Motogp test Valencia 20-21 Nov

Jag kan varken ta bort mitt kreditkort eller avsluta prenumerationen utan de tänker dra 140 euro inom de närmsta dagarna. Det händer ingenting om jag trycker på Modify renewal, oavsett om jag sitter på stationär dator eller iPhone. Det är var ju helt sämst :dummer

En lösning är att spärra kortet hos din bank och begära ett nytt kort.
Har jag gjort själv efter försökt få igenom en beställning på bromsbelägg från en firma i England. Och det kommit felvarning i webbutiken gång på gång. Går in på ICA banken och upptäcker att hos ICA har det reserverats ca 1400kr 4 (fyra) gånger.
Kontaktar ICA banken som säger åt mig spärra kortet. ICA kan inte göra något förrän skojarna drar pengarna. Eftersom jag har ett annat kort kunde jag klara utgifterna till nya ICAkortet kom. Och det var ingen skojfirma.
Jag hade öppnat för internetköp på ICAbanken men inte för Europa.....(Bara Norden)
Så det var därför det strulade......Efter någon vecka försvann alla 4 reservationerna. Inga pengar drogs. :)
 
Last edited:
Alatalo, om du läser detta, vilka slutsatser drar du och de verkligt initierade av försäsongstesterna?
 
Alatalo, om du läser detta, vilka slutsatser drar du och de verkligt initierade av försäsongstesterna?

Mina detaljerade slutsatser kan jag endast distribuera till mina kollegor och kunder inom jobbet. På ett internetforum nöjer jag mig med att konstatera att jag är nöjd med testresultaten hos våra egna grejer och att jag är extremt stolt och rörd näst intill tårar över de testresultat mina gamla vänner från Moto2 presterat på bara två dagar.

Dagarna efter Valencia överträffade alla förväntningar och det kändes faktiskt ganska bra att ha lagt ner nära tio tusen timmar på Morbidelli, Bagnaia och Mir. En av Mir's egna kommentarer direkt efter den första exiten är priceless - from the middle of the straight, my visor got very very small...
 
Last edited:
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.
 

Bifogat

  • Jerez_M2.jpg
    Jerez_M2.jpg
    411.3 KB · Visningar: 129
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Kul att Marini fortsätter visa klass! :tummenupp
Han verkar vara en trevlig kille också när man ser honom i Parc Fermé.

Hur låter nya spisen?
Läst på många ställen att ljudet skall vara riktigt häftigt. :)

Undrar vad Luthi tycker? :va
-" I hit the first straight and my visor got very big..." ;)
 
Last edited:
Nja, den låter ungefär så här, med riktiga Magneti Marelli prylar med rätt tider för downshift blipper, fungerande motorbroms och riktigt avgassystem. Alltså ganska långt ifrån Triumphs gatprylar...

https://m.youtube.com/watch?v=pR5y9XMQvd0
 
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Hur var underlaget innan dess? De är typ 5s off jämfört med förra årets racetider, så frågan är hur mycket som är pga nya hojar och hur mycket som är pga annat väder.
 
Gårdagens bästa tid är 1.3 sekunder snabbare än sista racet och 0.4 sekunder snabbare än bästa Moto2-tid någonsin.

Banans beläggning är i sämre skick än vid racet eftersom man lyckats förstöra den med touring cars i fyrtiofem graders värme. Vissa kurvor har blivit lite vågiga och förarna får bl.a. ta en något annorlunda linje genom kurva fem och kurva åtta. Banan kommer därför att asfalteras om innan nästa GP. Å andra sidan är vädret betydligt svalare än vid racet vilket innebär bättre grepp med de så kallade #0 däck som används här. Summa summarum - svårt att avgöra om banan är bättre eller sämre jämfört med GP't.

Alla är dock överens om att Triumph-hojarna gör bättre varvtider och det mesta av detta kommer naturligtvis ur mer motoreffekt. Sedan har ju Magneti Marelli-prylarna en ganska sjysst motorbroms jämfört med Hondas halvsunkiga gatprylar och detta gör ju inte saken sämre.

Idag har det regnat mest hela tiden vilket betyder att de flesta seriösa inte åkte alls.
 
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Klart som fan man bryr sig om Moto2.

Personligen tycker Moto2 nästan är roligaste klassen, MotoGP är alltid MotoGP, de är superstjärnor!

Men Moto2 är ofta tät racing, jag får en viss inspiration av alla unga, duktiga och hungriga förare, samt att det är kul att följa de från Moto2 till MotoGP, även från Moto3 till Moto2 såklart.

Men Moto2 är ändå "riktiga" hojar, speciellt nu med nya motorn som låter riktigt fint och lite mer elektronik.
 
Superbike-test på Jerez idag med representation av hela Superbike-eliten samt något enstaka internt testteam från MotoGP. De bästa varvtiderna stolpe in just under 1.40, så Moto2 i dess nya format har definitivt blivit snabbare med den nya Triumph-motorn jämfört med den gamla Honda-motorn.

Den nya Panigalen går för övrigt som kulor och krut. Hoppas att Bautista kan ställa till det för Jonny...

Några Superbågar fortsätter i morgon, sedan MotoGP-test med näst intill full uppslutning onsdag-torsdag. Sedan sova till någon gång efter nyår...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top