MotoGP Philip Island.

Lorenzo löjligt överlägsen i kvalet i 250

Rossi är ute på gräset, rullar tillbaka och sätter ett supersnabbt varv direkt,
precis när det behövs. Karln är otrolig

varken Rossi lr Hayden är nöjda med sin race-setup

Checa sexa på Dunlop-sulorna, håller de ett helt race?

Last edited:
gthyni skrev:
2463777 Lorenzo löjligt överlägsen i kvalet i 250

Rossi är ute på gräset, rullar tillbaka och sätter ett supersnabbt varv direkt,
precis när det behövs. Karln är otrolig

varken Rossi lr Hayden är nöjda med sin race-setup

Checa sexa på Dunlop-sulorna, håller de ett helt race?
För att travestera Jonathan Hedström så pissade Lorenzo på de andra idag. :D

Ruskigt starkt varv av Hayden men hans race pace är dock inte tillräckligt bra och Rossi verkade inte allt för missnöjd med sin race setup så det kommer halas in mer poäng den här helgen.
Checa var ju med även på racedäck och säger själv att deras uthållighet har blivit mycket bättre så det kan nog bli årets bästa resultat där. :)

Matulda skrev:
2463136 Och min ringde 4.45 :) Finns det verkligen folk som shoppar på Tv-shop:va :D
Men imorgon får vi sovmorgon iaf... :)

Jag gick också på det, fast jag var inte så morgonpigg utan spelade in det hela. Kul att ha bandat 2 timmar TV-shop för att sen få med nästan hela MotoGP-kvalet. :gnissla

Jag tror på skräll av stone face Peddo.

1. Pedorosa
2. Rossi
3. Hayden
4. Melandri
5. Carpirex

PacMan skrev:
2463834 Jag gick också på det, fast jag var inte så morgonpigg utan spelade in det hela. Kul att ha bandat 2 timmar TV-shop för att sen få med nästan hela MotoGP-kvalet. :gnissla
Imorse gick jag inte på det..då plingade klockan på rätt tid:) Laddade bryggaren igårkväll hinka i mej 6 koppar kaffe så pigg vart man lagomt till kvalet.. :)
Samma procedur imorgonbitti..

När på söndag börjar det? Eller om man hellre vill, varför står det 4:15 på eurosport.com och 6:15 på eurosport.se?

NisseHt skrev:
2463893 När på söndag börjar det? Eller om man hellre vill, varför står det 4:15 på eurosport.com och 6:15 på eurosport.se?
Därför att Eurosport.com är en engelsk sida och de har annan tid än vi.
07:00 startar MotoGP racet, sändningen inför MotoGP 06:15.
125 startar 04:00, 250 startar 05:15.

FireSalle skrev:
Hayden tog året första pole.
Det kom oväntat. Tror inte Hayden är tuff nog att hålla samma höga tempo genom hela racet; där blir det säkert snabbt stress när han tänker på mästerskapet och att han absolut inte får krascha.

Last edited:
Nyteknik skrev:
2463923 Det kom oväntat. Tror inte Hayden är tuff nog att hålla samma höga tempo genom hela racet; där blir det säkert snabbt stress när han tänker på mästerskapet och att han absolut inte får krascha.
Det är bara att kolla deras racepace. Hayden snabbaste varv på racedäck var 1.31.014 medan Rossi hade fem tider på 1.30.5 och upp till 1.31.0

Hayden sa själv att hans fart på racedäck inte är tillräckligt bra.

Nyteknik skrev:
2463923 Det kom oväntat. Tror inte Hayden är tuff nog att hålla samma höga tempo genom hela racet; där blir det säkert snabbt stress när han tänker på mästerskapet och att han absolut inte får krascha.
Varför skulle Hayden vara mer stressad över att krascha än ex, Rossi o Pedrosa, för det står ju mer på spel för dom, om någon av dom nollar i helgen så är ju VM-titeln mer el mindre borta för han.

Honda forever skrev:
2464003 Varför skulle Hayden vara mer stressad över att krascha än ex, Rossi o Pedrosa?
Det förväntas från många håll av Hayden att han ska vinna. Det skulle uppfattas som ett stort misslyckande om han tappde ledningen och gick miste om titeln. Den pressen har inte Rossi eller Pedrosa på sina axlar och det är förstås en jättestor skillnad.

12. Gibernau
13. Capirossi

Körde dom kanske inte på kvaldäck därav det medelgoda kvalresultat?:confused:

Jag tror Rossi tar det. Capirossi 2'a, Hayden kan nog göra bra ifrån sig trots allt och komma trea.

Nyteknik skrev:
2464012stort misslyckande om han tappde ledningen och gick miste om titeln.
Njaa, personligen tycker jag väl inte att det är STORT misslyckande om inte han slår den store "Guden" Rossi.
Sen så tror jag att det är många, många fler som förväntar sig att Rossi ska fixa hem titeln i år också (o andra sidan tror jag inte Rossi är den lätt stressade typen.. :rolleyes: )

Mitt tips för helgen

Rossi
Melandri
Hayden

Det jag hoppas på (o ber böner för...)

Hayden
Pedrosa
Capirossi

valmers skrev:
2464041 Trots allt? När ska det gå in att karln leder VM?

Ja, årets säsong har man kunnat leda VM på en hög 2-4 fjärdeplatser.
Vanligtvis behöver man vinna lite fler race för att leda VM, samt ha lite mer talang än Hayden. Mycket är tur för Hayden i år, samt mer otur för andra.
När ska det gå upp för dig?
Det är första säsongen i år som Hayden iaf visar lite kämpaanda, han har gjort ett par riktigt snygga race i år. Världsbäst? Nej. Kan han bli världsmästare i år? Ja, det kan han.
Trots allt har han ännu inte passerat Biaggi/Mamola i antalet pallplatser/vinster, som också var "eviga" tvåor..

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna