MotoGP Pre2013 - Test

P€RRA;5727275 skrev:
Så kan det självklart vara, men han verkade ändå hyffsat positiv i intervjun med MotoGP.com som jag såg i går.

Han var inte alldeles nöjd på intervjun idag. :(
Ville gärna knapra in en halv sekund till imorgon men visste inte riktigt hur de skulle gå till.
 
P€RRA;5727083 skrev:
Min andra poäng var att föraren inte sköter någon utveckling. De bidrar med input till tekniker osv som sen försöker lösa de problem som föraren har.
Är det någon som tror att Lorenzo och Rossi sitter i Yamahas verkstad och tillverkar nya delar på kvällarna?

:va
 

Bifogat

  • 9_040609_072358.jpg
    9_040609_072358.jpg
    34.8 KB · Visningar: 148
Lite OT här, men finns det någon produkt som kan streama MotoGP.com-sändningarna till TVn utan behov av en dator som mellanhand?

Jag streamar genom min Boxee box, funkade klockrent förra säsongen, mycket andra användbara appar i den med som youtube,spotify osv :tummenupp
 
Ett annat sätt att se det hela är att Rossi gjorde 20st 2.01 tider, Pedrosa gjorde 6st 2.01 (och 2st 2.00 tider) Marquez gjorde 11st 2.01 (och 2st 2.00 tider) Lorenzo gjorde 19st 2.01 or (och 3st 2.00 tider).

Ser ut som lorenzo har en viss fördel med både snabbhet och jämnhet.
 
...Ser ut som lorenzo har en viss fördel med både snabbhet och jämnhet.
Ja, redan igår analyserade t ex Bradl enligt crash.net sin egen körning på precis samma sätt som Du gör, den stora utmaningen är inte hans snabbaste tid utan att han inte fick däcken att hålla en fiktiv racedistans (större spann mellan varvtiderna). Detta har ju genom åren varit Yamahas signum (både under Rossi och Lorenzo-eran), att vinna race trots att Honda/Ducati kvalat starkare.

Det befarades regn hela dagen i morgon, har någon sett färskare prognoser?
 
Utveckling och produktion är inte samma sak...
Det kan nog ifrågasättas i fråga om prototypracing. Men poängen är att Rossis och Lorenzos inblandning i nya delars specifikation har lika stor nytta att påpekas som vattnets betydelse för sjöfarten.
 
Marquez har tydligen varit omkull, Crutchlow in på 2.00-tider och CRT/Espargaro pinnar på bra! Med 4 timmar är kvar är läget:

1 PEDROSA D.Repsol Honda Team 2:00.100
2 LORENZO J.Yamaha Factory Racing +0.329
3 ROSSI V.Yamaha Factory Racing +0.442
4 MARQUEZ M.Repsol Honda Team +0.536
5 CRUTCHLOW C.Monster Yamaha Tech 3 +0.634
6 BRADL S.LCR Honda MotoGP +0.903
7 BAUTISTA A.Go & Fun Honda Gresini +1.402
8 HAYDEN N.Ducati Team +2.084
9 DOVIZIOSO A.Ducati Team +2.245
10 SMITH B.Monster Yamaha Tech 3 +2.456
11 NAKASUGA K.Yamaha Factory +2.516
12 ESPARGARO A.Power Electronics Aspar +2.528
13 IANNONE A.Energy T.I. Pramac Racing Team +2.764
 
Last edited:
Riktigt kul & se att Laverty hänger med så bra, för han kör väl på PBM's egna hoj & inte en ART?
Det hade jag verkligen inte förväntat mig. Trodde han skulle vara tvärsist faktiskt. Han har väl vad jag vet aldrig ens kört på Sepang?
- 2:06,5 i Tisdags.
- 2:05,4 igår.
- Nu är han nere på 2:04,6.

4'e snabbaste CRT & precis bakom Petrucci, mindre än halvsekunden bakom De Puniet! Detta på bara tre dagar & 96varv, imponerande! Petrucci förresten.. Överraskning där med! Han verkar ha hittat rätt, på den av Edwards totalsågade, BMW/Sutern. 3'e snabbaste CRT igår & bara sekunden efter Espargaro. Magneti Marelli systemet verkar fungera..
 
Snart klipper dom nog den där 2 min gränsen som du sa. :)
Mjae, det återstår att se - Pedrosa är tydligen färdig med sitt testprogram och under Lorenzos sista stint verkar han fokusera på racepace eller test - låga 2.01:or:) Stoner satte nog för övrigt sin sub-2.00 på fjolårets andra Sepang-test, mest glädjande är nog att tidsdifferensen mellan toppförarnas normalvarv är så pass liten vilket borgar för spännande race!
 
Det är också extremt varmt i Sepang så de kommer få svårt att sänka tiderna eftersom förhållandena blivit sämre.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top