MotoGP på Silverstone?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ganska gamla nyheter men ska de verkligen, på allvar, lämna Donington för skräpbanan Silverstone? Sicket jäkla skit, snacka om att jag kommer bojkotta det stenhårt. Nu blev jag lite förbannad, Donington är årets höjdpunkt efter Phillip Island. Hoppas bara inte WSBK gör likadant, det blev ett sånt enormt lyft när de lämnade Silverstone.

http://www.motogp.com/en/news/2008/Silverstone+to+host+MotoGP+in+UK+from+2010

Om jag inte minns helt fel sa kommentatorerna på F1 att årets race var det sista på Silverstone. Nästa år ska de köra Englands GP på Donington som ska byggas om för en massa pengar. Kan det kanske vara anledningen, ingen plats för MC längre?

Om jag inte minns helt fel sa kommentatorerna på F1 att årets race var det sista på Silverstone. Nästa år ska de köra Englands GP på Donington som ska byggas om för en massa pengar. Kan det kanske vara anledningen, ingen plats för MC längre?

Joo F1 ska ju, om Donington Park hinner färdigt med ombyggnaderna, inte köra mer på Silverstone men så mycket kör ju inte F1 på banorna och WSBK ska ju fortsätta där - iaf har jag inte hört nåt annat om det. Ombyggnaderna på Donington ser f.ö. riktigt bra ut och lämnar en att önska ännu mer att MotoGP ska köra där.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026