MotoGP och Superbike filmklipp insamling

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Som en del av mitt skolarbete (multimedia och filmklippning) tänkte jag klippa ihop och göra en kort film med roadracing som tema.
Det finns många filmer länkade här som tyvärr är i WMV format vilket inte fungerar i programmet jag måste använda (Adobe Premiere) - och då tänker jag i första hand på Faster preview filmen på 5 minute och Gary MaCoy på i sidled på Kawan, osv.

Har ni dessa (och gärna fler tack), kan ni skicka mig url var dessa ligger i annan format (all annan format funkar bra förutom WMV). Eller om ni har tips vart man kan hitta (utan att betala som hos motogp.com) hade det varit kanon.

Är som sagt endast intresserad av roadracing (helst motogp och wsb men annan kuriosa kan vara av intresse - tex TT, British Superbike, AMA...). Inte en massa stunts, burnouts, wheelies och sånt tack.

När jag är färdig med arbetet kommer jag lägga ut den här.

jag har en film med en massa klotningar ifrån moto gp. Kommer inte ihåg om det va här jag laddade ner den. I en frikvens så ligger det en cobra på banan, om det är något du eller någon annnan som känner igen det. sök så kanske du hittar den. Där finns nog lite material till dig. Annars så kan jag nog fixa den till dig men grannen har just nu skivan.

Last edited:
Det finns ju en hel del sånna klipp på dc, sök runt lite så hittar du nog..

Vad har du för preimere version? I min fungerar det utmärkt med WMV format. I annat fall kan du bara omkoda de filmer som är i fel format till ett annat format innan du inporterart till premiere.. det finns många gratisprogram för det på nätet...

I skolan använder vi Premiere 6.0 vilket tyvärr inte har .wmv stöd som "stock" och jag har inte funnit något annat program som kan konvertera på något enkelt sätt. Har letat efter metoder, men dessa har varit väldigt omständiga. Mina lärare sa att det inte gick att konverta .wmv filerna i 6.0, men att det skulle tydligen funka på senare versioner..

Har inte DC eftersom min hd är extremt liten och kommer därför inte in på någon bra hub, måste därför använda barnprogramm som Kazaa, soulseek, winMX, osv - vilket inte är kul...

Några tips/förslag ? Eller url'er vart det finns rörlig bild i andra format att hämta ?

eV1Te skrev:
Vad har du för preimere version? I min fungerar det utmärkt med WMV format. I annat fall kan du bara omkoda de filmer som är i fel format till ett annat format innan du inporterart till premiere.. det finns många gratisprogram för det på nätet...

kan du rekommendera något program som du vet funkar ?

Ursäkta att jag fnissar men du har ett roligt nick.

Borde nog gå och sova nu.....

Det tog mig lång tid att hitta på ett sånt dumt nick, så skratta inte. Men - vill ni garva åt nåt, så borde ni se min fula hoj istället :banana

zilver skrev:
jag har en film med en massa klotningar ifrån moto gp. Kommer inte ihåg om det va här jag laddade ner den. I en frikvens så ligger det en cobra på banan, om det är något du eller någon annnan som känner igen det. sök så kanske du hittar den. Där finns nog lite material till dig. Annars så kan jag nog fixa den till dig men grannen har just nu skivan.

Den med kobran heter "getoffs.wmv" och kommer tydligen från Daidegas.it men den sidan verkar död (eller så är det mina obefintliga kunskaper i italienska som gör sig påminda).

sporthojshubben kräver inte speciellt mycket utdelat för att släppa in dej (när du har reggat dig och så). Där om någonstans lär ju finnas hojfilmer :fakta

Sök på sporthojshubben och finn..

//jaG

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back