MotoGP - Red Bull Indianapolis Grand Prix

Nu har jag inte läst något om det men låter konstigt att enbart aspar teamet skulle ha sådana problem med mjukvaran då de kör med enhets-ecun som flera andra?

Hayden har haft förstklassiga styrningar rakt igenom sin karriär och det finns 10-15 förare som är mer värda de finare styrningarna än honom i dagsläget.

Som jag sa, jag kan minnas fel om exakt vad som var felet då i våras.. Får väl förtydliga för dig att jag menar hans befintliga cykel, inte att Nicky skulle vara mer värd en finare styrning än någon annan som du verkarvilja ge sken av att jag har sagt.

Sen kan man nog skriva spaltmeter (vilket har gjorts i olika SH trådar) ang Nickys tid i Repsol Honda. Vilket svar man får beror nog mest på vem man frågar. Hos crapbike var välalla tills för nyssstora förlorare. VR skulle väl styra upp crapbike på en "kafferast" Förstklassiga styrningar men inte alltid förstklassigt material skulle jag nog våga påstå.
 
4:e sist åtminstone.
Före De Angelis, Di Meglio & Elias.
Ledsen för desinformationen. De tre som var efter Hayden på startplattan fanns inte med på den sajt jag läste om kvalet.

Ändå lustigt att se en förare som har kört så många säsonger för fabriksstall kvalificera så dåligt på hemmaplan. Efter titeln 2006 har hans placeringar varit:

2007: 8 (Repsol Honda)
2008: 6 (Repsol Honda)
2009: 13 (Ducati Corse)
2010: 7 (Ducati Corse)
2011: 8 (Ducati Corse)
2012: 9 (Ducati Corse)
2013: 9 (Ducati Corse)
2014: 16 (Aspar)
2015: för närvarande på plats 21 (Aspar)

Det kan inte kännas roligt. Jag undrar vad som motiverar honom att fortsätta.
 
Last edited:
Ledsen för desinformationen. De tre som var efter Hayden på startplattan fanns inte med på den sajt jag läste om kvalet.

Ändå lustigt att se en förare som har kört så många säsonger för fabriksstall kvalificera så dåligt på hemmaplan. Efter titeln 2006 har hans placeringar varit:

2007: 8 (Repsol Honda)
2008: 6 (Repsol Honda)
2009: 13 (Ducati Corse)
2010: 7 (Ducati Corse)
2011: 8 (Ducati Corse)
2012: 9 (Ducati Corse)
2013: 9 (Ducati Corse)
2014: 16 (Aspar)
2015: för närvarande på plats 21 (Aspar)

Det kan inte kännas roligt. Jag undrar vad som motiverar honom att fortsätta.

Jag kommer att tänka på förnedringen Capirossi fick utstå när han för varje år hamnade längre och längre ned i resultatlistorna. Fan, karln var ju vass när han körde för fabriks-Ducati!
 
Race är vad som motiverar han, förstår man inte vad som driver en racer så förstår man inte.
Vet inte riktigt om jag förstår dig rätt. ”Race” längst bak i fältet är inte precis samma sak som ”race” längst fram i fältet i kamp om segern.

Speciellt inte för en kille som under hela sin karriär har blivit intervjuad som vinnare eller den som gav segraren en hård fight. Toppförare som dalar så fort som Hayden har gjort, som inte längre har minsta chans att stå på pallen, de brukar alltid sluta.

Därför är jag inte säker på att jag förstår vad du menar.

:)

PS. Enligt vetenskaplig förståelse för motivation borde det vara mer bestraffande än belönande/motiverande för Hayden att harva runt i anonymitet längst bak i fältet. Jämför med en golf- eller tennisspelare som vinner stora mästerskap och gör grand slam, och som tvärt slutar vinna. Inte en enda match vinner han. Inte en tävling. Skulle den tennisspelaren fortsätta år efter år efter år försöka vinna Wimbeldon, trots att allt fler nya och bättre spelare dyker upp och vinner, vinner och vinner? Skulle han efter varje klockren förlust tänka: ”Jag fick in några bra slag ändå. Och så farligt känns det inte att förlora igen. Som förra gången. Och den innan.” Såklart inte. Han skulle konstatera faktum: karriären är över. Jag kan fortsätta spela tennis eller golf, men med kompisar för att det är kul. Eller sluta och ägna mig åt något annat och träffa mina vänner och min familj som jag har försummat i så många år. DS
 
Last edited:
Vet inte riktigt om jag förstår dig rätt. ”Race” längst bak i fältet är inte precis samma sak som ”race” längst fram i fältet i kamp om segern.

Speciellt inte för en kille som under hela sin karriär har blivit intervjuad som vinnare eller den som gav segraren en hård fight. Toppförare som dalar så fort som Hayden har gjort, som inte längre har minsta chans att stå på pallen, de brukar alltid sluta.

Därför är jag inte säker på att jag förstår vad du menar.

:)

En racer är en kille/tjej som fortsätter med race i någon form till han/hon inte kan längre, inte i första hand för pallplatser, segrar eller ens bra placeringar utan för Race.

De lever för en sak och det är det som händer efter lamporna slocknat till flaggan går, oavsett vart i fältet eller vilket fält man är så pressar man sig själv och materialet till gränsen, tar med sig vad som inte funkade och utvecklar det till nästa race för det är det man gör.

Om du sen ser en som du anser "slut" eller att han/hon inte Någonsin kommer komma någonstans i någon serie och funderar på "what makes him tick" så är det troliga svaret att han är en racer.

Och, förstår man inte vad som driver en racer så förstår man inte.....
 
Såg precis Q2 och som någon tidigare påpekade: schiss vad tomt det såg ut på läktarna?
Är det en synvilla?
 
Såg precis Q2 och som någon tidigare påpekade: schiss vad tomt det såg ut på läktarna?
Är det en synvilla?

Om jag inte minns fel så är väl en 10% beläggning ungefär 40´pers., att det är färre än så på kvalet är väl sannolikt med så det ser helt enkelt tomt ut pga. den enorma läktaren.
 
Såg precis Q2 och som någon tidigare påpekade: schiss vad tomt det såg ut på läktarna?
Är det en synvilla?

På sätt och vis. Det finns plats för 250K plus till vardags, och runt 400K till speciella event. Formel1's publikrekord är ca. 400 tusen åskådare på Indy. Är det kanske 70-80 tusen på en racedag på MotoGP i USA? ser naturligtvis nästan tomt ut när inte ens en fjärdedel är fyllt.
 
Speciellt inte för en kille som under hela sin karriär har blivit intervjuad som vinnare eller den som gav segraren en hård fight.
Nu tar du väl i lite kraftigt?
Hayden var i sina bästa dagar en just-under-prispallen-gubbe. Att han vann en VM-titel var i första hand inte hans förtjänst men detta har ju diskuterats i åratal här så det behöver vi inte gå närmare in på.
 
Grejen är väl okey om ett team har en strategi o vill ha en rutinerad förare jämte en ung talang.. annars ser jag trots att jag alltig gillat Hayden yngre lirare komma in som Rabat, Zarco etc .. Sen ska ju de nya skaka fram en ekonomi. Nicky fick väl stöd av Honda Amerika vilket överhuvudtaget möjligjirt en styrning efter Ducatiäventyret..
 
På sätt och vis. Det finns plats för 250K plus till vardags, och runt 400K till speciella event. Formel1's publikrekord är ca. 400 tusen åskådare på Indy. Är det kanske 70-80 tusen på en racedag på MotoGP i USA? ser naturligtvis nästan tomt ut när inte ens en fjärdedel är fyllt.

Snarare en fyrtiondel.
 
Intressant med vädret nu, ser ut som att det kommer en rejäl skur nu till Moto3 och Moto2, men till MotoGP så har det "kanske" blåst över.
 
Intressant med vädret nu, ser ut som att det kommer en rejäl skur nu till Moto3 och Moto2, men till MotoGP så har det "kanske" blåst över.

Verkar tillta nu!!! Vilka i MGP är regnkungar nu igen? Jlo går troligen fetbort, britterna borde vara heta. Hoppas på överaskningen typ Suzuki killarna men tror att Marquez, VR och Ianonne blir vinnare i regn alltså hehe
 
Pöjken, Lorre, Rossi, Peddo: Tack som faan för ännu en fantastiskt show!!! :Bugar
 
Trevligt med lite omkörningar och ja måste nog poängtera för er som trodde tillfälligheten i Qatar, ROSSI leder än. Pilutta er:7peta
 
För ovanlighetens skull var Moto2 bäst idag. Det enda korset i taket angående MotoGP var att Pedrosa gjorde mer än ett försök.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top