MotoGP - Motegi - 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
P@trik skrev:
2473950 Han har väl all rätt att vara sur om Rossi körde om under gulflagg och slapp bestraffning.(inte första gången det händer).

Ja, naturligtvis har han det.

Man kan redan nu föreställa sig hur det kommer att låta om Rossi skulle bli mästare i år igen.

Last edited:
Förvisso har Hayden rätt att vara sur....men det är väl bara för honom att se till att köra in om nr.1 resterande tävlingar. Då vinner han och det är det ingen fara på taket.

Eller...just ja, han behöver ju all hjälp han kan få. :tungan

Rossi, Capirex, Pedrosa (som hångarvar för att han snor poäng av "försteföraren")

Ett långskott är att Biaggi kommer på sin WSBK Sukka å wheelar igenom depån....

Madhonda skrev:
2474247 Förvisso har Hayden rätt att vara sur....men det är väl bara för honom att se till att köra in om nr.1 resterande tävlingar. Då vinner han och det är det ingen fara på taket.

Det är beklämmande att Rossi undgår bestraffning enkom för att han är Rossi. Pinsamt.

Triggerhappy skrev:
2474341
Ett långskott är att Biaggi kommer på sin WSBK Sukka å wheelar igenom depån....

:rofl

Hade varit störtskönt att se

Madhonda skrev:
2474247men det är väl bara för honom att se till att köra in om nr.1 resterande tävlingar. Då vinner han och det är det ingen fara på taket.
Frågan är om kommentererna kring detta hade vart det samma om det vart tex. Hayden som kört om på gulflagg...?
Likadant när Rossi torpederade Sete av banan i sista kurvan innan mål på Jerez GP ifjol... Hade det vart Sete som gjort detta emot tex Rossi tror jag tongångarna vart annorlunda.
Men vad vet jag...

PL0J skrev:
2474488 Frågan är om kommentererna kring detta hade vart det samma om det vart tex. Hayden som kört om på gulflagg...?
Likadant när Rossi torpederade Sete av banan i sista kurvan innan mål på Jerez GP ifjol... Hade det vart Sete som gjort detta emot tex Rossi tror jag tongångarna vart annorlunda.
Men vad vet jag...

Jag är ine helt med på att detta verkligen var en torpedering.....ingen av de två var söta i den händelsen. Tittar man noga och betänker att först in väljer spår så.....

valmers skrev:
2474447 Det är beklämmande att Rossi undgår bestraffning enkom för att han är Rossi. Pinsamt.

Ja, tyvärr... fastän jag tycker Rossi är grymmast... så är det helt tosigt!
Tro f*n att Hayden är sur..

Det kvittar om det hade varit i Veidec Trophy det hade hänt.. det får inte ske helt enkelt..
och framförallt inte på den nivån..

Släppte inte rossi förbi underbarnet direkt efter han gjorde omkörningen? Om jag inte mins fel....

oFFkeFF skrev:
Rossi släppte förbi stoner igen, sen kanske han totalt tjänade på gulflaggsincidenten, men det finns ingen sådan regel heller. Missar man flaggan, går tillbaka till sin plats är man home-free.
Så Paul Butler som ansvarade för tävlingen och bad Hayden om ursäkt kan alltså inte reglerna eller hur menar du?
Om det inte var ett regelbrott finns det ju inget att be om ursäkt för.

Triggerhappy skrev:
2474563 Jag är ine helt med på att detta verkligen var en torpedering.....ingen av de två var söta i den händelsen. Tittar man noga och betänker att först in väljer spår så.....
Men vad innebär "Först in"? Det är ju just tolkningen av detta som är själva svårigheten i att bedöma en dylik händelse och avgöra när det är fråga om "Farlig körning" och diskvalificering eller poängavdrag. Med "Först in väljer spår" som rättesnöre skulle alltid den förare som hinner först till apex vara i sin fulla rätt att torpedera den framförvarande.

Bifogat

• omega-spagna--180x140.jpg
    omega-spagna--180x140.jpg
    8.7 KB · Visningar: 296
Lite OT i tråden kanske men skulle inte Rossi lägga ner hojåkandet efter 2006?

Eller var det bara hans kontrakt med Yamaha som gick ut då? :va

//Förvirrad

Någon som vet om Rossi yttrat sig angående gulflaggsincidenten?

Madhonda skrev:
2474247 Förvisso har Hayden rätt att vara sur....men det är väl bara för honom att se till att köra in om nr.1 resterande tävlingar. Då vinner han och det är det ingen fara på taket.

Du är blind av din kärlek till Rossi...

oFFkeFF skrev:
2476217 Ja det är så synd om puttenuttegubben.
Om han nu vill spöa rossi på banan som han säger är det väl bara att köra om och köra ifrån Rossi lite oftare då.
Rossi släppte förbi stoner igen, sen kanske han totalt tjänade på gulflaggsincidenten, men det finns ingen sådan regel heller. Missar man flaggan, går tillbaka till sin plats är man home-free.
Akesson skrev:
2476229 Fy f-n vilket gnäll då! det är verkligen jättesynd om stackars lilla Hayden som inte får fajtas rättvist på banan utan förlorar enbart på grund av att Rossi får så mycket särbehandling, för han är ju egentligen så oootroligt mycket bättre än alla andra i startfältet för han leder ju VM. Och om inte..............................:rolleyes:
Han vill ju som han säger spöa Rossi på banan. Då underlättar det ju onekligen om även Rossi måste följa reglerna för gulflagg, eller hur? Tänk om det hade varit Pedrosa istället, då hade talibanerna stått på barikaderna och krävt tävlingsledningens huvud på ett fat. Ibland är ni så förutsägbara att man bara kan le åt eländet.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show