MotoGP och Viasat

Det är ju trevligt när man, som jag, betalar för kanalen. Önskar bara att de kunde köpa rättigheterna till WSBK också så man slipper Eurosports världelösa rapportering av detta.
Tom kommentatorerna på Eurosport är ju nedstämda över kanalens "bedrifter"!

Det är ju trevligt när man, som jag, betalar för kanalen. Önskar bara att de kunde köpa rättigheterna till WSBK också så man slipper Eurosports världelösa rapportering av detta.
Tom kommentatorerna på Eurosport är ju nedstämda över kanalens "bedrifter"!

Fan, jag som höll tummarna för att Eurosport skulle återta MotoGP-sändningarna så jag slipper ha både (C)Anal Digital och Viaspratt. :brinnerup

kör med dreambox :) FAST, viasat suger hårt. Eurosport hade man hoppats på...

Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.

Tycker att BBCs sändningar är helt outstanding, önskar att man kunde se dem live i HD.
Jämför man med Viasat är det som en annan värld, Viasat har ju ofta inte ens kommentatorer på plats. Kan inte minnas när jag såg dem intervjua förare eller team senast.

Amen.

Amen, igen.

Skulle mer än gärna betala för deras sändningar men får tanka dem i efterhand tills TV-bolagen börjar förstå hur världen fungerar utanför de stora TV-husen.

ViaSat ska ha 79:-/per pass (träning, kval, race) och då måste man dras med Janne Blomkål... No way!

Amen, igen.

Skulle mer än gärna betala för deras sändningar men får tanka dem i efterhand tills TV-bolagen börjar förstå hur världen fungerar utanför de stora TV-husen.

ViaSat ska ha 79:-/per pass (träning, kval, race) och då måste man dras med Janne Blomkål... No way!

Samma här, jag skulle ledigt abonnerat på en streamad variant från BBC, nu tankar jag.

Last edited:

då har du inte varit med om ungrarnas motogp bevakningar/sändningar! jag önskar att alla kunde fått uppleva deras kommentatorer, helt sinnes med vilken inlevelse kunnighet dom kommenterar särskilt när det börjar närma sig målgång (har ni hört brasilianska fotbollskommentatorer när det blir mål:D), jag får fan mer ståpäls av dem än av loppen ibland! långt försnack och analyser innan loppen och långa analyser efter loppen, ofta då med talmasci i studion som experthjälp!

Last edited:
Amen, igen.

Är iofs imponerad av Janne Blomkål måste jag säga, särskilt med tanke på alla klasser som han kommenterar, allt från rally till 125cc. Inte sällan har han mer koll(kål?) än extrainkallade "experter" dessutom. :tummenupp

Men som sagt, Viasat lägger verkligen ett minimum av energi på motorsportsändningarna i övrigt. Trist.

Fan, jag som höll tummarna för att Eurosport skulle återta MotoGP-sändningarna så jag slipper ha både (C)Anal Digital och Viaspratt. :brinnerup

Fast nu behöver du ju inte det mer, Yamaha har ju stängt ner sitt WSBK-team... ;)

Dagens sändning av BBC var inget undantag. Intervjuer före, under och efter racet :)

De är helt suveräna. Men jag fick samma intryck av One HD från Australien när jag bodde där (dock med annan dialekt) och jag tycker båda de slår även British Eurosport, trots att Moody och Ryder sitter där.

Jag kollade live på MotoGP idag med BBC´s sändning via appen Filmon.com på min Ipad, kopplat till TV´n med Apple TV så är nästa säsong räddad utan att jag behöver skaffa Viasat eller Dreambox :)

Tidigare har jag efter-tankat deras sändningar via "racing for me" då jag håller med om att de gör en bra täckning av hela MotoGP arrangemanget.

Fast nu behöver du ju inte det mer, Yamaha har ju stängt ner sitt WSBK-team... ;)

De är helt suveräna. Men jag fick samma intryck av One HD från Australien när jag bodde där (dock med annan dialekt) och jag tycker båda de slår även British Eurosport, trots att Moody och Ryder sitter där.

Förvisso är jag en utpräglad Yamaha själ, men tro det eller ej, motorcyklar & racing är mitt liv så jag är fortsatt intresserad av att följa både WSBK och MotoGP fortsättningsvis :tungan

Last edited:
2012års konsumentfrihet. Du vill ha Viasat Motor och ev. sport men måste samtidigt betala för 84 andra kanaler du bara kräks på. :tummenupp

Viaspratt må göra hyggliga sändningar men deras affärsmetoder för tankarna till Sovjet. Trodde i min enfald att ViaPlay var vändningen, men visade sig vara än värre. Jag visar min uppskattning :arsele

Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.

Fast Charlie Cox och Steve Parrish är ju hyfsat jobbiga att lyssna på tycker jag. Cox svamlar om allt och inget medan Parrish är sjukt uppe i sin egen ändalykt.
Jag har svängt och tycker att de är bättre än Moodys överdrivna entusiasm och Ryders ständiga filosoferande.

Men intervjuerna på plattan och med förare som brutit samt direkt efter att de har kommit i mål är det som skiljer mest tycker jag.

Jag har svängt och tycker att de är bättre än Moodys överdrivna entusiasm och Ryders ständiga filosoferande.

Men intervjuerna på plattan och med förare som brutit samt direkt efter att de har kommit i mål är det som skiljer mest tycker jag.
Det är ju det som gör BBC och även MotoGPs egna sändningar extra mycket värda - de är på plats och har information och intervjuer direkt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8