MotoGP - Tester inför 2007.

  • Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
2591047 Förbud att testa låter lite märkligt. Hur vet man att t.ex. Honda inte testar på sina egna anläggningar?
Ännu märkligare att en roadracingestet som du inte känner till något så elementärt som vintertestförbudet i MotoGP. Du var väl för kunskapskrav för att få skriva i Racing-forumet?
 
#space skrev:
2590591 Här är en vink om vilka som nu kör 800cc. Avsaknaden av Kawasaki är tydlig o att Barros kör 990cc syns ju oxå. Jag menar att är man riktigt allvarlig i värvningen av Barros så skulle han ju såklart ha en race färdig 800cc från start om man ska ta Ducati på allvar om att suporta dAntin mer rejält, ta Aoki som ex har kört Ritzla Suzukin många mil i japan redan o så att säga värmt upp åt Hopper o Chris, vilket säkert är väl investerade mil för dom..Jag tror ju att Barros med schysst satsning från Ducati fabriken/dAntin väl kan vara topp 10 på 800cc gp -07, men visst, inte skoj o va så mkt efter redan i november året innan!

Valencia MotoGP – 02/11/06: (unofficial lap times)

1. Dani Pedrosa (Repsol Honda 800) 1'32.66 (67 laps)
2. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki 800) 1'32.69 (88 laps)
3. John Hopkins (Rizla Suzuki 800) 1'32.95 (50 laps)
4. Casey Stoner (Ducati Marlboro 800) 1'33.96 (68 laps)
5. Loris Capirossi (Marlboro Ducati 800) 1'33.02 (75 laps)
6. Nicky Hayden (Repsol Honda 800) 1'33.03 (73 laps)
7. Alex Barros (dAntin Ducati 990) 1'33.40 (60 laps)
8. Valentino Rossi (Camel Yamaha 800) 1'33.78 (59 laps)
9. Jeremy McWilliams (Ilmor SRT 800) 1'35.90 (31 laps)
10. Andrew Pitt (Ilmor SRT 800) 1'36.40 (45 laps)
11. Nobuatsu Aoki (Rizla Suzuki 800) 1'37.30 (23 laps)

Lästa att Barros skulle få en 800cc till nästa test.
Det är bara Pedrosa/Hayden som fått köra 800cc hondan än så länge också.
Gissningen är väl att de inte har tillräckligt med cyklar/delar framme ännu.
Sen är det ju en idé att låta några testa först, suger hojen totalt är det lättare att ändra tillverkningen i ett tidigt skede, och inte stå med 20 kassa ramar exempelvis.
 
oFFkeFF skrev:
2592335 Lästa att Barros skulle få en 800cc till nästa test.
Det är bara Pedrosa/Hayden som fått köra 800cc hondan än så länge också.
Gissningen är väl att de inte har tillräckligt med cyklar/delar framme ännu.
Sen är det ju en idé att låta några testa först, suger hojen totalt är det lättare att ändra tillverkningen i ett tidigt skede, och inte stå med 20 kassa ramar exempelvis.
Japp o där har nog teamen jobbat hårt hela året i typ Japan/Italien osv..Något jag missat är att Colin inte testade med Valentino utan får köra o ge sin syn på 800cc..

"Next Colin will have his chance to try the bike and give his opinion and this will also be very important for our engineers"
 
James Toseland testade Pedrosas RC211V på Valencia. På dom få varven han körde så kom han ner på tider som bara var ca 1sek ifrån Haydens bästa tid på racet. 1.34.0 körde han mot Haydens 1.32.976.
 

Bifogat

  • toseland1.JPG
    toseland1.JPG
    13.3 KB · Visningar: 333
  • toseland2.JPG
    toseland2.JPG
    11.9 KB · Visningar: 74
Jag gillar Toseland, hoppas han kan få en MotoGP-styrning inom en snar framtid i något bra team.
 
sandstream skrev:
2594561 Jag gillar Toseland, hoppas han kan få en MotoGP-styrning inom en snar framtid i något bra team.


Du såg visst inte inslaget när han spelade piano och sjöng :D
 
moto-gg skrev:
2594580 Du såg visst inte inslaget när han spelade piano och sjöng :D
Jo, det såg jag och kunde knappt titta :D
För att förtydliga är det hans körning i WSBK på Ten Kate Hondan jag gillar.
 
Säkert gamla news......

Resterande tester 2006 inför 2007 säsongen...innan julledigheten..:)

Sepang 15-17/11 2006
Camel Yamaha
Rizla Suzuki (incl their World Superbike Team)
Repsol Honda
Gresini Honda
LCR Honda
Kawasaki
Yamaha Tech 3

Jerez 28-30/11
Camel Yamaha
Repsol Honda
Ducati Marlboro Team
Gresini Honda
LCR Honda
Pramac D'antin
Konica Minolta Honda
Ilmor
 
2 intervjuer från sista testdagen på Valencia.

Hayden

Rossi
 
Underligt att Tech 3 reser till Sepang men inte till Jerez när de är stationerade i södra Frankrike...
 
Gustav O skrev:
2594971 Underligt att Tech 3 reser till Sepang men inte till Jerez när de är stationerade i södra Frankrike...
Yamaha vill kanske inte frakta deras hojar ända till Europa än ?
 
Måste kidnappa tråden med en liten fråga...Varför görs bytet 990-->800 cc?
Svaret finns säkert nånstan redan men det är liite svårt att hitta rätt sökkriterier...
 
Bingo skrev:
2590277 Oj, det låter farligt sent för mig. Det blir inte så mycket tid att få rätt på allt innan premiärtävlingen. Särskilt som man betänker att Ilmor redan har kört ett GP-lopp med sin hoj. Hur ligger de andra fabrikaten till?
Körde inte Illmor både på Estoril och i Valencia? Eller är det bara jag som börjar bli gammal och gaggig?
 
Lord Adrian skrev:
2595164 Måste kidnappa tråden med en liten fråga...Varför görs bytet 990-->800 cc?
Svaret finns säkert nånstan redan men det är liite svårt att hitta rätt sökkriterier...

För att Honda vill det. Ursäkten stavas "säkerhet".

newstead skrev:
2595177 Körde inte Illmor både på Estoril och i Valencia? Eller är det bara jag som börjar bli gammal och gaggig?


Stämmer bra det. Det förstnämda dvs.
 
Last edited:
xyx skrev:
2595180 Stämmer bra det. Det förstnämda dvs.
Tack! Blev lite orolig där ett tag... fast det ena kanske inte utesluter det andra :gnissla

Det ska bli riktigt kul att se första racet nästa säsong. Med tanke på tiderna under testet i Valencia så verkar det inte som det kommer gå långsammare nästa år iaf...
 
Bridgestone intet ett nytt!

Will the expectations be higher in 2007?

Hiroshi Yamada,Bridgestone: "We have already started to look at 2007 with new teams, new riders and of course new 800cc bikes. There is a lot to do in the few months before next season but on the back of our competitive 2006 season, our sights will naturally be set even higher in 2007, but our rivals are working equally hard so the competition will be tougher than ever."
 
RedBaron skrev:
2595017 Yamaha vill kanske inte frakta deras hojar ända till Europa än ?
Det kan ju vara så att teamet inte kör 800cc varianten i Malaysia heller med tanke på att Edwards inte har testat den ännu tex.
 
xyx skrev:
2595180 För att Honda vill det. Ursäkten stavas "säkerhet".

Aha...Och på vilket sätt menar dom att det skulle bli säkrare med 800 kubik? Det lär väl bara vara topphastigheten på långrakakorna som påverkas i nån större grad av det? Eller?:va :)
 
Lord Adrian skrev:
2597326 Aha...Och på vilket sätt menar dom att det skulle bli säkrare med 800 kubik? Det lär väl bara vara topphastigheten på långrakakorna som påverkas i nån större grad av det? Eller?:va :)
Skulle det inte bli "billigare" o blandannat gynna privat teamen med 800cc,då varje hk att trimma kostar typ sexsiffrigt! OBS..Utan att ha helt klart för mig om det var ett av skälen alltså!
 
Back
Top