#Olsson#
Ny medlem
Tackar tackar 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Axxexs skrev:En artikel där Loris Reggaini testar RC211V och RSW250 för Motosprint.
hm.. Blev kanske inte så lättläst storlek. Gjorde dom så stora jag kunde..![]()

Axxexs skrev:Magnesiumvattenpumpshus!![]()
![]()

Om du sätter eld på en remsa magnesium i luft så fortsätter den att brinna även om du stoppar ned den i vatten, men det sker ingen spontan förbränning av att ha magnesium i vatten.Hoztic skrev:Jag hade iofs för mig att magnesium "brinner" i vatten, men det är väl eloxeratVåldsamt coolt är det iaf!
![]()
![]()
![]()
RedBaron skrev:Om du sätter eld på en remsa magnesium i luft så fortsätter den att brinna även om du stoppar ned den i vatten, men det sker ingen spontan förbränning av att ha magnesium i vatten.
Precis som natrium, som tillhör samma grupp i det periodiska systemet, fast natrium är ju helt klart mycket häftigare... Magnesium (alkalisk jordmetall) och natrium (alkalimetall) tillhör inte samma grupp i periodiska systemet. Jag tror det är litium eller kalium du syftar på.Hoztic skrev:Fast jag har för mig att magnesium reagerar med vatten?Precis som natrium, som tillhör samma grupp i det periodiska systemet, fast natrium är ju helt klart mycket häftigare...
![]()
Du har ju en liten poäng där...gthyni skrev:legeringar, pojkar
rena metaller används bara i kemisalar
Axxexs skrev:Magnesiumvattenpumpshus!![]()
![]()
Ren magnesium har katastofalt dålig hållfasthet och måste användas i legeringar, färeträdesvis med aluminium. Men det är inte svaret på frågan.gthyni skrev:legeringar, pojkar
rena metaller används bara i kemisalar
Det är ju fortfarande små bilder. En stor bild är den här tex.see ya skrev:ehh.. klicka på bilderna..
Gustav O skrev:Det är ju fortfarande små bilder. En stor bild är den här tex.
http://www.yamaha-racing.com/build/contentblocks/photodisplay.asp?PhotoID=7290

|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |