MotoGP - försäsongstugg!

Avd: AI vs AD..

Ändå lite intressant att Ducati frågat Jlo vilken teamkompanjon av AI eller AD han föredrar..

Kanske full förståeligt efter den "statusvärvningen" o möjligen bara jag som tycker Ducati lämnar över allt förmycket tyckande till Jlo och något som han i "normala"fall inte skulle ha ett skit med att göra.

"We spoke with Jorge and he does not care which one is his teammate."
Jag hade valt en teamkamrat som inte torpederar mig...
 
Går det att kolla live på nästa stopp av motoGP nånstans?
Typ redbull.tv eller något liknande?
Tänkte jag skulle ta och ge det ett försök, inte följt det tidigare.

man kan köpa helgpass på motogp.com har folk sagt här förut, har aldrig gjort det själv eftersom att jag skaffar säsongspass varje år. :crash
 
Går det att kolla live på nästa stopp av motoGP nånstans?
Typ redbull.tv eller något liknande?
Tänkte jag skulle ta och ge det ett försök, inte följt det tidigare.

Jo man kan köpa för endast en helg. Kostar cirka 140kr

motogp.com
 
Har sagt det innan och säger det igen. Jag tror inte att Yamaha är det självklara valet för MV. Hans körstil påminner mer om Marquez än Lorenzos, med mycket bredställ och sladd på hojen. Personligen tyckte jag samma sak ang. Pol Espargaro och vi såg alla hur det gick för honom den första säsongen när han försökte sladda in sin Tech 3 i svängarna.

För mig är Lorenzos naturliga ersättare Alex Rins, som har samma silkeslena körstil som Lorenzo. Inte en rörelse i hojen och det ser nästan ut som att han "söndagsåker" fortare än alla de andra ibland.

Därför säger jag Rins till Yamaha, Viñales till Honda och Pedrosa till Suzuki!
 
Har sagt det innan och säger det igen. Jag tror inte att Yamaha är det självklara valet för MV. Hans körstil påminner mer om Marquez än Lorenzos, med mycket bredställ och sladd på hojen. Personligen tyckte jag samma sak ang. Pol Espargaro och vi såg alla hur det gick för honom den första säsongen när han försökte sladda in sin Tech 3 i svängarna.

För mig är Lorenzos naturliga ersättare Alex Rins, som har samma silkeslena körstil som Lorenzo. Inte en rörelse i hojen och det ser nästan ut som att han "söndagsåker" fortare än alla de andra ibland.

Därför säger jag Rins till Yamaha, Viñales till Honda och Pedrosa till Suzuki!

Jag slänger in ett litet wildcard här, just med tanke på vad du efterfrågar angående körstil;

Johann Zarco till Yamaha?
 
Silly season har redan startat för 2017 och gjorde det redan efter första löpet! Att förarna ens mäktar med att koncentera sig på köra hoj är nästan otroligt med tanke på uppgörelser kors och tvärs mitt under brinnande säsong, fokuset verkar numera vara på vem/vilka som skall köra vilken hoj i vilket stall nästa säsong! Tror nog att många undrar redan nu över vinales, blir det yamaha, suzuki? Vem ersätter vinales om det blir yamaha, dovi, iannone? Och aleix, inget kontrakt med suzuki 2017, han lär inte få förlängt, vem tar den styrningen? Vem leder VM förresten:va

Ja, lite Nextopia över alltihop, Lorenzos seger 2015 gick nästan obemärkt förbi och "ingen" snackar om denna säsongen utan allt surrar om nästa.

Mellanår?
 
Ja, lite Nextopia över alltihop, Lorenzos seger 2015 gick nästan obemärkt förbi och "ingen" snackar om denna säsongen utan allt surrar om nästa.

Mellanår?

Äsch, vi vet ju alla redan att MM tar titeln, JL blir sur tvåa och VR kommer trea. :fakta :hihi
 
Jag slänger in ett litet wildcard här, just med tanke på vad du efterfrågar angående körstil;

Johann Zarco till Yamaha?

Ptja, inte otänkbart, men jag hade tänkt mig Zarco hos Tech 3. Fransk förare, franskt team. Men körstilsmässigt tycker jag absolut att även Zarco skulle kunna vara ett alternativ. Av någon anledning känns dock Rins som ett namn för framtiden, medan Zarco inte riktigt gör det. Jag har inga direkta belägg för det uttalandet, utan det är mer en magkänsla hos mig.
 
VR har antytt att Yamaha ser MV som första val sen AI & DP, om jag hade varit DP så hade jag försökt söka mig till Yamaha vid det här laget med tanke på alla misslyckade titelförsök, tror nog att Yamaha rankar honom högre än AI så om Suzuki håller kvar MV så kanske det blir så, skulle vara intressant tycker jag. I övrigt JZ och/eller AR till Tech3 & kickad Ducati förare till Suzuki!
 
Problemet med VR är att så fort nån yngling visar framfötterna så blir det dålig stämning i teamet... Så om Maveric kommer gå över till Yamaha å börjar smiska VR så kommer ju den så otroligt omtyckta spanjoren att bli nya hatobjektet som JL e nu..

Undra om JL kommer bli populärare nu av huvudsakligen Italienarna eller om Ducati kommer anses som hedningar som ens vågat anställa JL :P
 
Last edited:
Problemet med VR är att så fort nån yngling visar framfötterna så blir det dålig stämning i teamet... Så om Maveric kommer gå över till Yamaha å börjar smiska VR så kommer ju den så otroligt omtyckta spanjoren att bli nya hatobjektet som JL e nu..

Ääh sålänge han är trevlig och inte bråkar med farbor VR så kommer det gå kanon :D:fakta
 
Om det blir AD så är frågan om det finns nån förare som kört för fler hojmärken i högsta klassen än han.

Skulle möjligtvis kunna vara Bautista, han har varit runt en del. Eller den gode Randy de Puniet, han har nog testat det mesta, även om han nu inte är kvar.
 
Tror inte någon yngling, spec med sådant självförtroende som dessa ungtuppar har, vill att en "gubbe" ska försöka tala om för dem hur de ska köra :P Klart det blir trubbel :D
 
Problemet med VR är att så fort nån yngling visar framfötterna så blir det dålig stämning i teamet... Så om Maveric kommer gå över till Yamaha å börjar smiska VR så kommer ju den så otroligt omtyckta spanjoren att bli nya hatobjektet som JL e nu..

Problemet som jag ser det är att han kommer att göra det redan nu, på ett annat fabrikat, med en hoj som inte håller riktigt samma klass som Yamahan. Så, om Viñales skulle byta till Yamaha, så tror åtminstone jag att han tämligen omgående skulle vara snabbare än Rossi.
 
VR har antytt att Yamaha ser MV som första val sen AI & DP, om jag hade varit DP så hade jag försökt söka mig till Yamaha vid det här laget med tanke på alla misslyckade titelförsök, tror nog att Yamaha rankar honom högre än AI så om Suzuki håller kvar MV så kanske det blir så, skulle vara intressant tycker jag. I övrigt JZ och/eller AR till Tech3 & kickad Ducati förare till Suzuki!
Det blir garanterat en Spansk förare, kan inte tänka mig att Movistar godkänner två italianos i stallet.
MV eller DP alltså men nåt säger mig att DP får fortsätta hos Repsol Honda.
 
Har funderat lite på hela den här grejen med Lorenzo till Ducati och jag blir fan inte klokare eller känner mig mer säker på vad jag tycker.

Kul att se honom på annat material för att få svaret på om han är så överdjävligt bra som han visar på Yamaha. Har ju hemskt svårt att tro att det bara är kombination Yamaha + Lorenzo som gör honom så ruskigt snabb och säker..

Men samtidigt vet jag inte, en i Italien, illa omtyckt spanjor i det kanske mest anrika motorstallet de har känns lite... Märkligt. Sen tror jag att han klär jävligt illa i rött.

Det blir jävligt kul att bevittna nästa års spektakel i alla fall.
 
Det blir garanterat en Spansk förare, kan inte tänka mig att Movistar godkänner två italianos i stallet.
MV eller DP alltså men nåt säger mig att DP får fortsätta hos Repsol Honda.

Eller så gör Yamaha en Honda och plockar in Rins... som för övrigt också är spanjor.

Tanken med DP på Yamaha är dock mer än lockande. Hade varit kul, bara för att få se vilken skillnad det hade blivit. Åtminstone jag inbillar mig att Yamahan är resor lättare att köra än Hondan. Pedroas kommer ju också från eran av 2-takts 250:s som skulle köras som Lorenzo kör sin Yamaha.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top