MotoGP och Viasat

Jag kollar via motogp.com och är nöjd med både kvaliteten och kommentatorerna.
Dock vet jag inte vad dom heter, men dom är kunniga och är på plats och får ta del av senaste skvallret/nyheterna.

Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.

håller med i stort. Även om Svenska kommentatorer kan vara lite väl nedstämda så är engelsmännen tvärt om, det blir för mycket inlevelse, gap och skrik när det hettar till. Dessutom snackar dom väldigt mycket om allt annat än racet och då främst hur det var på 70 och 80 talet (iallafall de få sändningar jag sett) vilket är helt ointressant för det racet dom ska kommentera.

Jag gillar viasat just för att det är på svenska. Detta är ju helt en smaksak och med dagens teknik kan man se på det man gillar och behöver ju inte titta på de sändningar man tycker är dåliga trots allt. Känns lite överflödigt att hacka ner på svenska sändningarna hela tiden, det görs ju ändå i 30 trådar per MotoGP säsong... (då menar jag inte att quotat inlägg kritiserade utan jag generaliserar lite).

Jag kollar via motogp.com och är nöjd med både kvaliteten och kommentatorerna.
Dock vet jag inte vad dom heter, men dom är kunniga och är på plats och får ta del av senaste skvallret/nyheterna.
Nick Harris är jobbig, gammgubben som svamlar, men Gavin Emmett är bra. Sedan har de Joe Caron Dawe i depån samt Azi Farni som gör intervjuer. :tummenupp

För övrigt gillar jag Jack Burnicle och Jamie Whitham som kommenterar för British Eurosport på deras WSBK och BSB sändningar bäst.

Last edited:
Jag måste faktiskt säga, trots att han får så ofantligt mycket skit, att jag tycker Blomquist är helt ok. Visst, han kanske inte har 100% koll alla gånger men jag tycker knappast han är en pina som många verkar tycka. Tycker karln har ett oförtjänt dåligt rykte.

Stigefelt låter rätt trist men har oftast hyfsad koll.

Tycker "paketet" Blomquist/Stigefelt är helt ok. Inte bäst men godkänt.

Jag måste faktiskt säga, trots att han får så ofantligt mycket skit, att jag tycker Blomquist är helt ok. Visst, han kanske inte har 100% koll alla gånger men jag tycker knappast han är en pina som många verkar tycka. Tycker karln har ett oförtjänt dåligt rykte.

Stigefelt låter rätt trist men har oftast hyfsad koll.

Tycker "paketet" Blomquist/Stigefelt är helt ok. Inte bäst men godkänt.

Tycker inte "försteman" behöver ha 100 koll, det är ju därför man har en expert kommentator....
Sen brukar det ta några år innan de blir radarpar, tex. var inte Adamsson/Vacchi så jäkla bra i början, nu gör det cykelsporten till ett sant nöje.

Någon som har löst Viasat abonnemang för att kolla via datorn? Funkar det om man är utomlands?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8