MotoGP MALAYSIA

Nyteknik skrev:
2455981 En ganska medioker (he he) förare från BSB var ju och körde NSB på Sviestad. Han hade ju, trots knappa möjligheter att förberedda sig, inga svårigheter att köra ifrån allt motstånd.
Vem tänker du på och vad var det för motstånd?

Nyteknik skrev:
2455981 En ganska medioker (he he) förare från BSB var ju och körde NSB på Sviestad. Han hade ju, trots knappa möjligheter att förberedda sig, inga svårigheter att köra ifrån allt motstånd.
Men Andy Notman vann inte, han blev rätt rejält frånkörd av Minin som dessutom hade en generation äldre hoj än de flesta. Ändå imponerande av Andy som bara kört en träning på banan innan.

James Ellison kom 18:e i Supersport VM det året han var med.

Jag tippar på att James Ellison och Cardoso skulle få det väldigt tufft att slå Lindström eller Watz på svenska banor.

Neutral skrev:
2455992 Men Andy Notman vann inte, han blev rätt rejält frånkörd av Minin som dessutom hade en generation äldre hoj än de flesta. Ändå imponerande av Andy som bara kört en träning på banan innan.
Andy var den jag tänkte på också (eftersom jag såg det racet på plats) men han körde väl Endurance-VM det året?

Neutral skrev:
2455992 Men Andy Notman vann inte, han blev rätt rejält frånkörd av Minin som dessutom hade en generation äldre hoj än de flesta. Ändå imponerande av Andy som bara kört en träning på banan innan.
Ah, jag var osäker på hur det var med honom och Miinin. Engelsmannen kom tydligen tvåa. Det säger kanske en del om kvaliteten på förarna i NSB för närvarande; ett par mycket kompetenta förare tävlar mot ett ganska mediokert fält hobbyförare.

Chris Ash skrev:
2456003 James Ellison kom 18:e i Supersport VM det året han var med.
Vilken var Ellisons främsta merit innan han kom till MotoGP?

:va

Last edited:
Nyteknik skrev:
2456012 Ah, jag var osäker på hur det var med honom och Miinin. Engelsmannen kom tydligen tvåa. Det säger kanske en del om kvaliteten på förarna i NSB för närvarande; ett par mycket kompetenta förare tävlar mot ett ganska mediokert fält hobbyförare.

Vilken var Ellisons främsta merit innan han kom till MotoGP?

:va

Han var världsmästare i Endurance, men hur konkurrensen i det "världsmästerskapet" är vet ju alla.

Dubbel europeisk superstockmästare smäller väl lite högre skulle jag tro.

Men vem som helst kan ju räkna ut att han inte har i GP-VM att göra.

Axxexs skrev:
2452998 Malagutiföraren Alexis Masbou blev diskvalificerad efter kvalen och fick inte starta i 125-racet. Anledningen var att han hade gjort en provstart på ett ställe som tävlingsledningen bedömde som farligt för dom andra förarna.
Det var lite värre än så.

"Alexis Masbou was handed a one race ban with immediate effect after ramming straight into the back of poor Stefan Bradl during the 125 warm-up on Sunday. Masbou was doing a practice start and was simply not even looking where he was going. Bradl's right leg was cut wide open and broken in the lower section, plus a broken bone in his foot."

Neutral skrev:
2478793 Men han går helt obekymrat direkt efteråt..?
Adrenalin? När ja bröt nyckelbenet så tog jjag av mig handskarna och hjälmen och var på väg mot hojen innan jag kände att det var trasigt.

Gustav O skrev:
2478797 Adrenalin? När ja bröt nyckelbenet så tog jjag av mig handskarna och hjälmen och var på väg mot hojen innan jag kände att det var trasigt.
Ja, det är nog adrenalinet.
Eller så tar det ett tag innan smärtan kommer beroende på vad man skadat (om något svullnar tex borde det ju ta en stund).

Gustav O skrev:
2462339 Det var lite värre än så.

"Alexis Masbou was handed a one race ban with immediate effect after ramming straight into the back of poor Stefan Bradl during the 125 warm-up on Sunday. Masbou was doing a practice start and was simply not even looking where he was going. Bradl's right leg was cut wide open and broken in the lower section, plus a broken bone in his foot."

Hittade en filmsekvens från denna kraschen. Känsliga ska kanske inte titta!

http://www.youtube.com/watch?v=actnIS6JGkc

Axxexs skrev:
2666751 Hittade en filmsekvens från denna kraschen. Känsliga ska kanske inte titta!

http://www.youtube.com/watch?v=actnIS6JGkc

E han rent dum i huvudet!!!!!!!!!!:va

Hade någon gjort så på mig så hade han fått stryk (så fort jag va frisk nog att utdela detta). :gnissla

Jag blir bara så förbannad och fattar inte hur detta går till...
Hur kan man ställa upp för en provstart och inte se en knall orange hoj bara för att släppa iväg och köra rakt i denne... helt otroligt.
Hade han överhuvudtaget någon ursäkt? Syntest kanske....

Suck...

.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey