MotoGP i USA 2004

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Nu när fyra amerikaner kör MotoGP och intresset för serien ökar i USA har två amerikanska banor anmält intresse för att arrangera ett GP från och med nästa år. Laguna Seca är inte aktuellt förrän den byggts om för ökad säkerhet. Bifogar bilder på de två aktuella banorna: Homestead och The Barber Motorsports Park. Vore kul! Inte minst för att se hur amerikanska AMA-stjärnor anmälda som wildcard klarar sig mot Rossi & Co.
 

Bifogat

  • hmcmap.jpg
    hmcmap.jpg
    47.8 KB · Visningar: 380
jag trodde att detta redan var fixat ... att de lagt ett av loppen i US men inte bestämt sig för vilken bana
 
Det är tråkigt att de inte kan köra på Road America för den ligger otroligt fint och har ett fint flyt i banläggningen. Några jävla amputerade halvlösningar till ovalbanor vill vi inte ha dem på.
 
Goodstuff skrev:
Det är tråkigt att de inte kan köra på Road America för den ligger otroligt fint och har ett fint flyt i banläggningen. Några jävla amputerade halvlösningar till ovalbanor vill vi inte ha dem på.

Varför inte? Är det säkerheten som spökar igen?
 
Ankan skrev:
Varför inte? Är det säkerheten som spökar igen?

Snarare är det nog så att inte alla anläggningar vill ha MotoGP. Man värderar ju sina egna nationella serier högre än världsmästerskap. The Greatest Country in the World, you know...
 
ducati748rs skrev:
Tänk efter lite en ovalbana mur längs med allt precis där asfalten slutar och med tanke på vad som hände ihelgen så förstår du nog.

Mur i tangentens riktning också utan avåkningszon dessutom..
 
Jag har för mig att jag läste någonstans (crash.net kanske?)att amerikanarna endast ville ha MotoGP-loppet, inte 125 och 250, och istället köra två heat med AMA-Superbike. Skulle bara kunna vara amerikanare som skulle komma på idén att kräva att GP-formatet görs om just för deras deltävling...
 
Loranga skrev:
Jag har för mig att jag läste någonstans (crash.net kanske?)att amerikanarna endast ville ha MotoGP-loppet, inte 125 och 250, och istället köra två heat med AMA-Superbike. Skulle bara kunna vara amerikanare som skulle komma på idén att kräva att GP-formatet görs om just för deras deltävling...

Jag förstår amerikanerna. Hur intressant är 125- och 250cc, nu när MotoGP finns? *duckar för blårökmaffians tomater*
 
Tja lika intressant som F3 i bilvärlden ungefär. Det är en sak vad som är intressant för publiken/mediabolagen en annan sak vad som är interessant för oss som har eller snart får tävlingslicens. (Visst fan, det var ju fullt när du skulle anmäla dig. :D Men ta´t lugnt, det kommer fler tillfällen. Du är INTE för gammal nästa år.)

Jag har aldrig kört en 250R eller någon jämförbar tvåtaktare. Men crossen har imponerat stort på mig (250 2-takt). Så jäkla kul med en lätt motorcykel som varvar upp utan någon fördröjning eller tvekan. 100 kg/100 hk låter som en dröm.
 
valmers skrev:
Jag förstår amerikanerna. Hur intressant är 125- och 250cc, nu när MotoGP finns? *duckar för blårökmaffians tomater*

Jag tror det har mer att göra med att amerikaner är så feta att de måste ha 1000cc eller mer för att få hojen att flytta på fläsket :D
 
valmers skrev:
Jag förstår amerikanerna. Hur intressant är 125- och 250cc, nu när MotoGP finns? *duckar för blårökmaffians tomater*

Tycker 125 och 250 varit tröttsam utfyllnad i 4-5 år nu. Sedan Harada, Capirossi, Biaggi, Rossi, McWilliams m.fl. slutade är det väldigt mycket föredetting över 250. Att 125 fortfarande har GP-status tycker jag är skit. Fick jag bestämma skulle MotoGP föregås av Superstock/bike och/eller SS 600. Kidsen kan väl köra 600 istället?
 
Nyteknik skrev:
Tycker 125 och 250 varit tröttsam utfyllnad i 4-5 år nu. Sedan Harada, Capirossi, Biaggi, Rossi, McWilliams m.fl. slutade är det väldigt mycket föredetting över 250. Att 125 fortfarande har GP-status tycker jag är skit. Fick jag bestämma skulle MotoGP föregås av Superstock/bike och/eller SS 600. Kidsen kan väl köra 600 istället?

Skulle tro att fyrtaktsklasser som ersätter 125/250 dyker upp redan om två år.
 
Bingo skrev:
....för oss som har eller snart får tävlingslicens. (Visst fan, det var ju fullt när du skulle anmäla dig. :D Men ta´t lugnt, det kommer fler tillfällen. Du är INTE för gammal nästa år.)


Kör praktikdelen för RR-licens hos LMS den 24 april. :fakta
 
valmers skrev:
Skulle tro att fyrtaktsklasser som ersätter 125/250 dyker upp redan om två år.

Det kommer säkert börja dyka upp lite rykten då, men ersätter 125 och 250 har det inte gjorts då, och jag tror inte heller vi får se något kombinerat tvåtakt/fyrtakts-reglemente som i motoGP.
Sen kommer nog den fasningen ta lite längre tid, då 125 och 250 lever på många håll, till skillnad från motogp som enbart klassas i VM och i Japan.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top