MotoGP - Grand Prix Of Qatar

Stoner rockar. :fakta Rossi rockar lika hårt som ändå såg till att bli raskaste ducce, med marginal.

Det är väl klart det kommer ta tid, rehab som verkar dröja på sig, och hojen är väl fältets styggare maskin att tämja (kontra skramlahan som verkar vara den snällaste - frågan är hur mycket Rossis input gett där...).

Hans axel är väl enda orosmolnet, risken finns väl att det aldrig blir 100% igen...har själv en axel som aldrig blir helt 100 efter närkontakt med en stubbe. :näsblod

Det viktiga är att man slipper se JLO apa sig efter seger. :huvet
 
Prototypsracing sa Bull och hyllade Moto2.
Tror du, och dina gilla-fans, missförstod, kanske avsiktligt?

Det var mer en fråga till prototyp-förespråkarna. Vad är meningen med en protoypklass när så mycket är begränsat?

(Älskar Moto2 och tycker att det är mil bättre än 125 och 250 tillsammans just för att de sitter på jämnare material vilket ger bättre race för publiken, som troligtvis skiter fullständigt i om de kör 2-3 sekunder långsammare än året innan)
 
Tror du, och dina gilla-fans, missförstod, kanske avsiktligt?

Det var mer en fråga till prototyp-förespråkarna. Vad är meningen med en protoypklass när så mycket är begränsat?

(Älskar Moto2 och tycker att det är mil bättre än 125 och 250 tillsammans just för att de sitter på jämnare material vilket ger bättre race för publiken, som troligtvis skiter fullständigt i om de kör 2-3 sekunder långsammare än året innan)

Moto2 2011:
Pole Lap: Stefan BRADL 2'00.168 161.2 Km/h
Fastest Lap: Lap: 9 Alex DE ANGELIS 2'01.003 160.1 Km/h

250cc 2009:
Pole Lap: Alvaro BAUTISTA 2'00.677 160.5 Km/h
Fastest Lap: Lap: 10 Hiroshi AOYAMA 2'01.752 159.1 Km/h

Dom kör faktiskt snabbare än vad 250 gjorde sista året.
 
Nej, för Rossi är det precis tvärtom. Fick han obegränsat med tid och pengar hade nog Duccen haft lite andra komponenter i helgen.

Man kan ju undra vad meningen med prototypracing är om inte ekonomin och tiden är fri?

MGP drar mer och mer åt superbike och supersport. Och det kan ju knappast vara rätt utveckling
 
MGP drar mer och mer åt superbike och supersport. Och det kan ju knappast vara rätt utveckling
Det beror väl helt på vad man vill uppnå?

Kolla bara på det här forumet där jag upplever att en majoritet föredrar WSBK och WSS före MotoGP. Kan det kanske bero på tätare racing och att folk generellt struntar i om kolvarna är original eller smidda i en japansk bäck?
 
MotoGP som det var i premiären i helgen är riktigt kul att följa, om man lägger ned lite tid på't från FP1 och heeeele' vägen till race. Klart spännande, kul race inne i racet med.
 
Det beror väl helt på vad man vill uppnå?

Kolla bara på det här forumet där jag upplever att en majoritet föredrar WSBK och WSS före MotoGP. Kan det kanske bero på tätare racing och att folk generellt struntar i om kolvarna är original eller smidda i en japansk bäck?

Det är säkert så och ska det forsätta som det gör kan man lägga GP racingen.
 
Rätta mig om jag är blind men Simonikällarens hoj har också dubbla luftintag dock inte Aoyamas hoj.

Stämmer med kåporna. Men Aoyama skulle ha fått uppdaterat till samma spec som Simoncelli. Så förmodligen ljög kåporna detta racet att han såg ut att köra "satelit" men hade "fabriks" spec. Reposol teamet har dock den nya växellådan och inte Gresini.
 
Det beror väl helt på vad man vill uppnå?

Kolla bara på det här forumet där jag upplever att en majoritet föredrar WSBK och WSS före MotoGP. Kan det kanske bero på tätare racing och att folk generellt struntar i om kolvarna är original eller smidda i en japansk bäck?

Hur kollar du!? :brinnerup

Den här tråden om MotoP-premiären har nu ganska så exakt mer än dubbelt så mycket tittare än tråden om WSBK-premiären hade.

Dessutom kommer den garanterat diskuters längre och besökas mer då det bara är dagen efter MotoGP-racet. Så att det just nu är 3gg fler inlägg i denna MotoGP tråden än WSBK tråden lär öka det med.

Trådar om MotoGP startas mycket tidigare och fler som inte normalt skriver så mycket på forumet skriver i dom trådarna.

Denna veckan är det ju dessutom WSBK. Ingen tråd här än är startad. :glömdet

Samanlagt ser lika många på den här planeten ett MotoGP race som ser på alla WSBK race. Det är säkert åt det hållet även i vårat land och detta forum. :)

Så du får sluta propagera för sånt du har helt fel om för vi kommer inte tycka som du ändå! . :D.



Till din översta fråga: "Det beror väl helt på vad man vill uppnå?"
Så svarar jag att Ezpelata vill göra en F1 kopia och bli rik som Eckelstone. Så han bryr sig inte om nått annat än att han ska ha in så mycket pengar som möjligt till sig själv. Om det blir sämre och dyrare för teamen med tex färre tester så ökar det hans potential att sälja tv-tid på dom få testerna som blir kvar osv..
 
Last edited:
Vaddå...!! :glömdet

Det BLIR en tuff säsong för Rossi i år. Det är bara att konstatera fakta, anledningar finns det flera. Men man kan inte räkna bort honom ÄN!!!

Racet blev som väntat :rolleyes: Hondor..hondor..hondor..ja och en yamma som körde för kung och fosterland. Förbannat trist bara, att Peddot inte kunde hålla hela vägen.

Och fram för Simonchelli som har lite racespirit i kroppen. :tummenupp Vore kul om han fick knuffas lite på pallen.

Fortsättning följer...

Tur att lorre finns han är en lågoddsare på Jerez

Rossis racetid

2010 42'50. 2011 42'55.
 
Stämmer med kåporna. Men Aoyama skulle ha fått uppdaterat till samma spec som Simoncelli. Så förmodligen ljög kåporna detta racet att han såg ut att köra "satelit" men hade "fabriks" spec. Reposol teamet har dock den nya växellådan och inte Gresini.

Är det samma människor som tror att Sics hoj har samma spec som Repsolhojarna, som även tror att Desmon är en MotoGP-hoj med lysen?
 
Jag tycker att Rossi o Ducce gjorde ett bra race, 16 sekunder bakom
Stoner i mål, 20 varv = 0.8 sek per varv då efter!
Första racet o med fel förutsättningar, ser bra ut :)
Pallen inom 4 race, jodå!
 
en fågel viskade i mitt öra...man ska aldrig räkna bort rossi... :)

Tänk vad underbart det vore om BMW drämde till med en rejäl budget och satsade på mgp, det vore något det.

Hoppas att Kawasaki kommer tillbaks också, fler märken är roligare!:tuttar
 
Hur kollar du!? :brinnerup

Så du får sluta propagera för sånt du har helt fel om för vi kommer inte tycka som du ändå! . :D.

Jag tycker S&S3M har en poäng dock, det brukar vara mer gnäll på tråkiga race i MotoGP-trådarna även om det är mer fart i dem. Kanske rör GP-racingen upp mer känslor. Personligen har jag föredragit WSBK underhållningsmässigt de senaste åren men MotoGP är ju smått fantastiskt när det vill sig och om Qatar var tongivande kommer 2011 också bli en smått fantastisk säsong.

Är det samma människor som tror att Sics hoj har samma spec som Repsolhojarna, som även tror att Desmon är en MotoGP-hoj med lysen?

Man kan ju inte tro annat än vad man får berättat för sig och tydligen har herrar högt upp i HRC sagt till Moody & Ryder att Sic har samma specifikationer som Repsolhojarna. Normalt sätt brukar ju faktiskt de två gubbarna vara ganska säkra källor. :)

Ska ta o kolla sändningen en gång till så kanske de tillochmed namnger sin källa, minns inte på rak arm.



Lite kul tycker jag dock att det än en gång är en australiensare och en spanjor med stor rivalitet i Repsol Honda. Oh, the memories...
 
Jag tycker S&S3M har en poäng dock, det brukar vara mer gnäll på tråkiga race i MotoGP-trådarna även om det är mer fart i dem. Kanske rör GP-racingen upp mer känslor.
Eller så drar MotoGP-trådarna till sig fler bittra skribenter. Att gnälla på MotoGP i var och varannan tråd verkar vara ett behov som är svårt att mätta :rolleyes:
 
bara jag som e trött på att rossi gnäller på sin axel... nä han suger fett han kommer nog sluta om 2 race...... NOOOOT :p
Gillade verkligen premiären av säsongen, som vanligt blir man helt förundrad över att det e så speciellt på något sätt när de rejsar på kvällen i strålkalstarskenet. så levande ekipagen blir helt sjukt. som något sade innan så bör man nog följa hela sändningen om man nu kan alltså från träningarna->tids kvalen-> racen då det känns mer givande när målflaggan e passerad. som att gymma typ hehe.
 
Eller så drar MotoGP-trådarna till sig fler bittra skribenter. Att gnälla på MotoGP i var och varannan tråd verkar vara ett behov som är svårt att mätta :rolleyes:
Att andra har en annan åsikt än duig betyder inte att de automatiskt gnäller. Det finns garanterat massor med SH läsare som tycker du är en gnällig fan för du skriver vad du tycker. Jag respekterar din åsikt (även om den är helt åt helvete :D) vore grymt om du lät andra ha sina utan nedlåtande msilisar eller kommentarer. :pannkyss
 
Förstår precis vad du menar Gustav och håller med till stora delar :tummenupp

Det jag tycker är tråkigt och som drar ner "stämningen" i nästan alla MotoGP-trådar är gnället på att det "bara" är 16-17 hojar, att de är radiostyrda, att racen är som att se färg torka osv. Men slut titta på skiten då! :mad:
 
Men ibland är ju racen skittråkiga. Ibland är de skitbra. Qatar var helt ok. Jag ser alltid fram emot racing. :)
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top