MotoGP Istanbul.

Haha jaaa, jag tycker det är så relevant om man kommer från tvåtakt eller fyrtakt, speciellt eftersom ingen av de här gossarna bara kört nån av motortyperna (Hayden har kört tvåtakt och biaggi har kört fyrtakt). Alla åker på fyrtaktare som inte är som de tidigare hojjarna de åkt på.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Tänkte på att det är städdag i dag.

Aha.... Jag har nyttoparkeringstillstånd (långt ord) så jag får stå på P-förbud. Lisorna blir alltid lika glada när dom ser det :näsblod

115 miljoner euros kostade Istanbul Park att bygga! :skrämd

Last edited:
Axxexs skrev:
Stämmer ryktena att Vermuelen skrev på ett "pre-contract agreement" för Suzuki i lördags så kommer nog inte Honda sattsa alldeles för mycket på honnom i nästa race.
Oavsett om han skriver på för Suzuki (vilket skulle få mig att hoppa jämfota av lycka) eller kör WSBK för Honda nästa år så tycker jag att Honda har gjort helt fel.
Du kan inte bjuda in en så hungrig kille som Vermeulen att testa det värsta som finns och sedan säga att du får vänta ett år lilla gubben.
Nej, de skulle ha hållit dörren vidöppen för en styrning hos någon av Honda teamen nästa år, då hade han nog inte ens funderat på Suzuki.

RedBaron skrev:
För att Turkiet inte är speciellt Europeiskt kanske ?
Och i resten av Asien är det också väntersvarv?

sandstream skrev:
Mao hade Turkiets läge på klotet inte mycket med saken att göra.
Du får klaga hos den som drog upp placeringen på klotet i resonemanget, han återfinnes i närmaste spegel :tungan

PS:har kollat lite på "Road Courses" i USA och av de jag kikat på så gick mer än 2/3 i högervarv.

Last edited:
Goodstuff skrev:
"To Big Cojones"
Menar du "Two big" eller "Too big"?

Eftersom Cojones är spanskt och Big engelskt så stavar man Too To för att framhäva slangen hos US talande latinamerikaner.

Så har du lärt dig något nytt idag med :hihi

Axxexs skrev:
Vinner Rossi ett race till så kommer han ha lika många segrar som Doohan.

Dock (och ett stort sådant) så tog Doohan sina 12 segrar på 1 säsong som innehöll 15 race.
Vad är det nu, 17, 18 race?

En viss skillnad...

Nicko@K.A.P skrev:
Dock (och ett stort sådant) så tog Doohan sina 12 segrar på 1 säsong som innehöll 15 race.
Vad är det nu, 17, 18 race?

En viss skillnad...

Njae tänkte på att Doohan har 54 vinster i största klassen. Där har Rossi 53st.
Agostini har 68 segrar. Blir nog nästa års mål att slå.

I MotoGP är det 17 race i år.

Melandri dominerar dagens första extralånga träning. Enda under 1.55 och han hade de tre eller fyra snabbaste varven. Blir het kandidat till seger - kul!

Bifogat

• Untitled-1.jpg
    Untitled-1.jpg
    108.6 KB · Visningar: 79
Goodstuff skrev:
Melandri dominerar dagens första extralånga träning. Enda under 1.55 och han hade de tre eller fyra snabbaste varven. Blir het kandidat till seger - kul!

Kul att Hopper är 3a.....

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...