MotoGP - Motegi - 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
2481650 Perfekt startuppställning! Rossi lär gå upp i täten rätt omgående för att se till att ta 25 poäng. Hayden lär knappast ta en pallplats vilket innebär att hans ledning om 21 poäng kommer minska till högst 14. :tummenupp
Eller så gör Capirex som på Brno och kör ifrån Rossi.

sandstream skrev:
2481654 Eller så gör Capirex som på Brno och kör ifrån Rossi.

konstigt,
VM-ledarn ska väl vara världens bäste,
han behöver ju bara ta rygg på Rossi
om han ligger placeringen efter Valentino i de 3 återstående racen
så kan han inte bli passerad (iaf inte av Rossi)

inte ska man väl behöva hjälp i det läget när man är bäst i världen
och tävlar mot en italienare som är slut och som bara talibaner tycker
är bra.

Fy fan vad bra...!!!! Spagetti för hela slanten...!!

Jag tror det står sig och blir helitaliensk på pallen imorrn...!! I vilken ordning återstår dock att se.

Detta får bara inte missas...och live ska det ses. Ja...tidsmässigt alltså.

Tjing!!

Nyteknik skrev:
2481650 Perfekt startuppställning! Rossi lär gå upp i täten rätt omgående för att se till att ta 25 poäng. Hayden lär knappast ta en pallplats vilket innebär att hans ledning om 21 poäng kommer minska till högst 14. Det blir ingen VM-titel för the kentucky kid.

:tummenupp

21 - (25 - 13) = minska till högst 9 poäng
vilket är ännu tuffare för Nicky

Med den utgången skulle Rossi kunna avgöra VM på egen hand

Jag tror på följande:

1.Rossi
2.Melandri
3.Capirossi
4.Nakano.
5.Pedrosa

Hayden kör ur.

Torrt

1. Carpirex
2. Hayden
3. Rossi
4. Melandri
5. Nakano

Blött

1. Carpirex
2. Hayden
3. Rossi
4. Melandri
5. Nakano

Rossi kommer ta starten imorgon och dra ifrån resten.

Jag tippar :

1 Rossi
2 Melandri
3 Capirex

Melandri o Capirex kommer ha fet fight ända till mål :)

//R

Ravetrancer skrev:
2481736 Rossi kommer ta starten imorgon och dra ifrån resten.

Jag tippar :

1 Rossi
2 Melandri
3 Capirex

Melandri o Capirex kommer ha fet fight ända till mål :)

//R
Tror Rossi släpper några placeringar i början, sen kör han upp sig till tätklungan och fightas med Capirex och Melandri medan Hayden, Pedrosa, Stoner och Sete ligger i klungan efter!

gthyni skrev:
2481673 konstigt, VM-ledarn ska väl vara världens bäste, han behöver ju bara ta rygg på Rossi om han ligger placeringen efter Valentino i de 3 återstående racen så kan han inte bli passerad (iaf inte av Rossi) inte ska man väl behöva hjälp i det läget när man är bäst i världen
och tävlar mot en italienare som är slut och som bara talibaner tycker
är bra.
Vet inte varför du citerade mitt inlägg angående att Capirex kanske kör i från Rossi :va

Men som svar på det du skriver ovan så kommer jag aldrig att ranka någon annan än Rossi som bäst i världen så länge han är aktiv och håller den klass han gör idag.
Vinner Hayden i år så är han dock en värdig vinnare eftersom det går ut på att vara jämn under en hel säsong, annars kunde serien bestå av tex 3 race.

sandstream skrev:
2481964Vinner Hayden i år så är han dock en värdig vinnare eftersom det går ut på att vara jämn under en hel säsong...
”Värdig vinnare” är ett högst subjektivt epitet. Och vad VM ”går ut på” likaså. Till exempel lär fler värdera aggressiv italiensk körstil högre än passiv oinspirerad amerikansk dito. Oavsett vilket som renderar flest poäng.

Nyteknik skrev:
2482471 ”Värdig vinnare” är ett högst subjektivt epitet. Och vad VM ”går ut på” likaså. Till exempel lär fler värdera aggressiv italiensk körstil högre än passiv oinspirerad amerikansk dito. Oavsett vilket som renderar flest poäng.
Men då har man ju missförstått vad det hela går ut på och det är bara att beklaga.
Ungfär som att höja DIF till skyarna efter årets allsvenska för att de gjorde 4 grymma matcher av 26 men kom 5:a i serien :rolleyes:

Skulle aldrig höja DIF till skyarna öht,
men jämförelsen haltar.

Le Mans var ungefär som att Roma ledde med 7-0 över Milan
i halvlek men dörren till deras omklädningsrum gick i baklås
under pausen :hihi

Ang snacket om värdig vinnare hit och dit så enligt mitt sätt att se på saken så ljuger aldrig en tabell. Man kör ett antal race och den som får mest poäng vinner. Aggresiv körstil, eller inte, eller vilken körstil som helst motiverar ju i sig inte en värdig vinnare. Tar man sig inte i mål så gör man inte, och dras man med, säg, motorhaveri hela säsongen, så ska väl inte de andra "straffars" för det.

Vad är det nu man säger? bara mina 5 cent?

/M

Nyteknik skrev:
2482471 ”Värdig vinnare” är ett högst subjektivt epitet. Och vad VM ”går ut på” likaså. Till exempel lär fler värdera aggressiv italiensk körstil högre än passiv oinspirerad amerikansk dito. Oavsett vilket som renderar flest poäng.

Nu ska man väl inte dra för stora cykler på nationalitet.
Capirossi kör ju klart aggressivast just nu, Rossi kör ju balett i jämförelse, lite som att jämföra Palle och Fredde här hemma. Schwantz höll jänkefanan högt innan. Rainey körde som på räls, men han vann många race också.
Nu kan jag inte statistiken utantill, men skulle Hayden vinna i år tror jag han är den som vunnit största klassen med absolut minst antal race-vinster någonsin.
Vad gäller "värdig vinnare", vissa år är det enklare att vinna mästerskap än andra, i år är det klart ett sådant år eftersom flera toppförare varit skadade, tekniska fel, avknuffningar etc.
Vinner Hayden i år är det förmodligen ett one-hit-wonder, såvida inte honda får fram en superöverlägsen cykel till nästa år. Fast då tar Pedrosa honom ändå iofs.

Frågan är ju vad som är bäst, en som alltid är jämn och vinner ibland. Eller en som övht inte kan köra på regn? Man skulle nästa kunna säga att man inte heller då är en värdig vinnare. Vart går gränsen?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back