MotoGP Shanghai

Last edited:
Går riktigt dåligt för Nakano. Siste man efter Dunlop-förarna.

Teamet skyller på materialet från HRC:
http://www.crash.net/news_View~cid~6~id~147334.htm

Mmmm Lite kul, han som gnällde som tusan över sin "slöa" kawasaki förra året

Skiljer en hel del vid toppfartsmarkeringen
Hopper som är snabbast efter FP2 har 314,044 och Barros på Ducce har 328,967 nästan 15 km/h

Undra vad Swedie hade haft på RSV´n :tuttar

Last edited:
FP 2

1. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 2min 1.204 secs
2. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 2min 1.303 secs
3. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 2min 1.333 secs
4. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 2min 1.346 secs
5. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 2min 1.365 secs
6. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 2min 1.390 secs
7. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 2min 1.409 secs
8. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2min 1.460 secs
9. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 2min 1.771 secs
10. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 2min 1.881 secs
11. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 2min 1.896 secs
12. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 2min 1.991 secs
13. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 2min 2.051 secs
14. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 2min 2.114 secs
15. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 2.242 secs
16. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 2min 2.564 secs
17. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 2.768 secs
18. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 2min 2.818 secs
19. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 2min 2.977 secs

Ruggigt jämna tider. Trickdaddy verkar ha hittat lite fart iaf.
Hoppas hopkins tar sig upp på pallen, tror inte det är någon omöjlighet, suzukin verkar kunna leverera i år.

Torrt:
1. Stoner
2. Rossi
3. Marco (kom igen Marco)

Vått:
1. Olivier
2. CV
3. Rossi

Lite enklare för d övriga i helgen då Olivier Jacque åker hem i kväll !!

De Puniet will be Kawasaki's only rider on track tomorrow, after Olivier Jacque crashed out of this afternoon's second free practice session just 17 minutes from the end.

The 33-year-old Frenchman went down hard in the final turn and, while the crash didn't look to be serious at first, the Kawasaki pilot suffered a deep, open wound to the inside of his right forearm, which was bleeding profusely by the time Jacque had walked from the corner to the medical centre.

After an initial examination of the wound by Clinica Mobile staff, Jacque was airlifted to the Huashan hospital in Shanghai, where surgeons operated to clean debris from the wound and repair damage to the brachioraliasis and flexor muscles in his forearm.

Lite enklare för d övriga i helgen då Olivier Jacque åker hem i kväll !!

Med de övriga så menar du Tamada, Chubby Roberts och årets rookie Guintoli antar jag - det är iaf. de enda som OJ ligger före i tabellen. Om om och om igen och om det hade regnat så hade kanske OJ även 'skrämt' några förare till.
OJ hör knappt hemma i MotoGP, du kan väl vara glad över svenskens brostens-tråd istället ;)
Tråkigt att han gjort sig illa dock.

Last edited:
1:a Pedrosa
2:a Stoner
3:a Hayden
4:a Elias

7:a Valentino Rossi med sviktande själförtroende :arsele

Någon som sett ett uttalande från Fat Toni om när han klantade sig in en förstaböj?

Någon som sett ett uttalande från Fat Toni om när han klantade sig in en förstaböj?

Elias later explained that the Repsol Honda rider had cut across his line, although - from the speed of those around him - Toni simply seemed to brake too late.

"I was behind Hayden when he was closing his line towards the kerb and I had no choice but to collide with his rear wheel and crash," said Elias, who retired on the spot. "These things happen in racing - especially when everybody is so close but I'm disappointed to miss out on some important points."

Haha, så klart var det Hayden stängde dörren för Elias. Han borde kolla reprisen...

Förnekelse verkar han vara bra på. Det var ju en kopia på torpederingen av Rossi på Jerez i fjol. Banzaitokstolleinbromsning för att vinna racet i första böj. Rossi kanske inte var helt fel ute med sitt påstående i Turkiet om Elias körning?

Förnekelse verkar han vara bra på. Det var ju en kopia på torpederingen av Rossi på Jerez i fjol.
Skillnaden var att han i Jerez torpederade den allsmäktige RR-guden, och berövade Rossi VM-titeln. Nu gjorde han säkert något bra i mångas ögon. Finns ju många som önskar att Hayden klotar här... :rolleyes:

Förstod jag rätt att Alex Barros var topp-5-snabb, även om han blev för långt efter pga av Toni-incidenten i början?

Duccarna går satan i år, den saken är det ingen tvekan om. Stoner råaccade ifrån Rossi på bakrakan utan att anstränga sig. Starkare hoj + bättre aerodynamik för högre toppfart är bra fördelar att ha. :)

1:a Pedrosa
2:a Stoner
3:a Hayden
4:a Elias

7:a Valentino Rossi med sviktande själförtroende :arsele

1. Peddot är överskattad och ser sur ut. Därför kommer han ständigt att vara 4:a-5:a

2. Stoner, en riktig överaskning. Från att ha debuterat i MotoGP-klassen som kraschkung till att vara en av två som kan utmana om titeln i år. Duccen har ett bra övertag på banor som Quatar och i Shanghai i.o.m. sin enorma styrka på långa rakor.

3. Hayden... hmm världsmästare? Nej, gudarna måste ha haft bra humor förra året. Han verkar inte kunna prestera. Förmodligen kommer vi inte att få se så mycket av honom i år och 1:an på repsol-Hondan blir ett minne blott

4. Inga kommentarer.

5. Rossi har en hoj som kommer att göra honom rättvisa på senare banor med fler och kvickare kurvor och kortare raksträckor. Där kommer Stoner att få problem vilket förmodligen gör att Rossi kniper fler VM-poäng.

Back