MotoGp Japan 25 April inställt! :(

Mjo, men det är ju inte för att det är aska i luften över Japan dom inte kan flyga, utan för att det är aska över hela Europa. :)
Vilket ändå är rätt fantastiskt, hela Europa utslaget. Min kompis flyger ifrån Tokyo till Istanbul nu istället - så nära Europa de kunde styra om till. Sedan blir det buss hem till Svedala... Island är inte det första man tänker på när man tänker Europa.

Är det verkligen helt omöjligt att ta sig till Spanien eller Italien för att kunna flyga till Japan?... Detta känns snarare som ett rykte. Och nyheten har ännu inte kommit upp på MotoGP.com? Hmm... Dock håller jag mig nuetral. Vill ju inte riskera att ha fel!:mattias

Satt och slötittade på F1-eftersändningen för en stund sedan. Då nämnde kommentatorn att de fick stanna i Kina pga askan.

Gör inte utsikterna bättre...

The official line from championship organisers Dorna is that they are currently considering their options – but unofficially it is believed that a decision has already been taken.

“We are scheduled to make some formal announcement at around noon tomorrow (Monday),” Twin Ring Motegi public relations officer Daisuke Naoi told AFP. “We don't know what we will do yet.”

http://www.crash.net/motogp/news/158887/1/motegi_motogp_postponed_due_to_icelandic_eruption.html

Jahaja, här sitter jag med biljett till Bridgestone-läktaren:rolleyes: Nu får jag hålla ut tills hösten:huvet

Tur i oturen alltså.

Jag ska (om askmolnet flyttar sig) till London över helgen och kommer med största sannolikhet missa racet.

Men inte som det ser ut nu.!! :)

Fast Londonresan kanske jag missar förstås.!! :rolleyes:

e ett par timmars flyg fran japan, hade en liten plan pa att se racet live. Ha Ha.. Sjalvklart att en vulkan pa island ska satta P for den resan !

Kineserna koper upp resten av varlden, sa varfor inte ; )

Last edited:
Undrar vad askmolnet gör för den globala uppvärmningen? Lika mycket skit i atmosfären som miljarder hojars avgaser, men det säger man inte ett skit om!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT