MotoGP Silly Season 2013.

Jag undrar om dessa personer som alltid förekommer i dispyter (ni själva vet vilka ni är) beter sig likadant privat, på arbetet mm. Hur funkar det där.? Är ni ensamstående eremiter? :-)
 
Jag undrar om dessa personer som alltid förekommer i dispyter (ni själva vet vilka ni är) beter sig likadant privat, på arbetet mm. Hur funkar det där.? Är ni ensamstående eremiter? :-)

Haha det har jag också undrat! Typ kafferasten på jobbet:
-"jo, så är det visst"
-"nej"
-"jo så är deet viiiist"
-"nej"
-"jo så är det visst"
....
Slut på kafferasten
 
Jag undrar om dessa personer som alltid förekommer i dispyter (ni själva vet vilka ni är) beter sig likadant privat, på arbetet mm. Hur funkar det där.? Är ni ensamstående eremiter? :-)

Ingen fara, bara vanliga Internet syndromet! Ingen av dom törs säga halv sju.
Sitter säkert och kissar, inte heller har dom fått til ett samlag sista 10 åren, med vare sig tjej eller kille..
 
Grönare gräs?

Rossi är skyldig Lorenzo all respekt med tanke på hans sportsliga agerande och attityd efter Rossis skada och under kräftgången hos Ducati.
Rossi varken är eller kommer att bli "snabbast" igen, ...inte heller på en Yamaha. Dock tillräckligt snabb för att med flyt, slump, rutin och "doctors"-egenskaper kanske kanske kunna snubbla hem ett mästerskap till.

Han pratar om sina 7 år med Yamaha som en passion, övergången till Ducati var som att inleda en ny relation med stora förväntningar.

Varför gjorde han slut, en viss bitterheten över Yamaha kanske.
My feeling with Yamaha change a lot because the situation change a lot. I had some problem in the past with Jorge, especially because I was angry with Yamaha. Because after all I did for Yamaha they put in my team a very strong team-mate, so I was pissed off with Yamaha more than him

Om han nu kommer tillbaks. Vad blir konsekvensen?

Han får svälja sitt ego att bli andre förare med all rätt.
Tror som alla att han kommer bli mer konkurrenskraftig men det är nog inte så lätt.
Vad innebär rollen att vara andre förare till Lorenzo, vi såg vad som hände med Spies.
Dovi är nog också pissed off, Ducati kommer vara det också.

Skulle Cal på ev Ducati eller någon annan på desmosidicin eller satelliterhojarna börja åka ifrån honom så skulle hans värde dala som trovärdigheten hos en grekisk finansminister.

Och snacket att sluta när man är "på topp", visst, det är ju lite kingigt, ...men i mina ögon ligger det i lä för att köra så länge man har passionen och tycker det är roligt. Jag skiter i om han krigar om första eller 10:e plats. Sålänge han är med är han en ovärderlig tillgång för sporten.

He`s too epic to fail igen.
Det skulle visa hur korrumperad sporten är om man inte låter en som har större potential att vinna och ta pallplatser som Ped.
Detta vore tragiskt dels för sporten att inte låta en "ny" talang få chansen och dels för att Rossis ego att ha en fabrikstyrning.

Presterar han inte bättre på ett vinnarmaterial så är det dags att kliva av.

Tycker jag :)
 
Last edited:
He`s too epic to fail igen.
Det skulle visa hur korrumperad sporten är om man inte låter en som har större potential att vinna och ta pallplatser som Ped.
Detta vore tragiskt dels för sporten att inte låta en "ny" talang få chansen och dels för att Rossis ego att ha en fabrikstyrning.

Presterar han inte bättre på ett vinnarmaterial så är det dags att kliva av.

Tycker jag :)

Menar du när han körde sista året för Yama eller nu för Ducati?
 
Min personliga uppfattning är(liksom många andras) att Rossi slutade hos Yamaha eftersom han inte längre sågs som framtiden där, och lockades av att hos Ducati dels få högre lön, dels ses som den absoluta försteföraren och dels för att det är ett italienskt team. Han trodde också att eftersom Stoner kunde vinna på Duccen, så kunde han.

Men.. Nu har han nog insett att det verkar omöjligt att bli en vinnare på Duccen. Och viljan att kunna vinna race är starkare än att få vara försteförare med högst lön, eller del av ett italienskt team. Dvs att svälja stoltheten och gå tillbaka till Yama gör att han kan få utlopp för den starkaste drivkraften han har, att vinna.
 
Han pratar om sina 7 år med Yamaha som en passion, övergången till Ducati var som att inleda en ny relation med stora förväntningar.

Varför gjorde han slut, en viss bitterheten över Yamaha kanske.
My feeling with Yamaha change a lot because the situation change a lot. I had some problem in the past with Jorge, especially because I was angry with Yamaha. Because after all I did for Yamaha they put in my team a very strong team-mate, so I was pissed off with Yamaha more than him

Om han nu kommer tillbaks. Vad blir konsekvensen?

Han får svälja sitt ego att bli andre förare med all rätt.
Tror som alla att han kommer bli mer konkurrenskraftig men det är nog inte så lätt.
Vad innebär rollen att vara andre förare till Lorenzo, vi såg vad som hände med Spies.
Dovi är nog också pissed off, Ducati kommer vara det också.

Skulle Cal på ev Ducati eller någon annan på desmosidicin eller satelliterhojarna börja åka ifrån honom så skulle hans värde dala som trovärdigheten hos en grekisk finansminister.



He`s too epic to fail igen.
Det skulle visa hur korrumperad sporten är om man inte låter en som har större potential att vinna och ta pallplatser som Ped.
Detta vore tragiskt dels för sporten att inte låta en "ny" talang få chansen och dels för att Rossis ego att ha en fabrikstyrning.

Presterar han inte bättre på ett vinnarmaterial så är det dags att kliva av.

Tycker jag :)

Tror du att nån som joinar Yama med jorge blir första förare utan att köra ett race ? Att du ens jämföra spies med rossi är ju som att du ligger i coma.
 
Jag tror att Rossi vet att det blir svårt att slå Lorenzo på samma material, inte bara för att Lorenzo är Lorenzo men för att Yamaha kommer utveckla hojen efter i första hand hans önskemål.

Frågan är om Rossi bryr sig om det längre, eller om han är nöjd bara han får slåss om segrar igen.
 
Andreförare blir han dock i vilket fall, precis som Spies.

Ingen har väl trott nåt annat? Det är väl ingen som tror att rossi blir förstaförare i Yamaha. Det vore väl ändå för yamaha att smeta sin egen skit i ansiktet.
 
Vad jag minns så satte sig Rossi själv i Yamaha-Lorenzo-sitsen en gång i tiden. Han hade väl uttalat sig om att sluta inom en snar framtid (2-3 år?), så Yamaha jagade fatt på Lorenzo för att ta över efter Rossi. Sen ändrade sig Rossi, vilket kastade upp och ner på Yamahas planer. Att då bli grinig över att Yamaha stoppar en så bra förare i garaget bredvid känns lite fånigt.
 
Tror du att nån som joinar Yama med jorge blir första förare utan att köra ett race ? Att du ens jämföra spies med rossi är ju som att du ligger i coma.

Tror du att jag skrev det ?

Menar du när han körde sista året för Yama eller nu för Ducati?

Menade mot det som Zoidberg påstod i sitt inlägg om att han skulle vara en ovärderlig tillgång i Mgp oavsett placering

Det sköter sig nog självt enl tillgång/efterfrågan-principen.
Sålänge någon vill köra, och någon vill erbjuda styrning, så ser jag inte att någon är skyldig att kliva av.

Marknaden styr helt klart, pengar är viktigare än prestation.


Mmm, och trots elaka uttalanden av Rossi. Kommer ni ihåg detta som Rossi sa:

“Jorge is a great because everybody agrees about him in the sense that everybody thinks he is unpleasant.”

http://www.crash.net/motogp/news/167316/1/valentino_rossi_opens_up_over_key_motogp_rivals.html

Den kändes väldigt personlig.
:hihi undrar om skiljeväggen kommer upp igen.

Intressant om vad han tycker om sina konkurrenter, fast rivaliteten med skägget var nog det roligaste :hihi
 
Vad jag minns så satte sig Rossi själv i Yamaha-Lorenzo-sitsen en gång i tiden. Han hade väl uttalat sig om att sluta inom en snar framtid (2-3 år?), så Yamaha jagade fatt på Lorenzo för att ta över efter Rossi. Sen ändrade sig Rossi, vilket kastade upp och ner på Yamahas planer. Att då bli grinig över att Yamaha stoppar en så bra förare i garaget bredvid känns lite fånigt.
Klart man blir grinig när man börjar tappa greppet som bäst, ingen i gp är nog en bra förlorare, oavsett vad de säger i kameran.
Han har nu senare "tagit tillbaka" detta och förstår Yamahas agerande.
Vill även minnas att han vid något tillfälle nyligen uttalat sig om Lorenzo i stil med att han tycker mer om honom nu då han är den enda föraren som fortfarande visat honom respekt trots att det gått kiss med Ducati. Lite egotripptat uttalat i sig självt, men ändå.
MCN: How would you feel about stepping back to Yamaha and being with Jorge again?
Rossi: “My feeling has changed a lot because the situation has changed. I had some problems in the past with Jorge, especially because I was angry with Yamaha. After all I did for Yamaha they put in the team a very strong team-mate so I was p****d off with Yamaha more than him. Now it is a different situation and I understand that Yamaha made the right choice for Yamaha.”
 
Sitter säkert och kissar. Inte heller har dom fått til ett samlag sista 10 åren, med vare sig tjej eller kille..
För att få bäst återkoppling på dina funderingar om kiss och knull ska du inte skriva på sporthoj.com utan på helt andra forum. Föreslår de mer ljusskygga delarna av Flashback. Här är vi mer intresserade om allt som rör racing. Lycka till i ditt sökande efter likasinnade.

Det är lätt att räkna Lorenzo som given titelkandidat 2013, men då bortser alla från att Lorenzo har haft en ovanligt skadefri karriär. Det borde ur sannolikhetsperspektiv vara hans tur att bryta ben och bli frånvarande. Då framstår snabbt Rossi som en mycket trolig titelkandidat för 2013. Inte för att jag önskar Lorenzo olycka, men han har varit skadefri ovanligt länge.
 
Last edited:
Det är lätt att räkna Lorenzo som given titelkandidat 2013, men då bortser alla från att Lorenzo har haft en ovanligt skadefri karriär. Det borde ur sannolikhetsperspektiv vara hans tur att bryta ben och bli frånvarande. Då framstår snabbt Rossi som en mycket trolig titelkandidat för 2013. Inte för att jag önskar Lorenzo olycka, men han har varit skadefri ovanligt länge.

Han bröt ju väldigt mycket ben i sin kropp debutåret i MotoGP. Efter det har han lärt sig att åka både snabbt och säkert vilket påminner om Rossi som i stort sett alltid varit skadefri, hade han inte t o m något rekord för antal starter i rad? Men Rossi är äldre nu och samma vurpa är mer sannolik att orsaka skada som dessutom läker sämre än på en yngre förare så jag skulle inte säga att Rossi är mer sannolik att vinna utifrån skador. Men visst, nu när Stoner slutar och om Lorenzo missar flera race och Pedrosa också kanske så kan väl Rossi vinna titeln men det behövs nog något sånt också.

Med Yamaha (eller Honda) tror jag på någon enstaka seger, en hel bunt pallplatser men ingen titel för Rossi. Med Ducati kanske någon pallplats i regn.
 
Varför utgår en del ifrån att det skulle vara ett problem för Rossi om Yamaha bygger/vidareutvecklar M1:an enligt Lorenzos önskemål?

Borde inte deras 3 titlar på 3 säsonger som teamkompisar tyda på att de har rätt lika körstil?

En sak till som folk inte verkar tänka så mycket på är den publicitet som Yamaha skulle få om Rossi började vinna igen. Det om något skulle kunna få dem att börja prioritera Rossi.
 
Varför utgår en del ifrån att det skulle vara ett problem för Rossi om Yamaha bygger/vidareutvecklar M1:an enligt Lorenzos önskemål?

Borde inte deras 3 titlar på 3 säsonger som teamkompisar tyda på att de har rätt lika körstil?

En sak till som folk inte verkar tänka så mycket på är den publicitet som Yamaha skulle få om Rossi började vinna igen. Det om något skulle kunna få dem att börja prioritera Rossi.

...räcker ju med att titta på hur de kör, smooooooth...så jag tror det är ett mindre problem för Rossi. :)
 
Jag hoppas på att rossi/hayden stannar i ducati och får fart på maskineriet, lorenzo får dovi som stallkompis, pedrosa och marq kör för honda och att det skiljer 10p mellan de 6 till sista rejset nästa år utan att någon trillar en enda gång under racen 2013!!
Bautingen åker med cruztjof och bradl ger dem en ordentlig fight för resterande platser i tabellen..
Ett önsketänkande jag vet.. Men faan vad kul det skulle vara.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top