MotoGP/Moto2/125GP GRAN PREMIO GENERALI DE LA COMUNITAT VALENCIANA

Eftersom jag gillar att reta "Rossi-lovers" vill jag bara upplysa denna skara att om Lorenzo blir 3:a eller bättre kommer han ta rekordet med mest poäng på en säsong.

Så tyvärr, Rossis glansdagar kanske är förbi :D

de flesta av åren under Rossis glansdagar har bara haft 16 deltävlingar mot 18 i år. :fakta

Mitt tips är

1. Jörgen
2. Dåvvi
3. Rosstig

de flesta av åren under Rossis glansdagar har bara haft 16 deltävlingar mot 18 i år. :fakta

Tiden innan Rossis glansdagar hade väl ytterligare någon färre deltävling? Det rättvisaste är väl poängsnittet per tävling. Då kan nog Doohan vara med också. :)

[/QUO
Eftersom jag gillar att reta "Rossi-lovers" vill jag bara upplysa denna skara att om Lorenzo blir 3:a eller bättre kommer han ta rekordet med mest poäng på en säsong.

Så tyvärr, Rossis glansdagar kanske är förbi :DTE]

Å andra sidan till vilket motstånd har Lorre haft, 12-17 deltagare:rolleyes:

Rossifan javisst:)
Lite märkligt egentligen jag tyckte inte om honom innan heller!
Tyckte då att allt fjanteri han höll på med efter sina vinster....... lite lolipopvarning då tyckte jag:tungan

Hmm märkligt! Men sedan kunde man ju se vilken oerhörd talang han är och blev då förlåten :)
Lorre är på god väg att.........
Är övertygad om att det kommer bjudas på jämna race nästa år!
Där Rossi står överst i totalen:)

Last edited:
Jag ska också dit :tuttar Sitter på North Yellow. Och jag förutspår sool och 22 grader! åker inte ner förrän på fredag tyvärr!

Packa en tjock tröja, vi hade sol och 19 grader förra året men blåste som f-n så det var kyligt i alla fall. Mest synd om sambon som hade shorts första dan :D

Ha så skoj!

Här kommer statistik :D
Rossi hade 22,3p i snitt 2003 och 69% vinster 2002.
JLo har hittills 21,1p i snitt i år och 47% vinster. Vinner han på söndag får han 21.2p i snitt och 50% vinster.
Doohan hade 22,7p i snitt 1997 och 80% vinster det året :)
Agostini hade ju ibland 100% vinster :tungan

JLo har hittills 21,1p i snitt i år och 47% vinster. Vinner han på söndag får han 21.2p i snitt och 50% vinster.

Doohan! :yoparty

Hade Ago 100% över en hel säsong? Det var imponerande även om ingen annan hade samma material som honom (sägs det). Den enda jag kände till är Ricky Carmichael i AMA-MX, han vann alla säsongens 24 heat och gjorde det dessutom två gånger. :Bugar

Ska man i sann Haydenhataranda säga att den säsongen var inte representativ... Ingen av dom. Alla andra va skadade och kassa och säkert hade dom glappa vevlager med...
:rolleyes:

Fasiken också, misstänkte att det var någon parameter jag skulle missa :huvet

Men det är kul att läsa svaren från Rossifanatikerna... ni blir ju helt till er i brallorna för minsta påhopp. :D

Men det är kul att läsa svaren från Rossifanatikerna... ni blir ju helt till er i brallorna för minsta påhopp. :D

Men det är bara för att ingen får vara elak mot kungen. :tungan

Va Sofuoglus (sp?) en engångsgrejj, eller dyker han upp den här helgen också?[/url]

Ja...det var en riktig jävel på att köra. :tummenupp

Trodde det var helt kört när han föll ner till...vad det typ 8:de, 9:de för att sen komma upp och battla om 3:de ändå. Trots däck som hade sett sina bästa dagar.

Last edited:
Om Sofuoglus mekaniker fixar att skruva fast styrhalvorna så blir det ännu intressantare denna helg, däcken kunde han ju hantera.
Kom tillbaka med besked på slutet.

/KentW

Grrr Live video på MotoGP sidan funkar inte för mig nu :mad:

Det är andra kroppsdelar som reagerar!

Är man inte gammal nog eller av annat skäl okunnig om modern RR-historia är det förståeligt om man inte inser Rossis storhet. Mer insiktsfulla försöker därför i all vänlighet hjälpa sådana individer till bättre vetande så de slipper göra bort sig i forum som detta.

Fanatism är något helt annat - exempelvis som att tro att Hayden kommer att vinna fler VM. (:D:D:D)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti