MotoGP - Tester 800cc - Motegi 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Någon som läst, hört eller sett något från de tester av 800cc-hojarna som skulle göras idag på Motegi?
Ska bli intressant att se vad Honda valt för motorkonfiguration samt vad den presterar för varvtider.

Honda valde en V4:a:
http://www.crash.net/news_view~t~Honda-800-breaks-cover--V4-engine-~cid~6~id~137909.htm

By the end of 30 laps, Pedrosa had recorded an impressive time of 1min 48.210secs - just 0.4secs slower than his fastest 990cc lap in Sunday's Japanese Grand Prix and 0.37secs faster than Rossi's Monday best on the new Yamaha 800. However, Pedrosa was 0.8secs slower than the Bridgestone shod Ducati 800, in the hands of Sete Gibernau.

Någon som fortfarande tvivlar på att 800-hojarna kommer att plocka de flesta banrekorden nästa år?

fyfan! nästa år blir great :tummenupp hoppas på ett jämnare moto-GP med fler förare i toppen. eller rättare sagt bättre material till alla förare så fler kan fightas i toppen.

Sete var alltså snabbare med 800 än vad Peddot var med 990...
Jag längar tills nästa år då man får uppleva ljudet från de nya! :)

madmagnus skrev:
2486707 fyfan! nästa år blir great :tummenupp hoppas på ett jämnare moto-GP med fler förare i toppen. eller rättare sagt bättre material till alla förare så fler kan fightas i toppen.

I mina ögon så är det knappast troligt då det är helt nya maskiner vi snackar om och då är det de som har störst budget för utveckling som kommer att nå längst.

Honda och Ducati har redan bevisat att de har nått långt men hur är det med de andra stallen som vill mycket men kanske kan mindre...med en helt annan budget till utveckling?
Vissa stall verkar ha stålar till att driva en säsong runt men inte mycket över till utveckling.

Tyvärr blir nog skillnaden ännu större, liksom den är i F1 där Ferrari och Renault har spets, följda av McLaren i viss mån...resten är bara statister.

oscar skrev:
2486804 Sete var alltså snabbare med 800 än vad Peddot var med 990...
Ja, om man jämför Butters bästa varv under racet med vad Sete körde på dagens test.

Ducster900 skrev:
Honda och Ducati har redan bevisat att de har nått långt men hur är det med de andra stallen som vill mycket men kanske kan mindre...med en helt annan budget till utveckling?
Ska bli intressant att se vad Suzuki och Kawasaki kan få fram.
De kanske gör bäst i att hyra varsin hoj av Honda :lol

Last edited:
Suzukin ser riktigt frän ut. Ovanligt för dom. Hondan var fuuuvl.

Jag tycker Hondan är snygg! Huggern kanske inte ser så frukstansvärt underbar ut men kutsen är ju :yoparty

6 K. Akiyoshi Suzuki Test Rider 1m 47.89s

Vore kul att veta om det var den nya 800:an han körde, någon som vet?

Hondan var som sagt inte vacker men med en annan hugger kanske den ser bättre ut.

Kan Ducati vara så listiga att de smugit på ett kvaldäck på Gibernaus 800 för att framstå som snabbare än de verkligen är?

Gustav O skrev:
2487223 Hugger? Stänkskärm heter det på svenska.
Och du ska hädan efter aldrig skriva roadracing utan enbart vägracing? :arsele

DR-Zätare skrev:
2487225 Kan Ducati vara så listiga att de smugit på ett kvaldäck på Gibernaus 800 för att framstå som snabbare än de verkligen är?
Ja, det skulle inte förvåna.
Men de borde såklart även de andra tillverkarna ha tänkt på och haft koll på isf.

Last edited:
sandstream skrev:
2487342
Ja, det skulle inte förvåna.
Men de borde såklart även de andra tillverkarna ha tänkt på och haft koll på isf.

hemligheten med psykningar är att motparten ska sväva i ovisshet,
de kan få tro, men de ska inte veta ;)

Honda har iaf tagit VM titeln i köttigast sving.... ser fett ut tillsammans med den minimala baken.

huggern skulle jag vilja trampa sönder, huggers är ALLTID fult, men den där styggelsen är det hemskaste jag sett hittils.....

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back