MotoGP Mugello.

Förstod att du inte var seriös! Vad jag menar kan ju inte va svårt att förstå! Är Du verkligen intresserad av vad jag menar, igentligen? Får liksom inte den känslan ! Hoppas i allafall att d blir ett tight race med många märken i täten..

Jag har svårt att förstå din avslutning och vad du syftar till där. Dagens race? Det som hände i Istanbul, enda gången det inte hållit hela racet ut, Le Mans där vädret var dodgy, kvalet, WUP?
men man måste fort såklart få ett reellt kvitto på att d egna inställningarna o matrial håller full race distans!
Jag är seriös men har väl svårt med läsförståelsen...
Att teamen är de som bäst vet var de står i förhållande till varandra är väl självklart och Yamaha har ju sagt att de ser vissa banor som damage limitation pga bla Ducatins övertag i effekt & acc.

För att förtydliga. Jag tror inte Yamah Fiat/Rossi ser dagens race som damage limitation. Det är seger som gäller och det är absolut inte omöjligt.

Fjolårets rookie är snabbare än fjolårets världsmästare :D
Vad är väl en VM-titel mot att vara snabb på Mugello :rolleyes:

Får kolla racet i efterhand, live video får jag inte att fungera via 3G-telefonen.

CV lär falla bakåt om det torra vädret håller i sig :(

2980188 Vad är väl en VM-titel mot att vara snabb på Mugello :rolleyes:

Får kolla racet i efterhand, live video får jag inte att fungera via 3G-telefonen.

CV lär falla bakåt om det torra vädret håller i sig :(
"History is bunk" var väl ett av slagorden förra året. Gäller inte det längre?

Jag har svårt att förstå din avslutning och vad du syftar till där. Dagens race?

Att teamen är de som bäst vet var de står i förhållande till varandra är väl självklart och Yamaha har ju sagt att de ser vissa banor som damage limitation pga bla Ducatins övertag i effekt & acc.

D e mycket att skylla på från Yamaha "regn o damage limitation"!

Med dagens race så e d oavsett väderlek extra viktigt att få till däck/inställning, senast var d ju andra team/förare som kunde igenomföra racet acceptabelt. Det vet teamet o valentino att dom inte gjorde! D kan regna o då ska d ändå fungera, d e såklart ett krav man har på sig själva o ska ha i Yamaha Fiat som ett av d främsta team o VM.

Sen det där med "damage limitation" ! Jag ser inte att Ducati/Stoner enbart skulle leva på effekt & acc jag ser att han hänger bra med även i kurviga o sakta partier där Valentino teoretiskt skulle kunna ta igen o eventuellt skapa lucka.

Fan Fan Fan!!!!! Jävla KTM kan de få ihop en hoj som håller eller? Hoppas att Kallio får nytt team nästa år!

2980313 D e mycket att skylla på från Yamaha "regn o damage limitation"!

Med dagens race så e d oavsett väderlek extra viktigt att få till däck/inställning, senast var d ju andra team/förare som kunde igenomföra racet acceptabelt. Det vet teamet o valentino att dom inte gjorde! D kan regna o då ska d ändå fungera, d e såklart ett krav man har på sig själva o ska ha i Yamaha Fiat som ett av d främsta team o VM.

Sen det där med "damage limitation" ! Jag ser inte att Ducati/Stoner enbart skulle leva på effekt & acc jag ser att han hänger bra med även i kurviga o sakta partier där Valentino teoretiskt skulle kunna ta igen o eventuellt skapa lucka.
Men vem har sagt något annat än att Yamaha floppade i Istanbul och Le Mans? De gjorde misstag, liksom alla team, förare, fabriker gör och de har ju sagt det själva.... Men att de skulle vara extremt stressade, nervösa etc. tycker jag är en grov överdrift om man ser till intervjuer, pressmeddelanden etc.
Damage limitation snacket kom ju efter Qatar när man kunde konstatera tt Duccen var bra mycket snabbare rakt fram.
Duccen är bra på mycket annat än att den går frot rakt fram men det rä fortfarande där den har sitt ess kontra de andra hojarna. Det är ju ingen hemlighet.
Sedan är det svårt att skapa en lucka i kurvorna när man ligger efter in i dem eftersom det ligger en långsammare hoj i vägen, Shanghai var ju ett typexempel på det. Jag försöker inte at något från Ducati/Stoner men än så länge har han ett ess som är att hans hoj är snabbare rakt fram.

2980324 Hård men schysst manöver? Eller vad säger ni?
Race incident, hårt men nte osjysst. Lorenzo hade ju inte bangat för en liknande manöver åt andra hållet...

Last edited:
ja jävlar vad de kör!
Rossi bevisar att han fortfarande är Kung!

Så jävla fin körning!

kul att det varit så jämt trots allt också! först nu börjar det bli lite tidsskillnader. Vore spännande att få se Rossi på en Yamaha med lite mer kräm i.. eller så vore det inte alls spännande :tuttar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman