MotoGP Silly Season 2013.

hoppas det blir som Sand3m säger och Rdp till tech3!
 
Håller inte riktigt med.
Endast en av många toppförare har presterat på den, och även han hade problem med den.
Att Hayden råkat köra ett snabbt varv säger inte mkt heller när man sedan ser vilket racepace den klarar.
Rossi endast en sekund efter per varv som bäst, det är en evighet på deras nivå.
Duccen behöver inte finslipas, den behöver stora förändringar. Det har ju tom ducati själva lyckats inse.

Samma här håller inte med dig.
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!

Jag kan ju ha fel men Rossi kommer inte vinna en enda tävling nästa säsong om det inte regnar vill säga!
Vet att alla Rossitokiga (jag själv har också varit lite av ett Rossifan) vet att han inte är slut, och det är han inte heller men tyvärr så finns inte det där sista jävlar anammat längre, som gjorde att han kunde vinna omöjliga race!
Typ Laguna som han aldrig hade vunnit om han inte hade chansat som han gjorde, och där körde Stoner Ducati, han vann mästerskapet på den! dålig cykel, Not!!!

Ska bli mycket intressant att följa nästa säsong!

Fruktansvärt synd för mästerskapet att förlora den roligaste föraren, som verkligen har gett Lollipop en match!!!
 
Samma här håller inte med dig.
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!
Fast det där om att Ducatin skulle vara bättre än någonsin var det väl Stoner som sa att Hayden sagt?

BTW:
Läste en lång Q&A med Hayden nyss och Ducati kör med samma chassi som de gjort hela säsongen. Honda har testat ett par olika chassin OCH en helt ny hoj under samma period. Något är allvarligt fel hos Ducati.
 
Läste en lång Q&A med Hayden nyss och Ducati kör med samma chassi som de gjort hela säsongen. Honda har testat ett par olika chassin OCH en helt ny hoj under samma period. Något är allvarligt fel hos Ducati.

Är ju lite skillnad på Ducatis och Hondas ekonomiska resurser också. :)
 
Samma här håller inte med dig.
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!
Ja smaken e som baken :arsele -delad. :)

Men att luta sig tillbaka på en enda förare som gjort väldigt bra ifrån sig förstår jag inte.
Som ja nämnt i något annat sammanhang, just de faktum att endast 1 förare klarat av att köra kontinuerligt snabbt på Ducatin säger tillräckligt, det är inget bra paket de har.
Och även om Hayden skulle sagt att den är bättre än någonsin, så är en snittid till vinnaren på ca 20-25 sek, för mig, inte något att hylla.
Jag hoppas dock givetvis att de händer något till 2013 med hojen, för att hoppas på en till Stoner känns långsökt, då får de bränna av många toppförare innan de blir några nya vinster i röda färger.
 
När infördes regeln som innebar att bridgestone inte längre gjorde däck till varje individ utan en bunt med däck som alla fick välja mellan?
 
Samma här håller inte med dig.
Ducatin har aldrig varit bättre än nu enligt Hayden! Vilket verkar stämma Haydens prestationer!

Jag kan ju ha fel men Rossi kommer inte vinna en enda tävling nästa säsong om det inte regnar vill säga!
Vet att alla Rossitokiga (jag själv har också varit lite av ett Rossifan) vet att han inte är slut, och det är han inte heller men tyvärr så finns inte det där sista jävlar anammat längre, som gjorde att han kunde vinna omöjliga race!
Typ Laguna som han aldrig hade vunnit om han inte hade chansat som han gjorde, och där körde Stoner Ducati, han vann mästerskapet på den! dålig cykel, Not!!!

Ska bli mycket intressant att följa nästa säsong!

Ducatin kanske är den bästa cyklen i fältet, men så länge ingen kan prestera på den är det ju skit samma.
trött på allt tjat om stoner, ingen vet vad han hade presterat på gp12:an idag..
 
Ok, men när kom regeln att det bara får,användas x-antal däck per person och race?
2009, hela tanken med enhetsdäck var att diskussionerna om fördelar och favorisering skulle försvinna. Begränsningarna i antal kom för att det skulle vara rimligt för Bridgestone att kunna leverera däck.
 
2009, hela tanken med enhetsdäck var att diskussionerna om fördelar och favorisering skulle försvinna. Begränsningarna i antal kom för att det skulle vara rimligt för Bridgestone att kunna leverera däck.

Det jag fiskar lite efter är att förr byggda däcktillverkarna däcken efter vad teamen ville ha. Det gjorde då att det var enklare att justera in hojen, då man egentligen fick ett däck som passade hojen snarare än att justera hojen mot däcket.

Så jag tycker att dt ska bli intressant att se Rossi på en annan hoj och se om han upplever samma sak där.

Samt då en annan förare, Dovi?, på duccen och få höra vad han tycker om framänden på den hojen.
 
Jo, din prognos ser ut besannas.

”...Dovizioso demanded guarantees of support and development from Audi before putting pen to paper.”

”The deal appears to signal that Ducati has accepted that they need to focus their development on building a bike to suit a traditional Grand Prix style, as displayed by the Italian. It is perhaps a signal to Ducati's new owners Audi that they understand the magnitude of the problem, and that the loss of Valentino Rossi is being taken very seriously indeed.”

www.motomatters.com

Synd att Rossi/Burgess inte var lika förutseende.
 
Är ju lite skillnad på Ducatis och Hondas ekonomiska resurser också. :)
Absolut, men att störföretag som Kawasaki och Suzuki dragit sig ur tolkar iaf jag som att Ducati har ganska gott om pengar i sin GP-satsning.

Det jag var ute efter var att på den här nivån duger det inte med småjusteringar om man ligger så långt efter som Ducati. Då måste det till radikala förändringar.
 
På vilket sätt kunde de ha varit mer förutseende menar du?

Genom att kräva garantier, förstås. Men jag tror att Rossi och Burgess faktiskt trodde att det inte var nåt fel på Ducatin. Oj, vad dom bedrog sig. It's shit, there's no way around it.
 
Genom att kräva garantier, förstås. Men jag tror att Rossi och Burgess faktiskt trodde att det inte var nåt fel på Ducatin. Oj, vad dom bedrog sig. It's shit, there's no way around it.

Du tror inte att de förhandlat om just detta inför 2013?
De e ju de enda Rossi pratat om i silly season frågor; att han vill få svar från ducati o Audi va de har för planer för hojen och hur snabbt de kommer kunna göra uppdateringar.
Men eftersom de blev Yamaha så kunde ducati inte lova tillräckligt mycket, eller så tror inte Rossi att de kan uppfylla det de lovat.
 
"Ducati has accepted that they need to focus their development on building a bike to suit a traditional Grand Prix style"

Big thank you captain obvious..

:hihi
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top