MotoGP Malaysia test II Sepang. 26-28/2

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Dags igen att bänka sig framför skärmar och tangenter för att följa genrepen inför premiären i årets tungviktsklass:) Sepang 2, nu har fabrikerna fått ytterligare några veckor på sig att analysera GB av data från första testet, programmera insprutning för att få till en körbar mapp trots påtvingad soppabrist och klura vidare på alternativet factory vs open. Marquez benbrott ger väl lite smolk i glädjebägaren, men vi kanske kan få svar på andra frågor, t ex:

- Ska Hayden få fart på sin nya Honda?
- Kommer Esp att fortsätta sin framgångssaga från första testet på sin Yamaha
- Fortsätter Rossi att matcha Lorenzos tider?
- Hänger Smith med?
- Kommer Pedrosa att sänka garden och gasa på med sin Honda?
- Går Ducati open eller factory?
- När rämnar Crutchlows fasad?
- Kommer Fille att ge oss live-rapporter direkt från läktaren?
- Kommer en viss Hr Moss att dyka upp, viftande med ett wc, på en lätt moddad R1 -98, efter sina framgångar i Mellanöstern?

Dessa och många andra glödheta frågor kan vi säkert diskutera till leda under de kommande dagarna! Jag ser fram emot ett läktarspecialisternas Mekka i denna tråd - bring it on :tummenupp
 
Crutchlow sa i någon intervju i vinter att det som sitter på cykeln i slutet av test II på Sepang är det som kommer att gälla under 2014!!??

Känslan är att Ducati går på Open spec 2014!
 
Roffe, om allt blir som tänkt så är jag där och kollar på fredag:yoparty.
 
Enligt Edwards är underlaget inget vidare, tydligen har man testat 3 dagar med bilar innan MotoGP testet.
Han utrycker sig: "#slipperyasfu%@" på Twitter!
 
1966888_10152246348334044_766391912_n.png
 
Kommer Esp att fortsätta sin framgångssaga från första testet på sin Yamaha [x] Check
 
Undra hur stor skillnad det är på Hayden och Reddings Hyndor? Känns ju inte riktigt som att Redding presterar som man hoppats, men han kanske fortfarande dras med nån skada?
 
Första dagen avklarad - inte kanske riktigt den lista man förväntat sig, eller?

Förvisso många topptider i slutet av dagen så några större slutsatser kan väl inte dras utan att kolla de detaljerade listorna - men visst överraskar väl Dovi? Italienarna kanske har något på gång, trots allt...? Tider som vanligt från www.crash.net:

1. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 2m 0.848s (Lap 60/61)
2. Aleix Espargaro ESP NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2m 0.900s | +0.052s (28/31)
3. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 0.999s | +0.151s (53/57)
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 2m 1.029s | +0.181s (46/47)
5. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2m 1.158s | +0.310s (54/56)
6. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 2m 1.160s | +0.312s (46/47)
7. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 2m 1.349s | +0.501s (28/65)
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 2m 1.491s | +0.643s (32/50)
9. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 2m 1.644s | +0.796s (47/54)
10. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 2.227s | +1.379s (53/55)
11. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 2m 2.319s | +1.471s (45/48)
12. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.334s | +1.486s (30/51)
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 2m 2.709s | +1.861s (57/59)
14. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing (FTR-M1) 2m 2.743s | +1.895s (29/47)
15. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 2m 2.823s | +1.975s (45/50)
16. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2m 2.975s | +2.127s (45/47)
17. Randy De Puniet FRA Suzuki Test Rider (XRH-1) 2m 3.341s | +2.493s (66/73)
18. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 2m 3.553s | +2.705s (50/51)
19. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 2m 3.991s | +3.143s (37/40)
20. Katsuyuki Nakasuga JPN Yamaha Test Rider (YZR-M1) 2m 4.165s | +3.317s (41/45)
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Blusens (FTR-Kawasaki) 2m 4.885s | +4.037s (27/59)
22. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 2m 5.638s | +4.790s (31/36)
23. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider (XRH-1) 2m 7.302s | +6.454s (3/10)
 
Last edited:
Känns ju inte som att varken Dani, Jorge och Vale tar i på riktigt eller? Var det månne blött? Ducatin har ju visat sig ganska snabb i vätan tidigare.
 
Crutchlow sa i någon intervju i vinter att det som sitter på cykeln i slutet av test II på Sepang är det som kommer att gälla under 2014!!??

Känslan är att Ducati går på Open spec 2014!

måste vara trist för crutchlow om det nu sker, nu när han äntligen har fått sin "fabriks styrning"..
fast med så mycket pengar på banken kanske det inte spelar någon roll :crash
 
måste vara trist för crutchlow om det nu sker, nu när han äntligen har fått sin "fabriks styrning"..
fast med så mycket pengar på banken kanske det inte spelar någon roll :crash

Säkert ingen lätt uppgift med den hojen, men han är ju trots det över en sekund efter sin teamkollega på samma material. Så det är nog bara att bita ihop :näsblod
 
Känns ju inte som att varken Dani, Jorge och Vale tar i på riktigt eller? Var det månne blött? Ducatin har ju visat sig ganska snabb i vätan tidigare.
Njae, dammig bana med en hel del bilgummi, att döma av rapporterna - alltså lite sämre friktion än normalt. Kollar man analyserna har många kört ovanligt korta stints, med undantag av bl a Rossi som hade en fin simulering i slutet av dagen med tider väl under 2.02. Många andra halvlopps-stints längre ned i fältet (Pirro, Iannone) störs av "avsvalningsvarv"...
 
Skulle vilja se Lorenzo dra några varv med Suzukin för att se vad den verkligen går för. Det känns ju inte som att RdP kan klämma ur rätt potential av den hojen. Den kanske fortfarande är långt efter, men att han får stryk av så många Open-spec hojjar är väl konstigt? Eller så är det helt andra värden de är ute efter.... förbryllande :va
 
Skulle vilja se Lorenzo dra några varv med Suzukin för att se vad den verkligen går för. Det känns ju inte som att RdP kan klämma ur rätt potential av den hojen. Den kanske fortfarande är långt efter, men att han får stryk av så många Open-spec hojjar är väl konstigt? Eller så är det helt andra värden de är ute efter.... förbryllande :va

Kan man tänka sig att Eugene Laverty får köra den nästa år kanske?
 
Kan man tänka sig att Eugene Laverty får köra den nästa år kanske?

Det har ju spekulerats om det tidigare här i någon annan tråd och med en bra säsong i WSBK så är det kanske ingen orimlig tanke. Jag skulle själv gärna se det hända.
 
Säkert ingen lätt uppgift med den hojen, men han är ju trots det över en sekund efter sin teamkollega på samma material. Så det är nog bara att bita ihop :näsblod

Åker dom verkligen på samma material? Två så duktiga förare i ett team som greppar halmstrån testar väl inte samma saker? Skulle tro att det skiljer en hel del på deras cyklar dessa tester för att hinna med så mycket som möjligt innan säsongen drar igång.
 
Åker dom verkligen på samma material? Två så duktiga förare i ett team som greppar halmstrån testar väl inte samma saker? Skulle tro att det skiljer en hel del på deras cyklar dessa tester för att hinna med så mycket som möjligt innan säsongen drar igång.

Du har säkert mer erfarenhet än mig i hur tester och annat fungerar. Jag drar bara mina synpunkter rakt från pappret med tider. Av erfarenheter från Tech-3-tiden så är ju dessa två annars mycket jämna förare på likvärdigt material. Dovi har ju så klart en fördel av att ha kört Duccen under en säsong också.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top