MotoGP Philip Island.

Nyteknik skrev:
2461183 Verkar mycket rimligt på det hela taget. Låt oss nu, för att få en så spännande avslutning på säsongen som möjligt, hoppas att Hayden av någon anledning (det är verkligen hans tur) bidrar med en DNF. Då blir avståndet mellan honom och Pedrosa några enstaka poäng. Jag ser sedan framför mig hur Pedrosa i ett avslutande race gestaltar Capirossi i Brasilien och torpederar Hayden alias Harada ut i omloppsbana.
Hayden skall altså DNF:a för att ge dom "bättre förarna" en chans att komma ikapp....

:rolleyes:

Jag säger bara GO Nicky :yoparty

gthyni skrev:
2461105 hur är det med Pedrosas knä?
Han bröt ena tån vid förra vurpan så han lär ha smärtstillanden i båda bena hela helgen.

En intressant detalj var när de svenska kommentatorerna pratade om att Colin och Rossi hade helt olika inställningar på sina hojar.
Läste en intervju med Colin (och Rossi) i morse där Colin säger att han kunde ha använt exakt samma inställningar som Rossi på sin M1:a vid slutet av förra säsongen.

Suzuki är av förklarliga skäl missnöjda med fredagens resultat men båda förarna (Hopper och Vermeulen) känner att det iaf går åt rätt håll.
De hade tydligen inte så mycket data att gå på då KR kraschade på fredagen förra året och Suzuki körde inga tester på PI i vintras.
Nyteknik skrev:
2450948Den har alltid "gått som fan" precis som alla prototyper i MotoGP gör.
Så Kawasakin, Suzukin och KR211V är inte mediokra hojar? :hihi

GSXR1100R skrev:
Jag säger bara GO Nicky :yoparty
Sällan har jag hållt tummarna så hårt för Nicky som den här helgen :D

Last edited:
sandstream skrev:
2461480 Han bröt ena tån vid förra vurpan så han lär ha smärtstillanden i båda bena hela helgen.

En intressant detalj var när de svenska kommentatorerna pratade om att Colin och Rossi hade helt olika inställningar på sina hojar.
Läste en intervju med Colin (och Rossi) i morse där Colin säger att han kunde ha använt exakt samma inställningar som Rossi på sin M1:a vid slutet av förra säsongen.
Edwards har vid flera tillfällen under de senaste två säsongerna talat om att han testat Rossis inställningar, lagt om körstilen och försökt hörma Rossis körning etc etc men det har varje gång verkat lovande för att sedan sluta med en åttondeplats....

sandstream skrev:
2461480
Sällan har jag hållt tummarna så hårt för Nicky som den här helgen :D
Det lär inte hjälpa. :hihi

Madhonda skrev:
2461364 Klockan ställs självklart på ringning vid 5 rycket, så att man kan se det hela i realtid. YES!!! :tummenupp
Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv

Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ska vi få se Sete prestera något denna helgen tro? 324,2 km/h bär lite respekt med sig.

Tror ändå det står mellan Capirex, Rossi och Hayden med Stoner som outsider.

#space skrev:
2461518 Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv
Det stod 04:00 på www.eurosport.com men 06:00 på www.eurosport.se
Antar att det har med tidsskillnaderna att göra.

Maverick_ou812 skrev:
2461534 Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ska vi få se Sete prestera något denna helgen tro? 324,2 km/h bär lite respekt med sig.

Ja för Tamadas 324,0 km/h är ju ganska slätt. Börjar inte tjatet om att Duccarna går så jävla fort bli lite tjatigt? Cardosos Ducce är ju tex långsammast av alla...

485575.jpg

Gustav O skrev:
2461539 Ja för Tamadas 324,0 km/h är ju ganska slätt. Börjar inte tjatet om att Duccarna går så jävla fort bli lite tjatigt? Cardosos Ducce är ju tex långsammast av alla...
:D Kul att nån högg. :tummenupp
Klart det är tjatigt. Som Nyteknik och xyx skrev i nåt inlägg tidigare, piloten har ju en viss betydelse också.

sandstream skrev:
oväntat att du hänger på det inlägget sandis... :tungan

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2461534 Jisses vad Duccarna verkar gå.

Ducati körde 352km/h förra året.
Vilken bana ??
Orkar inte söka.

#space skrev:
2461518 Min ringde 04.00 i morrse!! så jag verkligen inte missade den tysktalande styrkeredskaps reklamen fram till 06.00 :va Som nån tidigare påtalat så stämmer inte alltid eurosport`s egna tidsangivelser på nätet! dock var d riktigt på texttv
Och min ringde 4.45 :) Finns det verkligen folk som shoppar på Tv-shop:va :D
Men imorgon får vi sovmorgon iaf... :)

Hayden tog året första pole

Kenny och Colin också med i topp fem.

Bifogat

• 486102.jpeg
    486102.jpeg
    74 KB · Visningar: 115
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen