MotoGP Estoril

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Inget att hetsa upp sig över efter första kvalet. Möjligen att Hopkins visar framfötterna. Kanske angelägen att få en annan arbetsgivare?

Är Biaggis 341,8 snabbast någonsin på en roadracing-mc?

Bifogat

• 299773.jpg
    299773.jpg
    78.6 KB · Visningar: 180
Howdy ho! Hopkins är som sagt på gång! Har varit snabbare än gamla Kenny de senaste racen, och nu med 6:e startplats så visar han vart skåpet skall stå! Go Suzuki go!

Gott att Tamada tog pole också, riktigt skoj! Bridgestone har verkligen skärpt till sig!

edit. Hoppas verkligen inte han byter arbetsgivare, Suzuki kommer sakta men säkert ifatt, och Hopkins är killen de behöver för att nå ända fram... :banana

Nyteknik skrev:
Inget att hetsa upp sig över efter första kvalet. Möjligen att Hopkins visar framfötterna. Kanske angelägen att få en annan arbetsgivare?

Är Biaggis 341,8 snabbast någonsin på en roadracing-mc?

Kanske är 341,8 snabbast på kval lr race men duccarna va ju uppe över 350
både på mugello och catalunya förra säsongen på testerna.Kan ha fel men är ganska övertygad att det gått fortare.

McFille skrev:
...Hopkins är killen de behöver för att nå ända fram...

Knappast. Suzuki behöver minst samma sak som Yamaha för att komma på fötter: den bästa föraren och den bästa teamchefen. De har försökt år efter år utan att komma någonstans. Nytt team, nya förare, tonvis mer med pengar och en helt annan ambitionsnivå från de japanska cheferna - basta!

Bah! Va inte ett sånt neggo! Suzuki kan, och kommer att komma upp i toppen, kanske inte vinna hela mästerskapet (inom närmsta tid), men så länge de är uppe och slåss om pallplatser är iaf. JAG glad... :banana

McFille skrev:
Bah! Va inte ett sånt neggo! Suzuki kan, och kommer att komma upp i toppen, kanske inte vinna hela mästerskapet (inom närmsta tid), men så länge de är uppe och slåss om pallplatser är iaf. JAG glad... :banana

Vad tyder på att Suzuki "kommer att komma upp i toppen"?

Edit: Hade inte sett resultatet efter andra kvalet på Estoril. Hopkins i första led är ju en klar uppryckning. Och Roberts har haft pole och också stått i första led tidigare denna säsong. Men kolla Suzukins toppfart jämfört med övriga - när starten går kommer vi få se hur Hopkins trillar bakåt och bakåt i fältet. Min gissning är att han i bästa fall slutar sjua-åtta.

Bifogat

• 300352.jpg
    300352.jpg
    80.2 KB · Visningar: 63
Last edited:
Vilket ändå är ett litet steg framåt! Speciellt för Hopkins! Det går framåt, sakta men säkert... :tummenupp

Jag har inte påstått att de kommer i toppen idag, jag pratar om längre fram i tiden...go go suzuki! :banana

Måste vara jobbigt att vara märkesfanatiker oavsett vad man nu tillber. Förstår inte riktigt grejen heller då få här torde vara sponsrade av en fabrik eller ens en generalagent. Det är alltså på frivillig basis vilket gör det ännu konstigare. :va

Är det fel att gilla underdogs? Har jag favoriter så har jag, och de stöttar jag i vått och torr. Och då jag både gillar Suzuki och Hopkins så blir jag såklart glad när det går bra för dem...

Du vet att man inte MÅSTE hålla på VM-ledarna...det ÄR ok att hålla på andra team/förare också... :rolleyes:

Ja, jag håller på mina favoriter helt frivilligt, är det så svårt att förstå?

edit. Kommer från rätt käft, NINJAboy... :tungan

McFille skrev:
Har jag favoriter så har jag, och de stöttar jag i vått och torr. Och då jag både gillar Suzuki och Hopkins så blir jag såklart glad när det går bra för dem...

Vad är det med Suzuki som du gillar som inte Honda, Yamaha eller Kawasaki har?

McFille skrev:
Är det fel att gilla underdogs? Har jag favoriter så har jag, och de stöttar jag i vått och torr. Och då jag både gillar Suzuki och Hopkins så blir jag såklart glad när det går bra för dem...

Du vet att man inte MÅSTE hålla på VM-ledarna...det ÄR ok att hålla på andra team/förare också... :rolleyes:

Absolut ok att hålla på underdogs. Rossi är inte min favorit t ex, jag gillar Biaggi och Honda bäst av de som kör nu.

McFille skrev:
Ja, jag håller på mina favoriter helt frivilligt, är det så svårt att förstå?

Fast det bara råkar sammanfalla med ditt eget val av motorcykel? :hihi

McFille skrev:
edit. Kommer från rätt käft, NINJAboy... :tungan

Jag håller inte på Kawa bara för att jag kör det själv lika lite som att jag är någon wheelie outlaw bara för mitt val av hoj. Har haft Honda, Yamaha och KTM också. Köper det som är bäst för ändamålet/tillfället helt enkelt då prisskillnaden är marginell då vi inte pratar italienskt. Funderar faktiskt på en RGV för 250SP om det gläder dig. :) Det är dock inte ett logiskt val utan ett estetiskt då jag tycker Aprilian är ful. :hihi

Tycker dock det är märkligt att Kawa inte får mer sprutt på MotoGP satsningen då de var så framgångsrika i Superbike. Skulle vara kul med fler märken i topp. Bara Honda och Yamaha är ju jämbördiga. Suzuki, Ducati och Kawa hänger ju inte med. Får inte bli som F1.

Last edited:
Nicky Hayden?

Vart är han? Jag har inte hängt med senaste racen...

//Jason

Back