MotoGP San Marino

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Hej alla,

Jag och några vänner funderar på att åka och se San Marinos GP och tänkte kolla med er som varit där hur man gör med flyg?

Jag hittar bara flyg till Bologna och det är 13 mil till San Marino, tåg antar jag är enklast och billigast?

Serverar de alkohol på banan?

Åk lokaltåg till Rimini, finns massor av hotell i olika prisklasser längs hela kusten. Banan ligger ganska nära stadskärnan i Misano

Tack för snabbt svar, då var det som jag misstänkte. :)

Ja hotell i stadskärnan var billigt och det fanns gott om hotell.

Förresten, vad rekomenderas, att bo i inne i stadskärnan San Marino eller vid kusten? Tänker på mat och sånt på kvällarna.

Last edited:
Som du säger flyg till Bologna sedan tåg till till typ Rimmini det gjorde jag när jag var där.
Bo vid kusten rena rama semester orten med restauranger och party liv

När jag har tittat på GP så är det ingen alkohol på banorna.

OBS att banan INTE ligger i San Marino utan i Misano, dvs vid kusten

Hej

Vart där 2 gånger senast 2016...flyg till Bologna hyr bil bo i Rimini...3timmar bilkö för å ta sig från racet på söndagen.......Bira finns på banan :yoparty:yoparty.

Med vänlig hälsning Pelle

Tror man går på mindre än 3 timmar från Rimini till banan. ;)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Vi bilade ner och tältade på campingen precis utanför banan. Bilköerna såg hemska ut! Alkohol finns vid banan. Vi hade en fantastisk weekend.

Precis som någon sa, boka INTE boende i San Marino. Då hamnar du i själva landet (furstedömet) San Marino vilket är tre-fyra mil usla vägar från banan och det är dessutom onödigt dyrt.

Banan ligger i orten Misano Adriatico, ungefär två kilometer upp från stranden. Alldeles vid motorvägen, inte ens en blind kan missa den. Hela stranden från Rimini via Bellariva, Miramare, Marano, Riccione, Misano Adriatico, Cattolica ändå till Gabicce Mare är en flera mil lång strandpromenad full av hotell, restauranger, shopping och underhållning. Vill du bo så nära som möjligt så är det hotellen i Riccione, Misano Adriatico och Cattolica som gäller. Jag skulle dock bli överraskad om du hittar väldigt många lediga hotellrum. GP-helgen brukar bli fullbokad väldigt tidigt.

Vi bodde i Riccione och tog lokalbuss till "stationen" där det sen gick ett såntdär leksakståg som dom har på djurparker m.m. :D
Lite kö för att komma med tåget men inga andra köer, det körde på småvägar (typ cykelbanor) och det stannade precis utanför banan.
Beställ GP biljetter riktigt tidigt, banan tar inte så mycket publik som andra. Platser under tak rejsdagen är att rekommendera, antingen är det hett som f-n eller så regnar det som för nåt år sen.

Tack för tipsen alla!

Gällande läktarplatser så är generall admission de enda biljetterna som gäller alla tre dagar. Kan tänka mig att det blir trångt och att man får vara ute i god tid, men stämningen lär vara magisk?

Mina polare är snåla som fan och Misano är ett dyrt GP jämrfört med t.ex. Barcelona där numrerad läktarplats kostade typ 90 euro.

Tack för tipsen alla!

Gällande läktarplatser så är generall admission de enda biljetterna som gäller alla tre dagar. Kan tänka mig att det blir trångt och att man får vara ute i god tid, men stämningen lär vara magisk?

Mina polare är snåla som fan och Misano är ett dyrt GP jämrfört med t.ex. Barcelona där numrerad läktarplats kostade typ 90 euro.
Vi köpte biljetter till General admission torsdag - lördag och läktarplats söndag. Det regnade dock på torsdagen så vi hyrde bil och turistade istället, San Marino, Rossis bar i Tavullia och en blomma och hälsning till Sic i Coriano är ett "måste" om man har tid.

Vi köpte biljetter till General admission torsdag - lördag och läktarplats söndag. Det regnade dock på torsdagen så vi hyrde bil och turistade istället, San Marino, Rossis bar i Tavullia och en blomma och hälsning till Sic i Coriano är ett "måste" om man har tid.

Tavullia och Simoncellis minnesplats är ett måste! :)

Nu är flyg, boende och MotoGP bokat! Tack för allt hjälp!

Det mesta var fullbokat och det var svårt att få tag på två hotellrum med bra location så det blev något sketet lägenhetshotell på 75kvm med två sovrum, fyra sängar och balkong för 7000 med 5 kilometers avstånd till banan.

Fyfan vad jag längar!

Skönt, fick avboka lägenheten och bokade ett annat istället, som var mycket bättre och närmare banan! :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT