MotoGP - Japans GP

Tror han syftar på den psykologiska biten mer än själva körningen.

Jo, visst handlar det om det. Men som sagt, mycket snack om ett par underhållande varv från två förare. En av dem gnäller..
Tror Pedrosa vinner nästa år, medan Lorenzo och Rossi trycker av varandra ;)

Jag förstår att Lorenzo reagerar som han gör. Rossi kör väldigt hårt. Skulle vara kul å se hur Rossi reagerat om det vore tvärtom. Tror dock inte vi får se det i o m att han inger väldigt mycket respekt. De är ju trots allt "vanliga" människor och jag skulle bli väldigt arg om någon började knuffas i 200 på banan. :skrämd

\Masonit

Jag förstår att Lorenzo reagerar som han gör. Rossi kör väldigt hårt.
Men nu var det ju Jörgen som ville ta en placering, inte Rossi, och då får han väl räkna med lite mothugg. Eller tycker du att Rossi snällt skulle ha gått åt sidan och släppt fram Jörgen?

Om ditt team slåss om team- och tillverkar-titeln, din teamkompis om mästerskapet som du själv inte har en chans på tycker jag man kan ge lite mer utrymme för att inte riskera en krasch.

Om ditt team slåss om team- och tillverkar-titeln, din teamkompis om mästerskapet som du själv inte har en chans på tycker jag man kan ge lite mer utrymme för att inte riskera en krasch.

Man kan tänka tvärtom också. Varför riskera ett mästerskap (för teamet) och poäng till en nästan klar VM-titel (Lorenzo själv) genom att ge sig in i palceringsfight med teamkollegan på de sista varven?:va:rolleyes::)

Last edited:
Hur lät du efter Estoril 2006?
Att det var ett klantigt misstag. Tycker faktiskt det finns en gradskillnad, speciellt om man känner till Rossis historia av psykologisk krigföring.

Man kan tänka tvärtom också. Varför riskera ett mästerskap (för teamet) och poäng till en nästan klar VM-titel (Lorenzo själv) genom att ge sig in i palceringsfight med teamkollegan på de sista varven?:va:rolleyes::)
Absolut kan man det.

Last edited:
Att det var ett klantigt misstag. Tycker faktiskt det finns en gradskillnad, speciellt om man känner till Rossis historia av psykologisk krigföring.
Tycker att den stora skillnaden var att i ena fallet så tog en faktiskt tog ut sig själv samt team-kamraten. I andra fallet gick det ju bra och var stor underhållning.

Jag tycker att den diskussion ni för är rätt akademisk. Bägge två är vinnarskallar och vill absolut inte förlora varken det psykologiska kriget eller racet mot sin teamkollega. Allra helst när Rossi är den forna kungen som lämnar teamet och Lorenzo är den som precis är på väg att ta över tronen (tillfälligt i alla fall).

Ett klassiskt fall av revirpissning och testosteronöverskott som vi alla (män i alla fall) hänger oss till i mer eller mindre skala.

I den här tråden verkar testosteronet skyhögt (även bland vissa Rossihängivna tjejer).:tungan

Alltså, tittar man på körningen, så är det på raksträckan som rossi är "skyldig" till att det blir ont om plats, det ser inte så "psykologiskt" ut, snarare ett mindre misstag. Men där ser det inte så farligt ut.
Sen när Lorenzo dänger in i sidan i efterföljande höger, så smäller det ju till klart hårdare.. Och ser ut som en racingincident eftersom Lorenzo inte ser rossi på insidan.
Så... Mycket att käfta om?
Väldigt synd om det skär sig mellan Yamaha och Rossi på ett tråkigt sätt eftersom det vart ett sådant superbt partnerskap under lång tid..

Last edited:
Vi som inte är pålästa, vad hände i Estoril 2006?

Bifogat

• _D5O9463_web.jpg
    _D5O9463_web.jpg
    58.2 KB · Visningar: 65
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen