MotoGP Mugello "Grand Premio D"Italia Alice"

Men Dani ska väl inte ha nya motorn? Det är väl Tady Okada som kör wildcard med den som test. Sju Hondor!

Edit: för långsam...som vanligt. :D

Oki - Nazurro läxade upp mig, jag visste inte detta, utan trodde att den skulle komma ut på bred front nu. Men ack så fel jag hade! :)

Vilket iofs oxå innebär att jag får revidera min lista och sätta Dani 3.a och Nicky tillbaks på sin 8.e plats...

Last edited:
Tror följande:

1.Rossi
2.Stoner
3.Lorenzo

4.Dani
5.CAPIROSSI
6.Edwards

Mugello banan brukar bjuda på riktigt skön racing med mycket action! :tummenupp

Jag tippar:
1. Jorge Lorenzo
2. J. Lorenzo
3. Jorge L.

Fast jag tror att Rossi vinner. Hemmabana och vill visa att förra vinsten inte var en lyckträff eller berodde på Jorges skada. Skulle tro att Stoner och Pedrosa också kommer att kriga om pallplatserna. Så radiklat tippar jag :näsblod

Rossi är i kanonform och oerhört stark på Mugello. Sex RAKA vinster där talar sitt tydliga språk. Dessutom funkar Yamahan klanderfritt, enda som talar emot det är att bridgestoen aldrig vunnit där.

Således.
1. Rossi
2. X Fuera
3. Pedrosa

Stoner surar sig fram till en fjärdeplats och "kvalar bra racear sämre" Edwards blir femma. Vermeulen kraschar och Capirossi sexa.

1. Rossi

2. Lorenzo

3. Edwards

Tror det kommer bli hårt race! Rosi kommer inte släppa någon och Lorenzo vill tvåla dit honom på hans hemma bana.

Dom kommer att fajtas hårt och detta gör att edwards kommer liga och lura strax bakom och fightas med Pedrosa. Edwards vinner med en hjullängd på Pedrosa!

Hondas nya motor, hur blir det med den? Får vi se den på mugello? :va

Hoppas att Dovi också placerar sig bra också på hemmabanan.:)

Ah, man lär sig något nytt varje dag. Men vet du om Doohan tog lika många eller fler vinster i rad på Mugello än Rossis sju? Föresten kan Rossis sju inte bara vara i största klassen.
Sex raka vinster har Rossi i MotoGP, han har vunnit allt där sedan de bytte till fyrtakt. Doohan hade fem raka vinster.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP