MotoGP Pre2013 - Test

P€RRA;5683680 skrev:
Marquez och Bautista testar på Sepang mån - ons.

I dag var Bautista snabbast med 2.02,19 (24 varv).
Marquez bästa tid var 2.03,65 (26).
(Testföraren Akiyoshi bästa tid var 2.04,21 (32))

VA??? Marquez 1,4 sek efter BAUTISTA!!!! Han är slut! Tokslut!!!
 
Skyfallet från helvetet i går kväll och under natten såg till att greppet inte var det bästa. Marquez dock snbbare än Bautista ännu en gång. Dessutom under ett stort antal varv, inte bara ett enda varv. Onekligen imponerande...!
 
Last edited:
Skyfallet från helvetet i går kväll och under natten såg till att greppet inte var det bästa. Marquez dock snbbare än Bautista ännu en gång. Dessutom under ett stort antal varv, inte bara ett enda varv. Onekligen imponerande...!

Plussade mest för din kommentar vid redigeringen. Shit vad man kan bli sur här ibland.

I alla fall...

Var hittar ni tiderna? Finns det några klipp, eller rent av livefilmer nånstans?
 
De bästa tiderna fanns i alla fall på crash.net - den kompletta listan är nog inte officiell...
 

Sammanfattning test Jerez november 2012:
Code:
Eugene Laverty	RSV4	1m 40.185s (Pirelli SC0 2012)
Tom Sykes	ZX-10R	1m 40.400s (Pirelli SC1 2012)
Nicky Hayden	Ducati	1m 40.855s (Bridgestone 2012)
Michele Pirro	Ducati	1m 41.720s (Bridgestone 2012)
Andrea Iannone	Ducati	1m 41.834s (Bridgestone 2012)
Hiroshi Aoyama	CRT-10R	1m 42.5s   (Bridgestone 2012)
Hector Barbera	CRT-10R	1m 42.9s   (Bridgestone 2012)

Min tes är att resultaten beror på däcken. Flera team har haft problem med Bridgestone 2012.

Stoner January 2012:
“When you go from the old tires with no chatter to the new tires and your fillings are falling out, it’s definitely the new tires,”

Stoner October 2012:
“When I tested the RC213V a year ago was the best bike. Now only lead to the end of the season is difficult – he said – has become one of the worst bike I have ever driven. And the cause are the new tires.”

Motogp pole senaste 10 racen på Jerez
Code:
LORENZO 	YAMAHA  1'38.189 (Michelin    2008)
STONER  	HONDA	1'38.757 (Bridgestone 2011)
LORENZO 	YAMAHA  1'38.933 (Bridgestone 2009)
CAPIROSSI	DUCATI	1'39.064 (Bridgestone 2006)
PEDROSA 	HONDA	1'39.202 (Bridgestone 2010)
PEDROSA 	HONDA	1'39.402 (Michelin    2007)
ROSSI   	YAMAHA	1'39.419 (Michelin    2005)
LORENZO 	YAMAHA  1'39.532 (Bridgestone 2012)
ROSSI   	YAMAHA	1'40.818 (Michelin    2004)
CAPIROSSI   	DUCATI	1'41.983 (Michelin    2003)
Bridgestone verkar alltså 2012 ligga på samma nivå som Michelin 2004-2005.
 
När slutade man med kvaldäck?

Om du tittar på siffrorna ser du ju att årets tid är sämre än alla tidigare år med Bridgestone, d.v.s även åren utan kvaldäck. Bortsett från kvaldäcktiden från 2008 är Bridgestone från 2011 bäst, d.v.s. det däck som satt på cykeln som Stoner kallade "best bike".
 
Ducati MotoGP och SBK åker i alla fall en dag till.
 
Både Nicky och Ianonne börjar bli varma i kläderna. :)
Kul också att Checa börjar hitta rätt med Panigalen.
Ni som varit med: hur mycket efter ligger man med en helt ny hoj?
En sekund efter Melandri såpass tidigt måste väl vara OK lr?

temp.GIF
 
Hiroshi Aoyama ‏@OfficialHAOYAMA
It is wet and we are waiting dry at Jerez. I wish to have one more dry run before going to sepang test.
 
Dovizioso vurpade på crosshoj för någon vecka sedan. Fick hojen över sig och slog nacke / axlar. Trodde allt var OK, men kan knappt röra på huvudet då han sitter i fartställning på en roadracehoj. Därför bara två varv.
 
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back
Top