MotoGP: Motegi - Japan - 2011

Nåt alldeles jävla snöpligt att Rossi går omkull när han för engångs skull fick till ett någotsånär bra kval. :huvet

Förövrigt en anings spänning med vurpor och avåkningar till höger o vänster. Men inte är det några pulshöjande rejs direkt.

Jävla synd på Bautista. Han förtjänar snart en pallplast som han lyckas köra Sukan.

Ja, är Stoner ohotad för WM titeln måntro!!?? Eller får han hybris och klarar inte mentalt av att vara jagad.

//M
 
Kul att se att klassiska rockyavåkningar kan drabba även ett superproffs; ett gammal hederligt tattarvobbel med påföljande bromsfade och tokpump. :D
 
Angående Caseys avåkning måste jag få fråga någon som är lite kunnig inom bromslösningar:
Borde det inte vara enkelt för tex Brembo att bygga bromsok till GP-teamen där beläggen inte kan tryckas ut mer än ett par millimeter?

Känns som en ganska enkel grej i sammanhanget.
 
Kul att se att klassiska rockyavåkningar kan drabba även ett superproffs; ett gammal hederligt tattarvobbel med påföljande bromsfade och tokpump. :D

Ja det var länge sedan man såg något sådant, utan tvekan det mest spännande som hände under racet.
 
Det tyckte inte kommentatorerna på BBC. De skrek och blundade varje gång Simoncelli såg ut att försöka ta sig om Dovi :D

Med större hojar nästa år kommer nog den normal-långa (1.83, till skillnad mot övriga 1.6X förare) marco vara riktigt farlig :)
 
Med större hojar nästa år kommer nog den normal-långa (1.83, till skillnad mot övriga 1.6X förare) marco vara riktigt farlig :)
Frågan är om hojarna blir så mycket större?

Marco borde vara klar med dagens test av RC213V och det ska bli spännande att höra vad han tyckte.
 
Regelfråga:
Jag tyckte Iannone körde lite märkligt, såg ut som han i princip efter alla lite längre rakor gick inåt för att blockera, och sen gled ut för att ta höjd. Nu var det aldrig någon som hotade honom direkt bakifrån, men vad säger reglementet? Har för mig att man bara får göra en sidoförflyttning i exempelvis F1? Såg inte direkt inbjudande ut att försöka bromsa sig om varken på in- eller ut-sidan med de spårbytena...
 
Marco Simoncelli:
“The big day finally arrived and I was able to test the bike I will be riding in Team San Carlo Honda Gresini colours next year. It was a fantastic experience to get out on the RC213V and I would like thank HRC for the opportunity. I completed 50 laps and quickly felt confident with the new bike, setting similar lap times to the RC212V. At the end of the day I gave my feedback and suggestions, which I hope will be important in the development of the bike from here. Now I am taking some days off on the island of Boracay in the Philippines before the next race at Phillip Island.”
 
Marco Simoncelli:
“The big day finally arrived and I was able to test the bike I will be riding in Team San Carlo Honda Gresini colours next year. It was a fantastic experience to get out on the RC213V and I would like thank HRC for the opportunity. I completed 50 laps and quickly felt confident with the new bike, setting similar lap times to the RC212V. At the end of the day I gave my feedback and suggestions, which I hope will be important in the development of the bike from here. Now I am taking some days off on the island of Boracay in the Philippines before the next race at Phillip Island.”
Man är ju inte alls avundsjuk på deras jobb... :rolleyes:
 
Sic kommer på gott eller ont vara i fokus även nästa år vilket känns skönt! Tycker det behövs någon som rör om ..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top