Motogp Mugello 2000 - Det var roligare förr

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Hoj
Byter ofta :)
Tittade igår på Viasat Motor som körde en Motogp klassiker från Mugello år 2000. Det var spänning på hög nivå, ruggigt tätt race, håriga omkörningar, 500CC tvitakt, och rookien Rossi hade precis börjat kör Motogp och visade var skåpet skulle stå :tummenupp

Det var f-n roligare förr tycker jag - eller kanske jag som bara börjar bli gammal...öhh jag menar mera mogen :skrämd

Eller vad tycke ni andra som följt Motogp en längre tid?

De flesta minns ju med de rosa glasögonen, och allt tenderar att verka fluffigare, roligare och bättre.

Men ja, jo, vissa saker var säkert bättre, vissa mycket sämre.
Gillar man tvitakt var ju allt bättre, osv osv, men visst: kamperna var nog(?) tätare förr.
Men det berodde på att variansen i körningen var mycket större.
Idag ligger alla på ett snöre, just för att alla alltmer klarar att ligga på gränsen.
HELA tiden.
Förr dippade förarna naturligt då och då och det gav tillfälle för placeringsbyten osv osv.

Men...

Ingenting var bättre förr!
Men så djävla dåligt som det är nu - det har det aldrig varit! :D

Rossi vurpade ju :o)

:hihi

Last edited:
Jag såg oxå racet. :)

Vilken kamp och vilken spänning....!!! :tummenupp Roligt att se dom gamla förarna bl.a Biaggi och Roberts.

Låt vara att Rossi vurpade på slutklämmen...men han körde likadant då, som han gör fortfarande. Han kör för att vinna.!!

//M

Tror jag började följa 1997 och biaggi, doohan, capirossi, Creville (stavning) etc hade härliga fajter.

:) att man har följt rossi sedan 125, hans :finger mot max glömmer man aldrig liksom när han stannade för att göra sina behov:D

Abe:s annorlunda körstil glömmer man inte heller.

Last edited:
När jag började följa Gp-racing så körde Eddie Lawson, Wayne Rainey, Mick Doohan, Kevin Schwantz och Randy mamola. Det var inte fullt av italienare och spanjorer som det är nu. Kommer ihåg att Peter Lindén var till och med med och körde i Sveriges GP på Anderstorp.

Tyvärr sändes inte så mycket race på teve då, men det kom så småningom. Jag minns att det var några tråkiga år då Doohan var outstanding och senare samma sak med Rossi så man tappade intresset. Det har blivit lite bättre nu men Rossi vinner fortfarande rätt mycket.

När jag började följa Gp-racing så körde Eddie Lawson, Wayne Rainey, Mick Doohan, Kevin Schwantz och Randy mamola. Det var inte fullt av italienare och spanjorer som det är nu. Kommer ihåg att Peter Lindén var till och med med och körde i Sveriges GP på Anderstorp.

Tyvärr sändes inte så mycket race på teve då, men det kom så småningom. Jag minns att det var några tråkiga år då Doohan var outstanding och senare samma sak med Rossi så man tappade intresset. Det har blivit lite bättre nu men Rossi vinner fortfarande rätt mycket.

Måste instämma, åren 89 -93 var helt klart bland det bästa i motogp´s historia. Kom ihåg när man följde bataljerna mellan schwants och doohan på eurosport ..

Tyvärr så är det inte riktigt lika roligt nu för tiden ..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg