MotoGP på Donington Park ändå?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
"The British Grand Prix is to stay at Silverstone for the foreseeable future after the circuit and its owners, the British Racing Drivers’ Club (BRDC), signed a deal to retain the event for the next 17 years. The race had been due to switch to Donington Park from 2010."

http://www.formula1.com/news/headlines/2009/12/10269.html

Innebär det att vi faktiskt får se MotoGP på Donington Park ändå? Jag trodde aldrig jag skulle tycka om Äckelstone men om han skriver på 17 års-kontrakt (!) med skitbanan Silverstone - och därmed lämnar Donington öppet för GP - så kan jag inte annat än att älska honom. En liten stund.

Vågar man hoppas på att Dorna flyttar tillbaka till Donington eller har de tröttnat på britter som organisatörer?

Är inte alla kontrakt klara. Det lär väl knappast bli flytt tillbaka till Donington redan nästa år. Inget hindrar väl MotoGP från att köra på Silverstone även om F1 skulle bli kvar där. Tyvärr.

Dessutom har ju Donington Park svåra ekonomiska bekymmer. Tror det blir Silverstone ett bra tag framöver för MotoGP.

Dessutom har ju Donington Park svåra ekonomiska bekymmer. Tror det blir Silverstone ett bra tag framöver för MotoGP.

jo iom att Äkkelstone har favoriserat Silverstone alldeles för mycket, men det beror på att det finns fler läktarplatser på Silverstone å där med mer biljett intäckter.

Doningtons depå / hospitality / restauranger osv är även de i bedrövligt skick, så till vida att man ej har renoverat de senaste åren. GP teamen klagade på trångboddheten i boxarna sist jag var där iaf 2006.

Vårt EM i Classic verkar bli inställd på Donington nästa år pga ombyggnation och Silverstone har väl kontrakt så det blir nog inge mer Gp på Donington.

Doningtons depå / hospitality / restauranger osv är även de i bedrövligt skick, så till vida att man ej har renoverat de senaste åren. GP teamen klagade på trångboddheten i boxarna sist jag var där iaf 2006.

Ett flertal av dem har renoverats till 2008, samt att det byggts en del nya. Boxarna har inte blivit större.

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...