MotoGP Jerez Spanien 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
250cc..

Bifogat

• 6.JPG
    6.JPG
    124.5 KB · Visningar: 44
  • 16.JPG
    16.JPG
    103.2 KB · Visningar: 48
  • 48-1.JPG
    48-1.JPG
    95.6 KB · Visningar: 36
  • 66.JPG
    66.JPG
    121.8 KB · Visningar: 54
  • 96.JPG
    96.JPG
    125.3 KB · Visningar: 41
  • porto.JPG
    porto.JPG
    102.8 KB · Visningar: 44
sandstream skrev:
Och där tror jag att den största skillnaden ligger.
Honda motorn är säkert bra mycket bättre än Suzukis.
Inte ens hans hoj får vara med i depån i år :hihi
Men om man ska tro Burgess är hojen 20% av hela ekvationen och då skulle motorn vara ca 10%..... :)

Last edited:
det händer saker i blåröken också

favoriterna dominerar inte i 125,
Pasini och Kallio 5:a och 6:a i QP1 och Luthi bara 10:a

Barbera och Lorenzo dominerar i QP1 250,
Simoncelli och Poggiali underpresterar(?)

gthyni skrev:

Simoncelli har ju just bytt kubik, så det var inte annat att vänta. Poggiali har ju inte varit bra sedan han vann sin titel, så det var ingen surpris direkt heller.

Isses. KR Jr köttar till med näst bästa tiden när det är 10 min kvar. Först ut med kvaldäck kanske.

gthyni skrev:
det händer saker i blåröken också

favoriterna dominerar inte i 125,
Pasini och Kallio 5:a och 6:a i QP1 och Luthi bara 10:a

Pesek :yoparty

RedBaron skrev:
Internt trådskämt. Men både Honda och Hayden ser svagare ut än vanligt så här långt.

Nja tycker inte att Honda visat sig svaga men Hayden ser lite orolig ut i sin körning. Melandri för Fortuna Honda verkar däremot het. Vi får se. Jag gillar Honda. Hoppas nästan på att Rossi försvinner till F1 så det kan bli lite spännande igen :tummenupp

The blade skrev:
Nja tycker inte att Honda visat sig svaga men Hayden ser lite orolig ut i sin körning. Melandri för Fortuna Honda verkar däremot het. Vi får se. Jag gillar Honda. Hoppas nästan på att Rossi försvinner till F1 så det kan bli lite spännande igen :tummenupp
Det kommer att bli spännande. Fabriksduccarna är i toppform och Nakano på Kwakan hänger med bra samtidigt som varken Honda eller Yamaha glänser. Jag ser fram mot den jämnaste säsongen på länge :tummenupp

RedBaron skrev:
Det kommer att bli spännande. Fabriksduccarna är i toppform och Nakano på Kwakan hänger med bra samtidigt som varken Honda eller Yamaha glänser. Jag ser fram mot den jämnaste säsongen på länge :tummenupp
Fast det är ju egentligen bara på jerez som Yamahan inte glänst. Catlunya vara ju total Yamahadominans tex.
Fast visst kommer det bli spännande. :)

På träningen nu har Hopkins tredje snabbaste toppfart med sin Suzuki. Bara Pedrosa och Elias som är lite snabbare på sina Hondor.

I varvtider så hamnar dock Hopkins på plats 13. 0,452 sek efter Roberts som har en hoj som är 6km/h långsammare i toppfart mot Hopkins.

Har svårt att se att Hopkins skulle ha en så mycket sämre motor än Kenny.

RedBaron skrev:

Du har rätt. Det kommer bli grymt spännande men vi vet ju ala hur det kommeratt sluta. :argpådato
Hoppas nån kan pressa underbarnet in i det sista

Gustav O skrev:
Fast det är ju egentligen bara på jerez som Yamahan inte glänst. Catlunya vara ju total Yamahadominans tex.
Fast visst kommer det bli spännande. :)
Förstör nu inte min uppladdning inför loppet med så ovidkommande saker som fakta :mad:

The blade skrev:
Du har rätt. Det kommer bli grymt spännande men vi vet ju ala hur det kommeratt sluta. :argpådato
Hoppas nån kan pressa underbarnet in i det sista
Jupp, för att slå en hel Rossi över säsongen krävs nästan magiska krafter.

RedBaron skrev:
Förstör nu inte min uppladdning inför loppet så ovidkommande saker som fakta :mad:

Det är dock ovanligt öppet bakom Rossi tycker jag. Pedrosas framfart i Jerez imponerar på mig i varje fall. Synd att man missar kvalet för att man sitter på ett plan. :mad:

RedBaron skrev:
Förstör nu inte min uppladdning inför loppet med så ovidkommande saker som fakta :mad:

Precis. Killen är ju helt övernaturlig i sin åkning. Får han vara hel såvinner han i år med men man kan ju alltid hoppas.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025