MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Men gör dem det då, dvs Supersport-förarna? Har inte en susning om hur ofta de byter motor, därav frågan.

Vi hade kval och racemotorer i SM när det var Supersport här. Då med 124hk motorer. Skulle gissa att man byter motorer varje dag i WSS. Varje hoj har nog 5 motorer där.
 
Danny Webb till Jack & Jones aprilia i 125GP om han bara har pengarna dom vill ha. 75.000 euro för en säsong kostar det hos dom.

Bradley Smith hoppade av Moto2 för han inte fick ihop pengarna som teamet begärde. 500.000 euro skulle dom ha av honnom för en säsong. Det plus att han kände osäkerhet till vilken hoj och team som kommer vara bra i den klassen.
 
Last edited:
Danny Webb till Jack & Jones aprilia i 125GP om han bara har pengarna dom vill ha. 75.000 euro för en säsong kostar det hos dom.

Bradley Smith hoppade av Moto2 för han inte fick ihop pengarna som teamet begärde. 500.000 euro skulle dom ha av honnom för en säsong. Det plus att han kände osäkerhet till vilken hoj och team som kommer vara bra i den klassen.

Vad händer då med honom och de andra 250 förarna som inte går upp i kungaklassen samt hoppar av moto2?

Edit. Kör vidare i 125 är kanske svaret på just honom ? :näsblod:glömdet
 
Vad händer då med honom och de andra 250 förarna som inte går upp i kungaklassen samt hoppar av moto2?

Edit. Kör vidare i 125 är kanske svaret på just honom ? :näsblod:glömdet

Bradley Smith har skrivit på för nytt år med Bancaja Aspar i 125GP, jepp. Nu med Nico Terol som teampolare.
 
Trist om det blir Superstock 1000 Cupen måste ju kännas som tidernas ras ! Speciellt när han enligt mig slår Takahashi i Tech3.

Gillar Canepa hoppas han blir frisk snart o hittar en sbk styrning vilket skulle kännas mer rätt..

Japp trist, men även Guintoli från MotoGP till BSB måste väl vara en av de större degraderingarna, tur han kom till WSBK i år då ja gillar han!
 
Gresini´s chefsmek säger att Honda får bara ut 130-135hk ur sin CBR600 motor om dom ska få den att hålla en hel helg. Så en bit ifrån det dom lovat på 150hk.

Gresini själv säger att denna säsongen är den första på 12 år som han gått minus på sin budget. Det kan vara okej att göra det en gång men det är oroväckande om det är en trend som kommer stå sig. Han har hittils lagt 400.000 euro på sin Moto2 hoj och han är orolig att han får problem med att få ihop dom ytterligare 1.400.000 euro som det kommer kosta den hojen för denna säsongen.

Skulle det inte bli billigare med Moto2 jämfört med 250? 1,4 mil + 400' Euro känns som rätt svettiga pengar enbart för hojen men det är kanske billigare är tidigare?
 
Skulle det inte bli billigare med Moto2 jämfört med 250? 1,4 mil + 400' Euro känns som rätt svettiga pengar enbart för hojen men det är kanske billigare är tidigare?

För dom absoluta toppteamen som körde 250GP så kanske Moto2 blir lite billigare. Men för övriga team blir nog Moto2 dyrare faktiskt.

Dom pengarna som näms där är vad det kommer kosta teamet att driva en hoj. Dvs inköp hoj + allt omkring för att kunna tävla med den. Aspar och Gresini har beräknat att det kommer kosta dom 2,5 och 2,6 miljoner euro att driva en Moto2 hoj.

Den som kommer märka av att det blir billigare blir arrangören som inte betalar ut lika mycket pengar tillbaka till dom som står för cirkusen dvs teamen/förarna.
 
HRC säger sig villiga att leasa ut dem om det kommer ett team med rätt pengar, kompetent förare och kompetent team. Hur troligt låter det?

LCR är (var?) väl ganska sugna på att köra med en till hoj i sitt team. Hur stora är chanserna att det sker? Med vilken förare i sånt fall?
 
Saknar forfarande Turkiets GP med den hårigaste kurvan i modern GP-historia!

Knäskrap i 200+ är skillnaden mellan män och möss!

Agree! Vad Motegi, Sepang & Indianapolis gör i kalendern är för mig ett mysterium det med. Tråkiga banor att se på TV och överlag tråkiga race där också. Finns betydligt roligare banor dom skulle byta ut dom mot...

LCR är (var?) väl ganska sugna på att köra med en till hoj i sitt team. Hur stora är chanserna att det sker? Med vilken förare i sånt fall?

De Angelis?
 
Agree! Vad Motegi, Sepang & Indianapolis gör i kalendern är för mig ett mysterium det med. Tråkiga banor att se på TV och överlag tråkiga race där också. Finns betydligt roligare banor dom skulle byta ut dom mot...



De Angelis?


jepp welkom, rio... hade man ju gärna sett igen, Qatar och kina är också trista tillställningar...
 
Niccolo Canepa till Hayate Moto2.
 
Danny Webb
“First of all I want to thank the DeGraaf Grand Prix Team of team-owner Arie Molenaar. They have given me the change to ride Grand Prix’ and, looking back to my first GP season in 2007, we made a big step forwards. I had a great time the past three years. I want to thank team owner Arie Molenaar and team manager Jarno Janssen. Jarno really helped me a lot the in this period. I’m grateful for my personal mechanics Rob van de Braak and Rick Vertogen and my friend Damion Bailey which helped me out these past seasons with the suspension and my bike. My chief engineer Hans Spaan gave me the best bike as possible and I have a lot of respect for him. My friend Marlon Fluit will still helping me out the next years and I’m really happy that he will continue with me.
Now it is time to take the next step in my career. I will join the WRB Jack & Jones team for the next two years and I really excited to ride for this team. They are really a great team and I like to ride for them. They have a lot of experience and I think I can have a real change of fighting for the World Championship the next two seasons. I will have my first ride for them in the next two weeks. Hopefully my foot will be a bit better than now at the time!”


danny-webb-wrb-signing-225x300.png
 
Saknar forfarande Turkiets GP med den hårigaste kurvan i modern GP-historia!

Knäskrap i 200+ är skillnaden mellan män och möss!
Knäskrap i mer än 200 km/t är snarare regel än undantag i GP, inte bara på den turkiska banan. På Nürburgrings nordslinga kör gatförare med knäskrap i 200+ genom den svaga vänstern efter Bergwerk (Niki Lauda-corner). Den turkiska högern tar man i MotoGP i ”165 miles per hour” (266 km/t)...

http://www.youtube.com/watch?v=O9rFer9jJDg#t=1m46s
 
Last edited:
Knäskrap i mer än 200 km/t är snarare regel än undantag i GP, inte bara på den turkiska banan. På Nürburgrings nordslinga kör gatförare med knäskrap i 200+ genom den svaga vänstern efter Bergwerk (Niki Lauda-corner). Den turkiska högern tar man i MotoGP i ”165 miles per hour” (266 km/t)...

http://www.youtube.com/watch?v=O9rFer9jJDg#t=1m46s

Då jag inte visste exakta hastigheten gjorde jag på icke sh-vis och underdrev...men 266 km/h är riktigt hårigt.

Kommer ihåg att rossi kommenterade den med något liknande: "To make kneedown in that speed is ....scary" vilket väl säger en del om hur fort det går!

Nurnburgring(nordschleiffe)...en dröm som skall besannas någon dag!
 
Last edited:
För att hålla kostnaderna nere är min gissning.

Men det är ju lite taskigt om jag får motorn i en låda från Honda och skiten skär på fredagsträningen. Blir jag då bestraffad för att jag måste byta motor?

Man kan ju hålla nere kostnaden genom att helt enkelt säga till Honda hur mycket de får ta betalt för att leasa ut motorer?
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top