MotoGP? Nej!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Fick en kalldusch när jag igår kväll satte på DVD:n och skulle se på söndagens inspelade MotoGP-race. Istället för MotoGP var det någon j-a dokumentär om Beckham och i det övre högra hörnet på TV-rutan stod "TV4Sport". Jag har sedemera förstått att ComHem har ersatt Eurosport med just TV4Sport och på frågan om de kommer att sända MotoGP svarar man:

"Vi har inget klart än att vi kommer att sända Moto GP, men det är på tal om att vi ev ska ta in det.
Tyvär har jag inte mer kon kret info än detta i dagsläget. Annat än att TV4 Sport är/ kommer att bli en super bra kanal.

Tack för din fråga.

Med vänliga hälsningar

Mille Jagenus
Försäljning TV4 Sport"

:kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta :kulspruta

Du får väl betala för eurosport då. Kanske inte så roligt med tanke på spänningsfaktorn i MotoGP på senare tid, dock...

Finns ju i deras digitala utbud. Går ju mer och mer över till digitalt så det kanske är ett sätt att få fler att byta till digitaltv (vilket blir lite dyrare)!

Trevligt med lokala sporttvbolag, kommer säkert sända Gotländska mästerskapen i Varpa istället...
Mer om ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=165369
och
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157214&highlight=comhem

eller:
Se på MotoGP idag?
Skriven: 02 Sep 2007 - Johnny Cedergren
Är du en av många upprörda över att Comhem tagit bort de två bästa kanalerna i TV? EuroSport och Discovery Mix. Du kan då istället för att bli tvingad betala Comhems idiotiska (ja, jag har en starkt negativ åsikt för vad Comhem gjort) så gå in och titta på TV gratis istället via, Channelchooser.com (välj Sport och sedan bläddra till EuroSport). Eller via WebTV på Startbladet.se (Sports -> EuroSport ... på svenska). Klaga hos Comhem, låt dom höra.

Tydligare besked från en kollega till den som lämnade det första svaret (på frågan om de kommer att visa MotoGP i TV4 Sport:

"Hej!

Nej det planerar vi inte att göra. Dock ser vi över olika motorsportsrättigheter.

Mvh
Johan Kleberg
VD TV4 Sport"

Du vet ju vart du kan ladda hem det!!!!
Nja, menar du Pirate Bay? Har aldrig testat.

Last edited:
TV4 Sport borde heta TV4 Fotboll. De visar ju inget annat i den jäkla kanalen. SPORT-Expressen var mycket bättre innan TV4 tog över... :mad:

Kan ni inte råka skicka de där andra ställena via PM till mig också om ni inte vill posta dem här..? :)

TV4 sport är skrattretande dålig kanal med skitprogram. Det är ingen sportkanal. Det är en film/dokumentär-kanal i jämförelse med EuroSport. Och den enda sport jag sett hittills har varit fotboll... och det är tydligt att det är pengar bakom det här, då svensk fotboll bråkas det om att få sändas... och TV4 sport kommer tjäna cash på detta.

Skit i kunden, är nog deras motto.

TV4 Sport är en skitkanal rent sportsligt, om nu inte skulle råka gilla välfriserade spanjorer och italienare som slänger sig vid minsta kroppskontakt, divison 2 fotboll osv...

Den enda ljuspunkten är väl att de ska satsa mer på kampsport, K1, UFC mm.
Tyvärr så ska "Kungen av Kungsan" vara kommentator och det brukar ju inte bli något vidare.

Men som sagt, Eurosport som faktiskt sänder MotoGP, går att beställa i det digitala utbudet och genom att göra det stöder man ju deras satsning på MotoGP.

Det är nog bara att inse att motorsport är relativt litet i Sverige. MotoGP är ännu mindre. Sketkanaler som TV4 satsar givetvis på att visa sporter där tittarintresset är som störst. Trist nog betyder det fotboll. :huvet

TV4 sport är skrattretande dålig kanal med skitprogram.

Det var verkligen ännu en riktig geggig kanal.. Samt att d Pro Superbike race man sänder i satellit kanalerna är fruktansvärt ryckiga produktioner o verkar vara klippta i ren panik..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul