MotoGP på Indianapolis motor speedway

Banan är inte rektangelformad. Vet inte riktigt vart på bilden som du länkade till som banan är, men den är inte rektangulär. Gå in på motogp.com, klicka på circuits och gå sen ner och klicka på indianapolis, texten inte bilden. Då kommer det upp en bild på banan.
Jag gillar inte riktigt motogp.com, den är inte bra. På alla banor de har kört på kan man få fram information om banan, men jag lyckas inte med banor de inte kört på än. Någon annan som lyckas bättre än jag?

Last edited:
Ungefär som F1-banan men baklänges. Kör bara delvis på ovalen och sedan på helt plan mark på innerplan.
indyoval_map.gif

Last edited:
Man kör bara på en del av ovalen och sen på en annan slinga innanför med.

2007-motogp-course.jpg

Last edited:
Även om det hade vart helt vansinnigt hade det vart kul att se dem uppe på bankingen i någon sväng :)

Även om det hade vart helt vansinnigt hade det vart kul att se dem uppe på bankingen i någon sväng :)
Definitivt kul men inte så vansinnigt. Hade de kört F1-hållet hade de tagit bankingen ut på rakan, skulle kunna fungera, kan säkert hålla fullt. Banan är bred och idealspåret hade varit långt ifrån muren
AMA kör väl på Daytonas banking delvis?

2318227966_5f424ecec8_o.jpg

Definitivt kul men inte så vansinnigt. Hade de kört F1-hållet hade de tagit bankingen ut på rakan, skulle kunna fungera, kan säkert hålla fullt. Banan är bred och idealspåret hade varit långt ifrån muren
AMA kör väl på Daytonas banking delvis?

2318227966_5f424ecec8_o.jpg

Hade man kört mellan t1 och t4 på indy så hade de vart sinnes bra fart där tror jag.
Daytona finns väl ändå risken att smälla i muren som jag fattat det?

Iofs svårt att se på en karta hur farligt det är och vilka murar som är nära etc.

Hade man kört mellan t1 och t4 på indy så hade de vart sinnes bra fart där tror jag.
Daytona finns väl ändå risken att smälla i muren som jag fattat det?
Har inte sett Daytona, men väl F1 på Indianapolis. De var rimligt långt ifrån muren ut, och de åker längs med och inte direkt emot. Inte idealt, men jag kan heller inte det värsta jag sett av dagens banor.

F1
http://www.youtube.com/watch?v=EyUl7pm81M8

AMA Supersport
http://www.youtube.com/watch?v=p9VWkkzIYXs

Last edited:
Har man inte jobbat med säkerheten runt Indianapolis efter filmen med Motoya från 2005, just för att få ett godkänande från Motogp organisationen? Var väl isåfall lika med Laguna seca för några år sedan där man fick jobba extra på en del partier.

Har man inte jobbat med säkerheten runt Indianapolis efter filmen med Motoya från 2005, just för att få ett godkänande från Motogp organisationen? Var väl isåfall lika med Laguna seca för några år sedan där man fick jobba extra på en del partier.
MotoGP slingan är ju annorlunda jämfört med F1 banan, se bildernaovan.

Först och främst har man ändrat håll, körs på samma håll som ovalen och inte som F1 åt andra hållet.
Sedan har de lagt till en lite slinga mitt i ovalens T1 där man kör av bankingen. Sedan har de mildrat upp det två svängarna som inebar två hårnålar på innerplan. Det är mer av en S-kurva nu.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...