MotoGP på Assen 2009

rezz

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Speed Triple -97
Jag tänkte åka ner och kolla på MotoGP till sommaren. Har lite små funderingar ang. detta.
Behöver ja boka biljetter om ja "bara vill se" racet? Räcker det med att åka ner och chansa? Jag är alltså inte ute efter en läktarplats.

På ett ungefär. vad kan en biljett kosta? 500? 1000?

Åk ner bara. Köper du inträdesbiljett finns det fullt med gräsbankar runt nästan hela banan att sitta på.
-06 kostade en inträdesbiljett 40 euro.

Tänkte oxå åka ner, men tänkte nog kolla alla 3 dagarna om man ändå åker.

Tar hojjen i skåpet från Sthlm till Malmö å sedan neråt på MC, tips på resrutt samt boende mottages med glädje :)

Vi är i dagsläget 2-3st men vill fler hänga på så vore ju det kul, eller om man kan mötas upp längs vägen eller nere i Assen. Blir mycket hoj å så lite :fyllisar

Jag försöker mobilisera upp lite kompisar från Norrköping att åka ner till Assen i sommar. Planeringen som ligger nu är att åka den 25:e juni och ta två dagar ner, kolla loppet på lördagen och sedan ta två dagar hem igen.

Får återkomma och se om det blir något, åker vi ner så vore det skoj att träffa andra SH besökare!

/J

fan det låter ju stört kul! man får väll se senare mot sommar vad planeringen och ekonomin tillåter:D

Vi är 3 stycken som förmodligen åker.

Karlstad-gbg på hoj,gbg-kiel på färja sen hoja resten,preliminär resväg iaf. och åker torsdag om jag får ledigt(brukar inte vara något problem)

Kan ju stämma av och möta upp om fler tänker sig åka den vägen eller del av vägen.

Henrik

Vi åker Sthlm -> Malmö (hojar i skåpbil, E4án e så sabla tråkig), sen Bron över till Danmark och Rödby -> Puttgarden -> Assen (boende i Groningen).

Samma här, är det flera som planerar att åka denna väg kan man kanske mötas upp, eller mötas upp i Assen...

Vi är 2-3 stycken som ska åka från sthlm och jag från uppsala! Blir nog hojen helavägen ner! Mötas upp låter inte dumt!

Jag kan rekommendera att ni campar på "Wittezomer" (res. för stavning).
Det är en av de liiiite lugnare campingplatserna runt banans omnejd. Därifrån är det ca 3km fågelvägen till banan så man går enkelt från campingen dit.

Det var fantastiskt härligt att vakna på fredagmorgon av en massa varvande Big-Bang motorer. Det lät i princip som om de stod ett 50-tal meter bort i stället för de 3 kilometrarna.:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla