MotoGP-test på Philip Island

valmers skrev:
Edwards fick en Honda-styrning -04. Skandal, den borde väl McPensionär fått?

Förare i ungefär samma kaliber, och som jag sagt innan, McWilliams har nackdelen att han är så gammal och inte så många år kvar..
Det enda folk här har sagt är väl att det skulle vara kul och se vad McWilliams presterat med en bättre hoj, eftersom man vet att han är snabb, eller snarare alla utom du vet att han är snabb, trots åldern.
Vill fortfarande veta vem du anser ska ha pensionärens plats i aprilia?
 
Chris Ash skrev:
Det handlar inte om det, utan det faktum att du säger att gubben är långsam och en föredetting. Vad gäller kommersiellt värde ligger inte en 40-åring från Nordirland bra till....

Jo då, det har han, han är bra backad hemifrån, och jäkligt populär i england, så hans snabbhet och popularitet är väl största anledningen att han är kvar, trots åldern.
 
Chris Ash skrev:
Det handlar inte om det, utan det faktum att du säger att gubben är långsam och en föredetting. Vad gäller kommersiellt värde ligger inte en 40-åring från Nordirland bra till....
Chris Ash skrev:
McWilliams hade 3-1 i inbördes möten mot Edwards ifjol....

Hur förklarar Valmers det?
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng
 
oFFkeFF skrev:
Vill fortfarande veta vem du anser ska ha pensionärens plats i aprilia?
Nitrosan kanske, eller någon av topp fem i 250. Fan vet om inte lillbrorsan Hayden, som anses ha ännu mer talang än Nicky, borde provas någonstans.
 
valmers skrev:
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng

VM 2003

Colin E, aprilia fyrtakt, förmodligen mest effekt i klassen.
Jermey M. proton, tvåtakt, med minst 60hk mindre, mot slutet, en icke utvecklad fyrtaktare, med stora driftsproblem.
Bägges hojar hade dock inget med tätstriden att göra.

Men herregud, bara 62 poäng? då ska man ju pensioneras enligt ditt sätt att se det?
 
valmers skrev:
Nitrosan kanske, eller någon av topp fem i 250. Fan vet om inte lillbrorsan Hayden, som anses ha ännu mer talang än Nicky, borde provas någonstans.

Det behöver ju kanske presteras några resultat i någon erkänt bra serie först. Men lill-hayden har ju tiden för sig...
 
oFFkeFF skrev:
VM 2003

Colin E, aprilia fyrtakt, förmodligen mest effekt i klassen.
Jermey M. proton, tvåtakt, med minst 60hk mindre, mot slutet, en icke utvecklad fyrtaktare, med stora driftsproblem.
Bägges hojar hade dock inget med tätstriden att göra.

Men herregud, bara 62 poäng? då ska man ju pensioneras enligt ditt sätt att se det?
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.
 
Bearfoth skrev:
Bästa ducce pilot. Ruben Xaus!

OK :tummenupp
alla utom Mamola och jag dömde ut Xaus.

Grabben kan köra ruskigt fort,
förra året kraschade han lite mycket först,
sen fick han inte köra om Hodgson förrän titeln var klar,
sen vann han 4 av de 6 sista heaten. :tuttar
 
valmers skrev:
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.

Det och en rejäl avbön efter gallan han spydde på Honda kanske ja.
Men ser man till 03-säsongen gav honda hellre en plats till Kiyonari som verkligen inte presterat något än en plats till Edwards.
Men du menar att man inte är något värd som förare om man inte får en Hondastyrning?
 
oFFkeFF skrev:
Jo då, det har han, han är bra backad hemifrån, och jäkligt populär i england, så hans snabbhet och popularitet är väl största anledningen att han är kvar, trots åldern.

Ja men det skiter Honda i.
 
valmers skrev:
Kanske en VM-titel i WSBK har något med saken att göra? Han har ju presterat, till skillnad mot McPensionär.

Två stycken har han....

Och ändå blev han frånkörd av Jeremy på en gammal tvåtaktare.....
 
Chris Ash skrev:
Ja men det skiter Honda i.
Det gör de alldeles rätt i.
oFFkeFF skrev:
Det och en rejäl avbön efter gallan han spydde på Honda kanske ja.
Men ser man till 03-säsongen gav honda hellre en plats till Kiyonari som verkligen inte presterat något än en plats till Edwards.
Men du menar att man inte är något värd som förare om man inte får en Hondastyrning?
Stopp och belägg, det menar jag absoult inte. Det finns tre fabrikanter som kan vinna rejs i dagsläget, om du frågar mig.
 
Chris Ash skrev:
Och ändå blev han frånkörd av Jeremy på en gammal tvåtaktare.....
VM 2003:

13. Colin Edwards, 62 poäng
18. Jeremy McWilliams, 27 poäng

Jag måste vara dum i huvudet, eller har någon myglat bort 36 poäng för McPensionär?
 
gthyni skrev:
OK :tummenupp
alla utom Mamola och jag dömde ut Xaus.

Grabben kan köra ruskigt fort,
förra året kraschade han lite mycket först,
sen fick han inte köra om Hodgson förrän titeln var klar,
sen vann han 4 av de 6 sista heaten. :tuttar

Xaus känner jag mig fullständigt likgiltig inför. Hans tid idag är förstås bra, men jag tror att han kommer vara hopplöst efter när övriga har ställt in alla nya delar bättre.
 
valmers skrev:
Nej, men Jeremy borde nog tänka på refrängen.

Så länge han presterar så har han sin plats. VM-Racing är ingen instution, finns det ingen som har hopp om föraren åker han ut.
McWilliams är kvar.. Det fanns andra på Honda som inte hade i motoGP att göra förra året, Kiyonari...
Inte alltid rätt man på rätt plats. McWilliams har det som krävs.. Han har ju bevisligen en styrning i motoGP i år..
 
oFFkeFF skrev:
Så länge han presterar så har han sin plats. VM-Racing är ingen instution, finns det ingen som har hopp om föraren åker han ut.
McWilliams är kvar.. Det fanns andra på Honda som inte hade i motoGP att göra förra året, Kiyonari...
Inte alltid rätt man på rätt plats. McWilliams har det som krävs.. Han har ju bevisligen en styrning i motoGP i år..
Visst, låt honom harva med i Kennys gäng, inte mig emot.
 
Att jämföra McWilliams med denna killen:

Colin Edwards II started out as a promising motocrosser, winning the 80cc US National Championship before switching to road racing at the age of 16. The youngster won every event he contested in his first year on a 600 Honda, RC30 Honda and a TZ250 Yamaha and remained unbeaten in his amateur career, winning a record thirteen national titles in the AMA/CCS Race of Champions at Daytona and the WERA/GNF meeting at Road Atlanta. In 1992 he turned pro, winning the AMA 250cc title ahead of Kenny Roberts Jr, and spent two further years in AMA Superbike before clinching a factory Yamaha WSB ride. A move to Grand Prix collapsed in `97 and he returned to WSB with Honda, going on to clinch the crown twice - in 2000 and 2002. In 2003 the `Texan Tornado´ finally realised his MotoGP dream with Aprilia but failed to shine as he developed the four-stroke. For 2004 he rejoins Honda alongside Sete Gibernau with a real chance to compliment his talent with silverware.

är ju löjligt! :fakta

Många kan vara en dags fantom, få kan utföra samma bedrift varje race...

\Masonit
 
Last edited:
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top