MotoGP - försäsongstugg!

Hur och vad jag tänker står i mitt inlägg och jag är väldigt säker på att VR inte hade nått pallen i någon av de två sista tävlingarna. Vad jag minns så hade han inte en race pace i närheten av de övriga och detta brukar sällan slå fel utslaget över hela racedistansen.

Detta kan man käbbla vidare om i evigheter, men min åsikt är ändå att VR inte förlorade mästerskapet på grund av incidenten i Sepang.

Ja, när det gick som det gick kan ju vafasen som helst ha hänt om det inte gått som det gått. :crash Det jag mest protesterade lite emot var det bensäkra "inte en chans". Nåväl, vi får aldrig veta hur det skulle gått "om inte...".

Över till en helt annan grej. Det snackas ju en hel del om att Ducati kommit med en dunderdeal för JL. Rykten på summor uppemot €20M per säsong.

Det får mig att fundera lite.
Yamaha kastade ur sig en uppsättning kontrakt till VR och JL redan innan första racet, vilket Ducati också lär ha gjort till JL. Snacket är att om JL ger sig av så blir en hett eftertraktad plats ledig och den mest troliga kandidaten för den platsen är Maverick Viñales.
Hur troligt är det att faktumet att MV är ganska het just nu kan vara anledningen till att snärja JL, alternativt få honom att bestämma sig, så snart som möjligt?

JL är ju väl beprövad, så att säga, så han lär ligga på toppen av rekryteringslistan för de flesta fabriksteamen. MM lär inte flytta på sig än på ett tag, VR är säkrad och DPs öde som HRC-förare ligger nog mer i HRCs händer än nån annanstans.
Efter JL kommer MV på listan över attraktiva och tillgängliga förare, men Yamaha lär ju inte kunna erbuda honom ett kontrakt förräns de vet var JL tar vägen.
Ducati är lite i samma sits i och med att de erbjudit JL ett kontrakt, och förmodligen vill behålla ena Andrea'n (gissningsvis Iannone).
Honda är väl den enda av de stora fabrikssatsningarna som inte är Suzuki som kan tänkas slänga ett erbjudande framför MV just nu, då de kan tänkas föredra honom framför DP.

Vad tror ni? Är MV anledningen till de extremt tidiga kontraktserbjudandena från Ducati/Yamaha?
 
Ja, när det gick som det gick kan ju vafasen som helst ha hänt om det inte gått som det gått. :crash Det jag mest protesterade lite emot var det bensäkra "inte en chans". Nåväl, vi får aldrig veta hur det skulle gått "om inte...".

Över till en helt annan grej. Det snackas ju en hel del om att Ducati kommit med en dunderdeal för JL. Rykten på summor uppemot €20M per säsong.

Det får mig att fundera lite.
Yamaha kastade ur sig en uppsättning kontrakt till VR och JL redan innan första racet, vilket Ducati också lär ha gjort till JL. Snacket är att om JL ger sig av så blir en hett eftertraktad plats ledig och den mest troliga kandidaten för den platsen är Maverick Viñales.
Hur troligt är det att faktumet att MV är ganska het just nu kan vara anledningen till att snärja JL, alternativt få honom att bestämma sig, så snart som möjligt?

JL är ju väl beprövad, så att säga, så han lär ligga på toppen av rekryteringslistan för de flesta fabriksteamen. MM lär inte flytta på sig än på ett tag, VR är säkrad och DPs öde som HRC-förare ligger nog mer i HRCs händer än nån annanstans.
Efter JL kommer MV på listan över attraktiva och tillgängliga förare, men Yamaha lär ju inte kunna erbuda honom ett kontrakt förräns de vet var JL tar vägen.
Ducati är lite i samma sits i och med att de erbjudit JL ett kontrakt, och förmodligen vill behålla ena Andrea'n (gissningsvis Iannone).
Honda är väl den enda av de stora fabrikssatsningarna som inte är Suzuki som kan tänkas slänga ett erbjudande framför MV just nu, då de kan tänkas föredra honom framför DP.

Vad tror ni? Är MV anledningen till de extremt tidiga kontraktserbjudandena från Ducati/Yamaha?

Generellt tror jag att yamaha vet vad deras två förare går för och kan således ge förslag direkt och kombon VR och JL är ganska svårslagen gällande talang och marknadsvärde.
Det jag tror JL kan lockas av i Ducati är att där kan han ta den plats han vill som obestridd etta utan att behöva stångas med VR:s popularitet som helt klart stör honom. Sålänge inte CS ger sig in i leken dvs.
Rins ryktas för övrigt vara tilltänkt att ta över i tech3 och kanske senare yamaha.
Frågan är vem som är tänkt att ta över om DP åker efter säsongen för Hondan verkar fälla hellre än fria sina förare.
 
Generellt tror jag att yamaha vet vad deras två förare går för och kan således ge förslag direkt och kombon VR och JL är ganska svårslagen gällande talang och marknadsvärde.
Det jag tror JL kan lockas av i Ducati är att där kan han ta den plats han vill som obestridd etta utan att behöva stångas med VR:s popularitet som helt klart stör honom. Sålänge inte CS ger sig in i leken dvs.
Rins ryktas för övrigt vara tilltänkt att ta över i tech3 och kanske senare yamaha.
Frågan är vem som är tänkt att ta över om DP åker efter säsongen för Hondan verkar fälla hellre än fria sina förare.

Ja, jag betvivlar inte att Yamaha har koll på sina förare. Jag undrade mer om MVs tillgänglighet tidigarelagt silly season.

Se det som så här. MV är het som fasen och på allas läppar nu som det verkar. Ducati tänker att de vill ha MV om de inte kan få JL. För att minska risken för att MV skriver på nåt annat kontrakt vill de vara tidigt ute, och get därför JL ett tidigt erbjudande.
Yamaha hamnar då lite i samma sits. De vill behålla JL om möjligt, så därför måste de komma med ett moterbjudande ASAP. I samma veva går det iväg ett till VR, eftersom de placerar även hans värde över MVs.
När JL sen skrivit på nåt av kontrakten så kommer nog ett erbjudande snabbt presenteras för MV, då inget av dessa fabriksteam kan erbjuda kontrakt innan dess (förutsatt att Ducati inte kan tänka sig att dumpa båda Andreorna och ha två spanjorer i deras fabriksteam).

Rena spekulationer, förstås, men det är ju en väldigt tidig silly season med hittills väldigt tidiga, officiella, kontraktserbjudanden från ett av toppteamen.
 
Ja, jag betvivlar inte att Yamaha har koll på sina förare. Jag undrade mer om MVs tillgänglighet tidigarelagt silly season.

Se det som så här. MV är het som fasen och på allas läppar nu som det verkar. Ducati tänker att de vill ha MV om de inte kan få JL. För att minska risken för att MV skriver på nåt annat kontrakt vill de vara tidigt ute, och get därför JL ett tidigt erbjudande.
Yamaha hamnar då lite i samma sits. De vill behålla JL om möjligt, så därför måste de komma med ett moterbjudande ASAP. I samma veva går det iväg ett till VR, eftersom de placerar även hans värde över MVs.
När JL sen skrivit på nåt av kontrakten så kommer nog ett erbjudande snabbt presenteras för MV, då inget av dessa fabriksteam kan erbjuda kontrakt innan dess (förutsatt att Ducati inte kan tänka sig att dumpa båda Andreorna och ha två spanjorer i deras fabriksteam).

Rena spekulationer, förstås, men det är ju en väldigt tidig silly season med hittills väldigt tidiga, officiella, kontraktserbjudanden från ett av toppteamen.

Det sas i helgen att JL hade en deadline. De vill tydligen att han bestämmer sig innan de kommer till europa.
 
...Rins ryktas för övrigt vara tilltänkt att ta över i tech3 och kanske senare yamaha.
Frågan är vem som är tänkt att ta över om DP åker efter säsongen för Hondan verkar fälla hellre än fria sina förare.
Zarco - har ju varit på tapeten under fjolåret som aktuell för en MGP-styrning (framför allt hos Tech3) och jag tror inte vi ska räkna bort honom heller när det gäller potentiella styrningar. Min gissning skulle vara Rins i Hondafärger och Zarco i blått. Dock inte i fabriksstallen, där väger de nog inte riktigt in än...
 
Zarco ser stark ut, kan vara svårt att förbigå honom om han tar en andra titel
 
Zarco - har ju varit på tapeten under fjolåret som aktuell för en MGP-styrning (framför allt hos Tech3) och jag tror inte vi ska räkna bort honom heller när det gäller potentiella styrningar. Min gissning skulle vara Rins i Hondafärger och Zarco i blått. Dock inte i fabriksstallen, där väger de nog inte riktigt in än...

Zarco är väl ktm-märkt för tillfället. Kollar man in i deras box ser man bara en stor wp dekal vilket väl talar för det med. Skulle vara kul med Zarco på bra material då han imponerat mkt på mig.
 
Motorcyclenews. Dök upp i mitt Facebookflöde.

Ok. Fast samma förhoppning eller tro från media jag läst tidigare att något ska ske i jerez. Men kul om den blir av och rör om i grytan :tummenupp

MCN understands that the move, which has been speculated about for weeks, is now believed to be a verbally done deal and there will be an official announcement of the tie-up between the three-time MotoGP champion and the Italian manufacturer when the championship returns to Europe at Jerez in three weeks time.
 
Ok. Fast samma förhoppning eller tro från media jag läst tidigare att något ska ske i jerez. Men kul om den blir av och rör om i grytan :tummenupp

MCN understands that the move, which has been speculated about for weeks, is now believed to be a verbally done deal and there will be an official announcement of the tie-up between the three-time MotoGP champion and the Italian manufacturer when the championship returns to Europe at Jerez in three weeks time.
Jaha, kunde man ge sig fan på att det var en aftonbladetrubrik... Rövhattar
 
Zarco är väl ktm-märkt för tillfället. Kollar man in i deras box ser man bara en stor wp dekal vilket väl talar för det med. Skulle vara kul med Zarco på bra material då han imponerat mkt på mig.

Det får han ju om han går till KTM :7peta
 
Kanske efter någon säsong men knappast från början.

Johooo tyst gå och lägg dig!!!

Heart_Gloss_5.png
ktm_sportmotorcycles.png
 
Tja då verkar JLo göra som VR gå från Yamaha och prova på att köra Ducati !
http://www.motorcyclenews.com/sport/motogp/2016/april/lorenzo-to-make-ducati-switch/
Jag kan bara önska JLO bättre framgång än VR hade.
Och så kommer frågan: Vem får den andra fabriks Ducatin 2017?
För det är väl två Förare i fabriksteamen?

Det där är inte bekräftat som vi sagt tidigare. Signatur på papper och pressmeddelande är då jag tror det.
 
Känns rimligt att iannone som kraschat bort de 4 av de 5 senaste racen får kliva av för Lorenzo. Frågan blir vem som ersätter honom, Vinales borde passa.
Pedrosa ser inte bekväm ut och kommer nog lägga hjälmen på hyllan relativt snart.
 
Jag skulle faktiskt vilja se Perdrosa på annat material, Yamaha eller Suzuki vore kul.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top