MotoGP ljud

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
R6 08
[YOUTUBE-ID]8yp4Ju4Um_Y[/YOUTUBE-ID]

hür kan man får en sån ljud på sin 600/1000 hoj?? :D
högrecomp och nästan ren avgas?

Kom med bud på vad som krävs! :tummenupp

Valfri sporthoj med radfyra utan ljuddämpare (eller med väldigt öppen bil-ljuddämpare typ) är inte så himla långt ifrån tycker jag. Man ska bara orka åka runt så till vardags också. :brinnerup

hür månda db blir dett då, man får vel inte lov att köra på någon bana som hälst?? :va

Specialbyggd 800cc motor med en massa lull-lull gissningsvis.

Men till att börja med: annat avgassystem (för ljudet) och ett oerhört välinställt bränsle- och förbränningssystem.

[YOUTUBE-ID]WDKFHDJhnIw[/YOUTUBE-ID]

han har installerat en sån kort ljuddämpare,men jag tycker inte den låter bra eller i närheten av en M1! :)

han har installerat en sån kort ljuddämpare,men jag tycker inte den låter bra eller i närheten av en M1! :)[/QUOTE]

Var vid Sjöborakan igår kväll.
Min kompis åkte dit för ljuddämparen. 500 kr och reg besiktning blev domen. 106 dB mätte de upp vid 5500 varv.
Som tur tog de bara honom och inte mig fastän jag stod bredvid. Mitt blås ser ut som original, men kortat 17 cm och plockat ur dB killern. Gissar att min låter 1-2 dB lägre.

Så här låter hans Fireblade med hemmagjort blås.
[YOUTUBE-ID]neviBJhfSN8[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
han har installerat en sån kort ljuddämpare,men jag tycker inte den låter bra eller i närheten av en M1! :)

Var vid Sjöborakan igår kväll.
Min kompis åkte dit för ljuddämparen. 500 kr och reg besiktning blev domen. 106 dB mätte de upp vid 5500 varv.
Som tur tog de bara honom och inte mig fastän jag stod bredvid. Mitt blås ser ut som original, men kortat 17 cm och plockat ur dB killern. Gissar att min låter 1-2 dB lägre.

Så här låter hans Fireblade med hemmagjort blås.
[/QUOTE]

inte dåligt, men inte bra heller :D

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard