MotoGP Mugello.

Översättningarna på Disco Very är direkt pinsamma, synd på ofta bra program.

HAHA! Du sa det! Samma som min 84:åriga svärmor - Disco-Very!
Vi skrattade så vi kiknade, men säger numera BARA Disco-Very!
:D
Mitt i prick!

Nehepp - nu garaget....
Kraschkåpor ska på, och 2st ISR-skivor skall svarvas av lite.
Ingen rast, ingen ro - bara slita, bara gno! :)

Undra om Pasini får korsa linjen den här gången?

Här kommer facit för er som undrar hur ni ska satsa era pengar.

GP
1. D. Pedrosa
2. M. Melandri
3. V. Rossi

250
1 J. Lorenzo
2 A. Bautista
3 A. De Angelis

125
1 M. Pasini
2 S. Corsi
3 L. Pesek

Pedrosa ser oerhört stark ut. Han har säkert lagt 10 varv som är snabbare än någon annans. Ska det bli spanskt i topp i Italien?

Bifogat

• Mugello-FP3.jpg
    Mugello-FP3.jpg
    87.7 KB · Visningar: 90
Last edited:
Pedrosa ser oerhört stark ut. Han har säkert lagt 10 varv som är snabbare än någon annans. Ska det bli spanskt i topp i Italien?

Kul att se att capirossi verkar hänga med den här gången också.
Annars ser det ut som the usual suspects i toppen.

Både Pedrosa och Rossi ser starka ut. Det är ett litet hopp ner till Stoner och resten. Rossis toppfart nu cirka 6km/h långsammare än Stoner i stället för 10km/h.

kul att pedrosa ångar på så, även tamada och capirex bra med, skoj! hayden och edwards, lyckas dem prestera i race tro?!

Stoner, Melandri, Hopkins, Rossi & Capirex låg i princip hela träningen sex till åtta tiondelar efter PEdrosa som var klart starkast av alla idag. Tamadas tid på kvaldäck? Han låg efter Guintoli i prinicp hela träningen så man undrar ju.

Stoner, Melandri, Hopkins, Rossi & Capirex låg i princip hela träningen sex till åtta tiondelar efter PEdrosa som var klart starkast av alla idag. Tamadas tid på kvaldäck? Han låg efter Guintoli i prinicp hela träningen så man undrar ju.

Ngn som vet om ngt team är intresserad av lille fransosen (guintoli) ?

har hondorna hittat nya delar?!

All the factories are rolling out some new power for this weekend (with an eye on Barcelona's straight in a week's time as well). Kawasaki have new bodywork, a few more revs and four or five more horsepower thanks to some new engine internals—probably camshafts. Rossi says Yamaha have found a bit as well. Honda aren't saying yet what if anything they have come up with.

As promised (threatened?) though, it is Suzuki who have been hardest at work. They tested new engine parts after Le Mans and will be using them. The word 'parts' is a bit of an understatement. The mechanics and riders are using the phrase 'new engine'and it certainly sounds different according to those who were hiding in the French undergrowth. The team are resolutely not using the phrase big bang but I think everyone else will be in the very near future. Chris Vermeulen reports that the motor didn't improve lap times at Le Mans— 'We were pretty fast anyway' - but that it makes his life a lot easier going into corners and getting the power down coming out. He also reckons it gives the tires an easier time.

Last year the Suzuki duo were blown into the weeds with ninth and fourteenth places. This year they expect a significant improvement—and they don't expect the Ducatis to get away from them down the straights

Satan vad jag längtar!

vädret suger ute, muligt fårvånansvärt kallt och det är helg.

I'm Bored to my mind....

Jag vill se på RACE NU! :)

J A G B L I R G A L E N!

Så nära - men ändå så långt borta! :D Din stackare... jag vet precis hur det känns...
Kom själv till Sepang lagom för att känna lukten av den sista segerburninsen i princip... :mad:
Detta var "jobbets" fel. Vilken orsak har du? Frugan som drog med dig och du hade inget val? Jobb?
Oavsett: Ha det gött därnere, förhoppningsvis har "vintern" lagt sig när du kommer hem, solen har börjat visa sig igen.

Jotack :D

Orsaken är semester, med flickvän och hela köret. Det är dessutom inte första gången, I november 2005 var jag i Valencia under finalhelgen utan biljetter. Mutter-mutter.

Nåja, går allt som det ska så tar jag hojen ner till antingen San Marino eller Brno i slutet av sommaren :)

Kvalet har visst börjat nu ser jag, grynig bild på 14" TV, men det ser ut som regn.

regnar det på banan nu eller? toppfarterna och tiderna är bra lägre än i fp3...

EDIT: ah snabbt svar ok förklarar tiderna :)

Regnar som fan nu efter att det torkat upp.
Kenny Roberts och Tamada är inte inom 107% gränsen men de får nog starta.
Trist med regn tycker jag, iofs roligt med lite omkastningar i griden. Jacque som fyra tex. Tiderna med 20 minuter kvar.

Bifogat

• Mugello-Qp-20-min-kvar.jpg
    Mugello-Qp-20-min-kvar.jpg
    65 KB · Visningar: 73
Torkade upp mot slutet och de flesta lade snabbare varv.

Bifogat

• Mugello-QP.jpg
    Mugello-QP.jpg
    75.7 KB · Visningar: 106
Kul med kawa och sukks i topp10, lite besviken på hayden, edwards och elias.. vermeulen verkar alltid snabb i regn, ska jaque göra en repris på förra (var det väl han hoppade in för kawa, 2.a efter rossi?) året o komma på pallen?!

Hoppas iofs på Rdp kan vara med och fajtas om pallplats, vore kul!

Det beror ju helt på vädret imorgon. Blir det blött kan nog Jacque ta en plats på pallen men i torrt kommer han rasa neråt till 13-15:e plats.
Edwards har verkligen inte fått till det alls på Mugello.
Hoppas på torrt imorgon för det blir roligast race då, oftast.

Överskådlig tabell....¨¨

Full MotoGP qualifying times from the Italian Grand Prix at a wet Mugello, round six of the 2007 world championship.

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 2min 0.359 secs
2. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 2min 1.381 secs
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 2min 1.695 secs
4. Olivier Jacque FRA Kawasaki Racing Team (B) 2min 1.709 secs
5. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 2min 1.797 secs
6. Marco Melandri ITA Gresini Honda (B) 2min 2.001 secs
7. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 2min 2.443 secs
8. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 2min 2.776 secs
9. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 2min 2.932 secs
10. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 2min 3.025 secs
11. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 2min 3.920 secs
12. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 2min 4.185 secs
13. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 2min 4.353 secs
14. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 2min 4.971 secs
15. Toni Elias SPA Gresini Honda (B) 2min 5.592 secs
16. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 2min 6.254 secs
17. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 6.426 secs
18. Kenny Roberts USA Team Roberts (M) 2min 6.660 secs
19. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 2min 7.571 secs
20. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 2min 9.080 secs

2007 Italian Grand Prix:
Fastest practice time: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 50.108secs (FP3)

Back