MotoGP krascher (videos)

eisbaer skrev:
En fråga, low- och highsider.. vad är definitionen egentligen?

Lowsider är när du glider omkull, med hojen framför dig. En Highsider är när du börjar glida omkull och sedan däcken får fäste. Då komprimeras fjädringen och den skjuter iväg dig och hojen framåt/uppåt i färdriktningen. Ingen höjdare som du ser i filmerna.

/Joakim
 
Ormen var lite av min favvo oxå.
Han som får luftfärden på en sisådär 50 meter var lite aj aj aj stuk över oxå. =)
 
Favoriten, om man nu får ha en sådan i dessa typer av filmer är ju helt klart han (vet ej vem) som har det tooook-lila skinnstället. SÅNT vill jag ha!
 
Fan vad de är duktiga på att vurpa!

Ser på nästan alla vurpor hur dom knyret händerna över bröstet och "fäller ut" armbågarna för att skydda revbenen!!

Lär krävas nåra kracher innan man lärt sig det!
 
Pålle skrev:
Lowsider är när du glider omkull, med hojen framför dig. En Highsider är när du börjar glida omkull och sedan däcken får fäste. Då komprimeras fjädringen och den skjuter iväg dig och hojen framåt/uppåt i färdriktningen. Ingen höjdare som du ser i filmerna.

/Joakim

Ahapp, som jag anade då. Tackar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top