MotoGP Phillip Island 2007

Jag hörde ett uttalande från Lorenzo tidigare i år när han svarade ungefär som: "Om det är ett problem för Rossi att jag vill vinna, så är det hans problem"
Det är rätta takter. Honom hejar vi på som fan.
 
Hoppas Lorenzo är så dryg som han verkar. Som svensk älskar jag att se super-egon krascha :)
 
Hemmapubliken verkade gilla vem som vann. Bilden är när prisutdelningen sker.

DSCF1254.JPG
 
. Nån som vet vad han ska göra?:confused: Biaggi alltså. Tar han spaden nästa år kanske?:tungan

Han fortsätter i Superbike.

Några foton från kvalet.

Fasen vet hur du gör! Men jag försökte ex.vis på den Italienska tidningen du länkade till tidigare, och jodå - där fans de bilderna som du lagt upp här...

MEn bara i LITET format! :mad:

Vill ju ha full upplösta bilder! :D
 
Last edited:
Från racedagen.

PL021040.jpg


DG_39607_crop.jpg


PL017527.jpg


FYT_071014112112830_1.jpg


3499.jpg


3505.jpg


FYT_071014110635640_4_crop.jpg
 
Tomas Lüthi's förklaring till hans vurpa på w-up:en var att han hade kört ut på nya däck och tagit det för lugnt i 2 varv innan han började satsa. Då hade däcken hunnit svalna av lite för mycket. Så det varvet han började ladda gick han direkt omkull när han skulle bromsa ner farten i "Siberia". Dataloggen visade att han höll 215km/h innan han vurpade.

quand_tom_traduit_cambronne.jpg
 
Last edited:
Iom motorhaveriet på racet för Nicky så det var den 6:e motorn som gått sönder för honnom i år på sin RC212V.



Kallio om racet.

Mika Kallio
"I pushed hard from the start and I really tried to stay within reach of the front runners. I rode with Hiroshi in the opening lap but on lap two, I opened the throttle a bit too early in one of the corners, got high-sided and crashed. Now I hope for better luck at the next race in Malaysia, where the track characteristics are completely different again!"
 
Last edited:
Det där kan man se hur många gånger som helst :rofl

Honda skyllde på elfel och att Dani bara vägde 49kg. :D

Dani fick ta sin andrahoj till racet pga den vurpan. Han tyckte inte han hade riktigt samma känsla i den som i sin #1-hoj.

Få se vem som först norpar denna som avatar då.. :tungan
pedro2.gif

hmmm.. kanske e för stor bild för SH dock :)


Hmm,, en funkis som är pissnödig eller? :näsblod :D
DM1192292616.jpg


Lorenzo på väg in till parc ferme.
large_DM1192380749.jpg
 
Last edited:
Blandat.
 

Bifogat

  • earl.JPG
    earl.JPG
    84.4 KB · Visningar: 47
  • 46-1.JPG
    46-1.JPG
    128.9 KB · Visningar: 53
  • 1.JPG
    1.JPG
    99.3 KB · Visningar: 52
  • 27-2.JPG
    27-2.JPG
    74.3 KB · Visningar: 76
  • randy.JPG
    randy.JPG
    81 KB · Visningar: 51
  • 52.JPG
    52.JPG
    140.3 KB · Visningar: 97
några till..
 

Bifogat

  • 1-1.JPG
    1-1.JPG
    63.2 KB · Visningar: 90
  • 6.JPG
    6.JPG
    40.6 KB · Visningar: 50
  • 23.JPG
    23.JPG
    39.5 KB · Visningar: 66
  • 57-1.JPG
    57-1.JPG
    48.3 KB · Visningar: 53
  • n94.JPG
    n94.JPG
    56.2 KB · Visningar: 38
  • 24.JPG
    24.JPG
    37.4 KB · Visningar: 71
Last edited:
Suveräna bilder Axxexs :tummenupp
 
Nicky Hayden, Repsol Honda: dnf – mechanical problem.

“That’s a tough one to swallow. That hurts because we were having a really good race and the bike was feeling by far the best it has all season without a doubt. Stoner was setting a hot pace – he was a little bit quicker in some places and I was quicker than him in a few places. I was trying to hang in there and ride smoothly and try to preserve the tyres and not get too crazy too quickly. It’s easy to speculate on what would have happened at the end of the race… After a few laps I was still right on him but all of a sudden the engine started to get tight and started slowing down. I was nervous but it kept running and I wasn’t going to pull over so I kept one hand on the clutch. Eventually she tied up and that was it – another goose egg in the points column. It’s really frustrating – it seems like the deck’s stacked against us at the moment, but we’ll hang in there and hopefully get a bit of luck going our way soon. We’ve got two more tries.”
 
Nicky Hayden, Repsol Honda: dnf – mechanical problem..... I was trying to hang in there and ride smoothly and try to preserve the tyres and not get too crazy too quickly. It’s easy to speculate on what would have happened at the end of the race…
Men det där talar ju emot Elwes analys?
 
Men det där talar ju emot Elwes analys?

Det var ingen "analys", utan ett konstaterande.
Det syns hur tydligt som helst att det kommer blårök från bakdäcket i utgångarna från varv ett.
Ingen djupare analys behövs för att inse att däcket ganska snabbt blir överhettat av den behandlingen ...
 
Het som en glödgad kamin tog Nicky rygg på Stoner o skulle tro att man jobbar skift i HRC för att till nästa helg löst motor frågan o att vi får se Hondan hela racet..
 
Det var ingen "analys", utan ett konstaterande.
Det syns hur tydligt som helst att det kommer blårök från bakdäcket i utgångarna från varv ett.
Ingen djupare analys behövs för att inse att däcket ganska snabbt blir överhettat av den behandlingen ...
Men det var inte den enda det rök ifrån, om det nu var däcket. Kommentarerna sa det flera ggr om Rossis däck t.ex. Minns även McCoy's feta ställ, med rök och allt där däcken ändå inte tog slut.

Haydens uttalande säger ju inget om att däcket eldades upp. Snarare tvärtom. Det var inte därför han tvingades slå av. Två motstridiga analyser, eller konstaterande då, en ifrån tv-fåtöljen och en ifrån chauffören :va
 
Det var ingen "analys", utan ett konstaterande.
Det syns hur tydligt som helst att det kommer blårök från bakdäcket i utgångarna från varv ett.
Ingen djupare analys behövs för att inse att däcket ganska snabbt blir överhettat av den behandlingen ...

Vet inte hur relevant det är till diskussionen, men i en intervju med Cal Crutchlow (vill jag minnas att det var) som kör i BSB så beskrevs det att de brukade spinna upp och sladda ut ur kurvorna på en del banor som var särskilt hårda på däcken. Detta för att konservera dem.
Tydligen blir blir temperaturen i däcket lägre när de spinner loss än när de ligger med fast grepp under väldigt hög last i längre kurvor.
 
Men det var inte den enda det rök ifrån, om det nu var däcket. Kommentarerna sa det flera ggr om Rossis däck t.ex. Minns även McCoy's feta ställ, med rök och allt där däcken ändå inte tog slut.

Haydens uttalande säger ju inget om att däcket eldades upp. Snarare tvärtom. Det var inte därför han tvingades slå av. Två motstridiga analyser, eller konstaterande då, en ifrån tv-fåtöljen och en ifrån chauffören :va

Ja, det rök om Rossi's däck också, fast inte så mycket. Noterade du att han på slutet inte hängde med Capirex? I början av racet körde han fortare än Capirex ...
Vad McCoy gjorde för flera år sedan har inget att göra med dagens hyperkänsliga däck.

Tror du att du någonsin får höra Hayden säga: "Jag sladdade som fan ur svängarna! Trodde det skulle gå fortare om det spann som fan!"
 
Tror du att du någonsin får höra Hayden säga: "Jag sladdade som fan ur svängarna! Trodde det skulle gå fortare om det spann som fan!"

Det är väl ställ utom allt tvivel att det skulle kunna va något annat än motorras i helgen för Nicky, jag tror inte HRC Honda skulle skriva liknande på sin egna hemsida om d skulle röra sig om däckproblem:

"Dani Pedrosa rode as hard as he ever has to manage fourth place after his team-mate Nicky Hayden was forced out of the 27-lap race on lap 13 with a mechanical problem."

Inget HRC VILL skriva på sin egna sida precis om det inte e tvunget...

http://world.honda.com/WGP/
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top