MotoGP Sachsenring 15/7 '07

• Thread starter Thread starter Zee
  • Start date Start date
Upprepar min fråga sedan tidigare:
Dax för en enhetsklass så det reds ut en gång för alla vem som är bästa FÖRAREN? Där allt pillemuck med däck osv är slutsdiskuterat.
All you ever wanted was equal bikes? Och på tal om Suzuki-förare så finns väl en GSX-R cup där alla hojarna är lika?

Man var ju tvungen att välja sitt begränsade däckssortiment inför FP1 på fredag sen blev det smällvarmt, Michelinluddar verkar tåla det bättre lr så hande Michelin och Capirossi bättre meterologer. :va

Jodå - jag vet hur det kan vara, men du (ni?) hajar vad jag är ute efter?

Samma typ av snack kommer ju upp när Duccarna vinner:
De vinner ENBART på motoreffekt osv osv
Inte: "de har bra förare osv.

Eller när Vale kör upp 11 placeringar: Ja DÅ är plötsligt allt bra på hojen. Alla är glada och ordningen återställd, yamma har "hittat effekten" "ingen annan kan köra så" osv osv

Verkar som att "allt" (vad det nu är) byts till "fel" ca. varannan gång bara.

All you ever wanted was equal bikes? Och på tal om Suzuki-förare så finns väl en GSX-R cup där alla hojarna är lika?

Inte jag! :D
Tvi vale!
Jag älskar teknikutvecklingen inom racingen.
Det var ett hugskott ämnat till de som hela tiden förringar goda förarinsatser med kommentarer som att: "om MIN idol bara hade haft bra däck osv"
Sandlåda m.a.o

(vet f.ö vilket citat du spelar på - nytekniks citat i signaturen) ;)

Last edited:
http://www.crash.net/news_view~cid~6~id~151263.htm

Rossi 'feeling bad' after costly mistake.
Monday, 16th July 2007

Valentino Rossi's 2007 title aspirations took a dent on Sunday at the Sachsenring, when the Italian suffered his first non-score of the season after falling from his Fiat Yamaha.

Rossi started from sixth on the grid, slipped to ninth at turn one, then passed Shinya Nakano and Alex Barros to reach the rear of Randy de Puniet's Kawasaki by lap 3 of 30.

The Italian initially struggled to find a way around the ZX-RR rider, before making a creative lunge through a long low-speed right hander on lap five. Whilst Rossi made the pass stick, he fell just seconds later when he lost the front of his M1 as he tried to complete the turn.

"Unfortunately I made a mistake today and I want to say sorry to everyone - my team, Yamaha and of course all my fans," said a downbeat Rossi. "I lost some places at the start and had to wait a lap before I could start to push, but everything was feeling very good.

"Getting past de Puniet was hard because in the part of the track where it's best to overtake he was very fast. Finally I made my move and I made a great pass but I made a mistake and lost the front," he confirmed.

To make matters worse, Casey Stoner's late race tyre problems meant that the Italian could have gained valuable ground on the young Australian. Stoner began the event 21 points ahead of Rossi, but left Germany 32 points clear - despite limping home in fifth position, his joint worse finish of the year.

"I'm so disappointed because today our package was working very well and we missed the chance to make up a lot of points on Stoner," stated former five times MotoGP world champion Rossi. "We know from Pedrosa and Colin [Edwards'] performance that the Michelin tyres worked well until the end and I'm sad that we weren't there to fight.

"Luckily Stoner was only fifth so the points situation is not as bad as it could have been. I'm very glad we only have seven days until the next race because right now I'm feeling quite bad, but very determined for America!" he concluded, referring to next weekend's US Grand Prix at Laguna Seca, the last event before the MotoGP summer break.

"It's a great disappointment with Valentino because we lost the chance to recover some points," admitted team director Davide Brivio. "However this is racing and we know that our package is working very well now and we will get the chance to try again in just one week's time. Today gives us double motivation for Laguna."

Pedrosa's victory combined with third for Nicky Hayden (from 14th on the grid) and fourth for Edwards (from 13th on the grid) meant that Loris Capirossi was the only non-Michelin rider in Sunday's top four.

För övrigt har Dr.Bike helt rätt. :nicka

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men 250-racet var faktiskt söndagens behållning. MotoGP-racet led lite för mycket av Bridgestone-förarnas däckproblem för att tas som någon större värdemätare.

Roligast i tråden är "lillebrors-komplexet" som får en del att ständigt försöka höja de två mindre klassernas värdighet genom att jämföra varvtider med de sämsta i MotoGP :lol

Trodde aldrig att jag skulle skriva det men 250-racet var faktiskt söndagens behållning. MotoGP-racet led lite för mycket av Bridgestone-förarnas däckproblem för att tas som någon större värdemätare.

Roligast i tråden är "lillebrors-komplexet" som får en del att ständigt försöka höja de två mindre klassernas värdighet genom att jämföra varvtider med de sämsta i MotoGP :lol
"Nu är det minsann en blårykare som är nästan lika snabb som Kalle Anka-KR-hojen. Där ser ni." :rofl

Själv tycker jag att du och Valmers är lillebröderna här genom att varje vecka påminna forumet om att småpojks- och redneckmantrat "störst är bäst" faktiskt lever vidare.

Själv tycker jag att du och Valmers är lillebröderna här genom att varje vecka påminna forumet om att småpojks- och redneckmantrat "störst är bäst" faktiskt lever vidare.
Klart det lever vidare, det är ju sanningen i det här fallet även om du gör ditt bästa för att hitta en mer passande "sanning".

sandloda.jpg

att det finns en universell sanning för personliga preferenser verkar verkligen lite talibanmässigt. :va

Du har rätt *Hänger med huvudet i skam*

Är det någon som vet vad Yamaha har för problem i starterna? Rossi tappar ju "alltid" ett par placeringar i starten, jag kommer inte ihåg senast han tog några placeringar i en start. Verkar som att antingen deras launch control eller något annat inte funkar tillfredsställande.

Han köper mina gamla lameller...:rolleyes:

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back