MotoGP-test i Malaysia

Goodstuff skrev:
Enligt Masao Furusawa, Yamhas tävlingschef så har de följande att testa.

"We have prepared different specification engines and chassis and many smaller items," revealed Masao. "We currently have four types of engines and four types of chassis to try. We have five more tests before the first race and we will test them all and then combine the results to make a good bike."

Med detta uttalat och Rossi redovisade tider kan var och en vara säker på att 2004 inte kommer vara mycket annorlunda än 2002 och 2003. Nu kommer alla sura divor enstämigt säga: "Yamahan är mycket bättre. Vi vill också köra Yamaha!".

:D

gthyni skrev:
När blir det publika tester med Duccarna?

Vi är ju många som vill se vad Xaus kan göra...
han kraschade ju en i Spanien så han har koll på
att det går att pressa duccen hårt :D

Såg ni pollen på motogp.com?
Who will be the top Ducati rider in 2004?
Xaus leder knappt före Capirex, Hodgson hopplöst sist.

Vad är det för töffar som har röstat, Xaus spanska beundrarinnor eller? Ruben Xaus kommer att gå omkring i sina tuffa solbrillor, snacka om sina Porschar i intervjuer och krascha Ducatis racebudget sönder och samman.

Hodgson är en betydligt bättre förare och han i sin tur har inte en halv chans mot Bayliss och Capirex.

Teddy skrev:
Det trodde jag verkligen inte. Tester må vara tester med allt vad det innebär att de inte säger något om hur fort förarna verkligen kan åka och hur det kommer gå på årets första tävling, men de brukar också ge en ganska god fingervisning om hur snabba förarna är i förhållande till varandra. Jag trodde verkligen att man skulle få se Rossi först på en sjundeplats eller så. Kan han köra jämna tider med Biaggi och resten av Hondaförarna redan nu känner jag mig tvungen att revidera min åsikt om Rossis chanser 2004. Frågan är om han kommer att ha en positiv inverkan på de andra Yamahaförarna? Man kan tänka sig att när de nu märker att det går att åka fort med Yamahan hittar de också mer fart. Sen dyker Duccarna upp och delar fältet på hälften och skickar ner den som låg på en femte plats till en nionde. Det är alltid lika spännande!

Det kommer han säkert att ha, 90% av RR är psykologi sade en viss Australiensare. Tror dock att Yammaförarna är lite sämre än Hondaförarna.

Chris Ash skrev:
Vad är det för töffar som har röstat, Xaus spanska beundrarinnor eller? Ruben Xaus kommer att gå omkring i sina tuffa solbrillor, snacka om sina Porschar i intervjuer och krascha Ducatis racebudget sönder och samman.

Hodgson är en betydligt bättre förare och han i sin tur har inte en halv chans mot Bayliss och Capirex.

Sura inte nu, Ruben är koolast,
alla älskar den som ger allt:
10_b.jpg

22_b.jpg

armbågsskrap är bara för de tyngsta grabbarna:
22_b.jpg

Last edited:
Är det normalt med allt det här inför en ny säsong?
Goodstuff skrev:
"We currently have four types of engines and four types of chassis to try."
+ att det var ett nytt chassi i Valencia med .

Tc skrev:
Är det normalt med allt det här inför en ny säsong?

+ att det var ett nytt chassi i Valencia med .

Chassiet från Valencia är nog ett av de fyra eftersom de använde sig av det i helgen, om jag fattat rätt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8