MotoGP - försäsongstugg!

Ang. Duccarna, jag har ju tidigare gissat mig till att de inte får ner effekten i de långsammare böjarna och bak skulle väl vara bättre nu. Deras gamla tc kanske även varit lika undermålig som de andra anser den nya är så det är same same med programvaran och bättre bak nu, klart dom gillar det om det nu är så. :)

Ja, alla fabrikerna har ju fått bidra till den gemensamma mjukvaran och Ducati mer eller mindre skänkte väl allt sitt till den. Blir intressant att se. Har de nya däcken och mjukvaran spelt Ducati i händerna kan vi ju få se en spännande säsong nästa år där AI är i toppen där han hör hemma. :tummenupp
 
Ja, alla fabrikerna har ju fått bidra till den gemensamma mjukvaran och Ducati mer eller mindre skänkte väl allt sitt till den. Blir intressant att se. Har de nya däcken och mjukvaran spelt Ducati i händerna kan vi ju få se en spännande säsong nästa år där AI är i toppen där han hör hemma. :tummenupp

Ja det är verkligen dags att en hoj som inte är en Yamaha eller Honda vinner race
 
Ja det är verkligen dags att en hoj som inte är en Yamaha eller Honda vinner race

Ja, och jag hoppas att Suzuki får bra fart på sin hoj, och att både AI och MV börjar premiera på samma positioner som ducati jagade runt på den här säsongen, och att Aprilia flyttar upp till där Suzuki varit den här säsongen, och för 2017 får vi hoppas på flera fabriksstall kapabla att ta pallplatser än 2-3 stycken, och Att KTM överraskar med sin hoj, och inte harvar sist i fältet. :hihi
 
Hur såg tiderna ut igår? top 5..?

Pos No Rider Bike Time Diff Prev
1 93 Marc Márquez Honda RC213V 1:31.551
2 29 Andrea Iannone Ducati GP15 1:31.639 0.088 0.088
3 26 Dani Pedrosa Honda RC213V 1:31.681 0.130 0.042
4 25 Maverick Viñales Suzuki GSX-RR 1:31.720 0.169 0.039
5 99 Jorge Lorenzo Yamaha M1 1:31.767 0.216 0.047
6 35 Cal Crutchlow Honda RC213V 1:31.911 0.360 0.144
7 44 Pol Espargaro Yamaha M1 1:31.937 0.386 0.026
8 38 Bradley Smith Yamaha M1 1:31.997 0.446 0.060
9 41 Aleix Espargaro Suzuki GSX-RR 1:32.005 0.454 0.008
10 4 Andrea DoviziosoDucati GP15 1:32.073 0.522 0.068
11 45 Scott Redding Ducati GP15 1:32.214 0.663 0.141
12 46 Valentino Rossi Yamaha M1 1:32.401 0.850 0.187
13 9 Danilo Petrucci Ducati GP15 1:32.442 0.891 0.041
14 8 Hector Barbera Ducati GP14.2 1:32.468 0.917 0.026
15 43 Jack Miller Honda RC213V 1:32.594 1.043 0.126
16 53 Tito Rabat Honda RC213V 1:32.673 1.122 0.079
17 6 Stefan Bradl Aprilia RS-GP 1:32.721 1.170 0.048
18 76 Loris Baz Ducati GP14.2 1:32.943 1.392 0.222
19 68 Yonny HernandezDucati GP14.2 1:33.046 1.495 0.103
20 19 Alvaro Bautista Aprilia RS-GP 1:33.061 1.510 0.015
21 50 Eugene Laverty Ducati GP14.2 1:33.253 1.702 0.192
22 22 Takuya Tsuda Suzuki GSX-RR 1:34.591 3.040 1.338
23 12 Nobu Aoki Suzuki GSX-RR 1:36.338 4.787 1.747
 
Måste ju säga att Rabat verkar haft en rätt bra dag igår, jag menar, han placerade sig faktiskt framför Stefan Bradl och absolut inte långt efter Jack Miller. Kul!
 
Last edited:
Suzuki e intressant d sparar inte på krutet, kör med 4 cyklar! Om jag inte missat något, enda fabrikare med testförare.


Team SUZUKI ECSTAR was joined at Valencia by SMC test team riders Nobuatsu Aoki and Takuya Tsuda. The two Japanese are supporting the Factory riders in the development of the set-up for the new tyres but they are also testing the new unified software that will be introduced next year.

According to the team’s plan, Espargaro and Viñales are focusing only on tyres and will start testing the new software later, hopefully in a private test that will take place in Sepang, Malaysia on November 23rd and 24th.
 
Last edited:
Suzuki e intressant d sparar inte på krutet, kör med 4 cyklar! Om jag inte missat något, enda fabrikare med testförare.

De har ju inga satelliter som de kan få data av heller, så det kan ju vara därför de gör så.
 
De har ju inga satelliter som de kan få data av heller, så det kan ju vara därför de gör så.
Japp. Uppdelningen verkar glasklar ..

Team Suzuki Ecstar’s Rookie of the Year Maverick Viñales (+0.169s) ended the day in fourth, just over two-tenths quicker than his teammate Aleix Espargaro in seventh. The duo were focusing on the setup their bikes to run with the new tyres, with Viñales managing to improve his best time from the Valencia GP by over half a second, while Suzuki Test Rider’s Takuya Tsuda (22nd) and Nobuatsu Aoki (23rd) worked on the new software.
 
Ja, och jag hoppas att Suzuki får bra fart på sin hoj, och att både AI och MV börjar premiera på samma positioner som ducati jagade runt på den här säsongen, och att Aprilia flyttar upp till där Suzuki varit den här säsongen, och för 2017 får vi hoppas på flera fabriksstall kapabla att ta pallplatser än 2-3 stycken, och Att KTM överraskar med sin hoj, och inte harvar sist i fältet. :hihi

Nu förstår jag inte. KTM kommer vinna direkt det vet väl alla?
 
Finns tydligen rykten om att Stoner ska vara testförare åt Ducati. Jag hoppas det men är skeptisk.

Hade vart häftigt med nåt wildcard inhopp!
 
Last edited:
Undrar om Viñales kör med både Michelin och ny mjukvara idag (eller om han fortsätter bara köra med nya däcken) - i så fall verkar han trivas om man ser på tiderna han sätter.
 
Undrar om Viñales kör med både Michelin och ny mjukvara idag (eller om han fortsätter bara köra med nya däcken) - i så fall verkar han trivas om man ser på tiderna han sätter.
Njae, förstår jag det rätt fokuserar de på 2015 programvara och Michelin-däck. De två testförarna däremot kör enligt uppgift med standardprogramvara 2016.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top