djävligt, snacka om fjärt i rymden :hihi
 
Några foto från när det gick att köra.
 

Bifogat

  • 6.JPG
    6.JPG
    107.9 KB · Visningar: 129
  • 7.JPG
    7.JPG
    78.3 KB · Visningar: 113
  • 7-3.JPG
    7-3.JPG
    94 KB · Visningar: 127
  • 21-2.JPG
    21-2.JPG
    91.9 KB · Visningar: 84
  • 71.JPG
    71.JPG
    47.4 KB · Visningar: 69
  • 7-1.JPG
    7-1.JPG
    92.5 KB · Visningar: 143
Tider:

1. Colin Edwards, Yamaha: 2m 03.50s.
2. Chris Vermeulen, Suzuki: 2m 04.03s.
3. John Hopkins, Suzuki: 2m 04.06s.
4. Olivier Jacque, 990cc Kawasaki: 2m 04.08s.
5. Nicky Hayden, Repsol Honda: 2m 04.60s.
6. Toni Elias, Gresini Honda: 2m 05.020s.
7. Makoto Tamada, 990cc Yamaha: 2m 05.110s.
8. Nobuatsu Aoki, Suzuki: 2m 06.60s.
9. Carlos Checa, LCR Honda: 2m 10.88s.

Rossi tog pole 2006 med tiden 2'00.605.
Capriex satte snabbaste varvet under race 2006 med tiden 2'02.127
Checa kom igång sent på dagen och han bara med 5 varv innan regnet började falla.
 
Last edited:
Hm.. varför åker Hayden på en nr 7 hoj med orange fälgar när den vit/svarta kille har nr 7 oxå fast med svarta fälgar:va
 
P.Björk skrev:
2613033 Hm.. varför åker Hayden på en nr 7 hoj med orange fälgar när den vit/svarta kille har nr 7 oxå fast med svarta fälgar:va
Det står "Checa" i 7:an

Axxexs skrev:
2611814 "Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
Undra om ingenjörerna bakom bygget får det lite hett just nu... de måste väl ändå ha sätt att avrinna vattnet på... ?
 
Last edited:
Axxexs skrev:
2611841 Några foto från när det gick att köra.

Vad har hänt med kåpan på RC212V jämfört med 211an? Knappt något kvar av sidopanelerna. Som det är nu ser det ju mer ut som en "duct" för kylaren. Exempelvis Ducati verkar ju ha gått åt motsatt håll och har Desmosedicin nästan helt inkapslad i kåpor.
 
Hittade några foto på en Kawa från depån. Ser ut att ha lite andra kåpor, avgasrör och kanske lite kraftigare sving (?) än den andra lackerade hojen som dom hade med sig. Det lilla man ser av motorn ser rätt lika ut dock..
 

Bifogat

  • kawa.JPG
    kawa.JPG
    128.9 KB · Visningar: 104
  • kawa2.JPG
    kawa2.JPG
    114.5 KB · Visningar: 96
  • kawa3.JPG
    kawa3.JPG
    110.6 KB · Visningar: 82
Last edited:
Axxexs skrev:
2611814 "Mixed weather" på dagens tester enligt motogp.com. När det regnar i Malaysia så är det på riktigt! :D
får ha sånna där skidor som militären har till MC tomtarna på vinter, fast för vattenplaninge istället :näsblod

nä men seriöst så tycker ja väll att dränering borde finnas på banas lägsta punkter så de runner ut i närmsta vattendrag.
 
Axxexs skrev:
2613501 Hittade några foto på en Kawa från depån. Ser ut att ha lite andra kåpor, avgasrör och kanske lite kraftigare sving (?) än den andra lackerade hojen som dom hade med sig. Det lilla man ser av motorn ser rätt lika ut dock..
Hur stor är sannolikheten att den svarta är en 800:a med nytt chassi? Kawa har väl sagt att de ligger efter rejält?

wdac skrev:
nä men seriöst så tycker ja väll att dränering borde finnas på banas lägsta punkter så de runner ut i närmsta vattendrag.
Är ingen expert på vädret där borta men när de har skyfall så är det verkligen skyfall och dagvattensystemet har inte en chans att hänga med.
 
Last edited:
sandstream skrev:
2613525 Hur stor är sannolikheten att den svarta är en 800:a med nytt chassi? Kawa har väl sagt att de ligger efter rejält?
.


Det jag funderade på ja. Den med olackade/kolfiber-kåpor kanske är deras nya 800:a fast med en 990-motor i eftersom dom inte fått den nya motorn färdig än?
 
Axxexs skrev:
2613530 Det jag funderade på ja. Den med olackade/kolfiber-kåpor kanske är deras nya 800:a fast med en 990-motor i eftersom dom inte fått den nya motorn färdig än?
Den tanken slog mig också och det känns som det mest logiska alternativet men vi kanske kan läsa mer om det under dagen.
 
Den svarta är deras 800cc enligt www.motogp.com

http://www.motogp.com/en/motogp/motogp_news.htm?menu=news&news_id=18381&championship_id=3&section=1

505495_76307.jpg


------------------
Guintoli bröt nyckelbenet vid tester på en 990cc på Paul Ricard. Tamada testade 800cc idag och tech 3 kommer att stanna under fredagen också.
 
Last edited:
Back
Top